Nárok na materské keď mi skončil TPP a som na RD?

janatamara
1. jan 2019

Dobry den, je tuniekto kto by mi vedel poradit? Som na rodicovskej a planujeme babo. Pocas materskej mi skoncil pracovny pomer, takze myslim ze narok na dalsiu matersku mat nebudem. Mozem sa pocas RD zamestnat aby mi narok vznikol??

andreagartnerova
1. jan 2019

Narok na matersku nebudes mat, ja som sa tiez zamestnala tam je podmienka 270 dni byt nemocensky poistena v poslednych dvoch rokoch a ist na MD z pracovneho pomeru alebo byt v ochrannej lehote.

nikpa
1. jan 2019

@janatamara nie som odborník ale myslim, ze budes mat nárok opat na materskú podľa nového zakona. Čítaj... ,,materská pri tzv. reťazových pôrodoch: ,,

https://najmama.aktuality.sk/clanok/264023/uzit...

9lf9
1. jan 2019

@janatamara aby si mala narok je potrebne mat za posledne 2r pred porodom 270 dni NP, popri RP pracovat mozes takze kudne mozes uzatvorit PP.

janatamara
autor
1. jan 2019

@nikpa dakujem za odpoved ale retazovy porod nestihnem.

evittam
1. jan 2019

@janatamara Musis mat najskôr splnenu hlavnú podmienku naroku na MD t.j.270dni NP za posledné dva roky pred pôrodom, ďalej musi byt NP aktivne alebo musis byt v OL. Kedy skoncil PP? Od kedy trval?

janatamara
autor
2. jan 2019

@evittam zamestnana som bola 3 a pol roka. Pracovny pomer mi skoncil 30.9 2017😕.

evittam
2. jan 2019

@janatamara A podporu si vycerpala? Ak nie mas na ňu nárok do 30.9.2019. a narok na MD riesit az keď otehotnies.

janatamara
autor
2. jan 2019

@evittam
@evittam podporu?? Som na rodicovskej do 29.9.2019. Takze asi narok mebudem mat.

evittam
2. jan 2019

@evittam Ano na podporu mas narok do 2rokov od skončenia PP ak splnis podmienky nároku. Co ty si splnila. RP na otca dieťaťa a vybrať od štátu čo ti patrí.😉

evittam
2. jan 2019
janatamara
autor
2. jan 2019

@evittam No teraz pozeram ze mam preklep😣. PP mi skoncil 2016 nie 2017 😔
Takze nic😅

evittam
2. jan 2019

@janatamara Hm no nic. Prisla si o peniaze.

janatamara
autor
2. jan 2019