Viac ako 60 % amerických spotrebiteľov plánuje nakupovať vianočné darčeky online v období pred vianočnými sviatkami tohto roka. Američania si svoje elektronické košíky plnia vianočnými produktmi už od začiatku novembra. Slovenskí spotrebitelia sú aktívnejší a začali nakupovať online už koncom októbra. Online obchody lákajú zákazníkov ponukami na Čierny piatok a personalizovanými kupónmi s promočnými kódmi.
Američania stále viac nakupujú produkty online; táto stále silnejšia orientácia na online nákupy sa zhoršila zmenou nákupného správania v roku 2020, kvôli koronavírusovej pandémii. Podľa najnovších výskumov odborníkov sa online nákupy s využitím zliav, ako napríklad zľavový kupón Promocodius, stávajú čoraz populárnejšími. Tento Vianoce plánuje 63 % Američanov nakupovať všetky alebo väčšinu darčekov online. Elektronický obchod však nepriťahuje pozornosť len v Spojených štátoch; online nakupovanie počas sviatkov rastie aj na Slovensku, hoci nie tak rýchlo. Tento rok plánuje nakupovať vianočné darčeky online približne 42 % slovenských spotrebiteľov, zatiaľ čo do roku 2022 tak urobí len 37 %.
Okrem zliav, stále viac e-shopov sa spolieha na personalizované promočné kódy na nákup vybraných produktov za lepšie ceny alebo na zľavové kupóny s bezplatnou dopravou alebo s predĺženou zárukou na zakúpený produkt.
Oľga Melník, vedúca oddelenia kupónov na slovenskom trhu v spoločnosti Promocodius, potvrdzuje, že záujem o zľavové kupóny sa zvyšuje v novembri a decembri, keď sa blížia Vianoce: "Dva mesiace pred Vianocami tradične zaznamenávame o 25 % vyšší záujem o zľavové kupóny a promo kódy na elektroniku, oblečenie, hračky, knihy, šperky a kozmetiku. Tesne pred sviatkami a medzi sviatkami je tiež zvýšený dopyt po zľavových kupónoch na potraviny, nápoje a občerstvenie."
Z údajov zľavovej platformy vyplýva, že v novembri a decembri jej používatelia najčastejšie vyhľadávali kupóny na hračky, knihy a kozmetické výrobky , napr. zľavový kód Notino: https://promocodius.com/sk/obchody/notino-zlavovy-kod. Najčastejšie však vyhľadávali zľavové kódy na spotrebnú elektroniku (38 %) a oblečenie (26 %), napr. zľavový kupón Sinsay: https://promocodius.com/sk/obchody/sinsay-zlavovy-kod.
Zatiaľ čo minulý rok online predaj výrobkov a vianočných darčekov stúpol o 8,9 % oproti predchádzajúcemu roku, očakáva sa, že tento Vianoce vzrastie o až 15 % oproti roku 2022. Prieskumy ukazujú, že 63 % Američanov nakupuje všetky alebo väčšinu darčekov online a 14 % amerických spotrebiteľov plánuje zakúpiť aspoň štvrtinu vianočných darčekov online. A kto dáva prednosť online nákupom darčekov? Sú to mladšie generácie vo veku od 18 do 45 rokov: viac ako 60 % z nich plánuje nakupovať online.
Ako každý rok sa zdá, že niektorí spotrebitelia nechávajú nákupy na poslednú chvíľu. Približne 25 % začína nakupovať na Čierny piatok a ďalších 30 % amerických spotrebiteľov začína nakupovať vianočné darčeky až v druhom decembrovom týždni, čo môže byť pri online objednávkach príliš neskoro.
Slováci sa zdajú byť odvážnejší, viac ako 40 % online nakupujúcich začína nakupovať vianočné darčeky na Čierny piatok alebo ešte skôr. Odporúča sa nakupovať vianočné darčeky v predstihu; hoci predajcovia pred Vianocami zvyšujú svoje kapacity, nemôžu zaručiť dodanie pred Vianocami, pokiaľ sa kupujúci neponáhľajú a nezačnú zadávať objednávky na poslednú chvíľu dva až jeden týždeň pred Štedrým dňom.
Sponzorovaný príspevok
Začni písať komentár...