pr_clanok
11. dec 2023
36 

60% Američanov plánuje nákupy vianočných darčekov s promo kódmi. Slovensko zaostáva - Promocodius

Viac ako 60 % amerických spotrebiteľov plánuje nakupovať vianočné darčeky online v období pred vianočnými sviatkami tohto roka. Američania si svoje elektronické košíky plnia vianočnými produktmi už od začiatku novembra. Slovenskí spotrebitelia sú aktívnejší a začali nakupovať online už koncom októbra. Online obchody lákajú zákazníkov ponukami na Čierny piatok a personalizovanými kupónmi s promočnými kódmi.

Sezónne predaje, Čierny piatok a zľavové kupóny: takto prilákajú online maloobchodníci zákazníkov 

Američania stále viac nakupujú produkty online; táto stále silnejšia orientácia na online nákupy sa zhoršila zmenou nákupného správania v roku 2020, kvôli koronavírusovej pandémii. Podľa najnovších výskumov odborníkov sa online nákupy s využitím zliav, ako napríklad zľavový kupón Promocodius, stávajú čoraz populárnejšími. Tento Vianoce plánuje 63 % Američanov nakupovať všetky alebo väčšinu darčekov online. Elektronický obchod však nepriťahuje pozornosť len v Spojených štátoch; online nakupovanie počas sviatkov rastie aj na Slovensku, hoci nie tak rýchlo. Tento rok plánuje nakupovať vianočné darčeky online približne 42 % slovenských spotrebiteľov, zatiaľ čo do roku 2022 tak urobí len 37 %.

Spotrebitelia hľadajú zľavy a ponuky 

Okrem zliav, stále viac e-shopov sa spolieha na personalizované promočné kódy na nákup vybraných produktov za lepšie ceny alebo na zľavové kupóny s bezplatnou dopravou alebo s predĺženou zárukou na zakúpený produkt.

Oľga Melník, vedúca oddelenia kupónov na slovenskom trhu v spoločnosti Promocodius, potvrdzuje, že záujem o zľavové kupóny sa zvyšuje v novembri a decembri, keď sa blížia Vianoce: "Dva mesiace pred Vianocami tradične zaznamenávame o 25 % vyšší záujem o zľavové kupóny a promo kódy na elektroniku, oblečenie, hračky, knihy, šperky a kozmetiku. Tesne pred sviatkami a medzi sviatkami je tiež zvýšený dopyt po zľavových kupónoch na potraviny, nápoje a občerstvenie."

Z údajov zľavovej platformy vyplýva, že v novembri a decembri jej používatelia najčastejšie vyhľadávali kupóny na hračky, knihy a kozmetické výrobky , napr. zľavový kód Notino: https://promocodius.com/sk/obchody/notino-zlavovy-kod. Najčastejšie však vyhľadávali zľavové kódy na spotrebnú elektroniku (38 %) a oblečenie (26 %), napr. zľavový kupón Sinsay: https://promocodius.com/sk/obchody/sinsay-zlavovy-kod.

Pre mnohých spotrebiteľov online obchody nahradzujú tradičný spôsob nakupovania v kamenných obchodoch 

Zatiaľ čo minulý rok online predaj výrobkov a vianočných darčekov stúpol o 8,9 % oproti predchádzajúcemu roku, očakáva sa, že tento Vianoce vzrastie o až 15 % oproti roku 2022. Prieskumy ukazujú, že 63 % Američanov nakupuje všetky alebo väčšinu darčekov online a 14 % amerických spotrebiteľov plánuje zakúpiť aspoň štvrtinu vianočných darčekov online. A kto dáva prednosť online nákupom darčekov? Sú to mladšie generácie vo veku od 18 do 45 rokov: viac ako 60 % z nich plánuje nakupovať online.

Spotrebitelia začínajú nakupovať vianočné darčeky už na začiatku novembra, ale väčšina čaká až do poslednej chvíle

Ako každý rok sa zdá, že niektorí spotrebitelia nechávajú nákupy na poslednú chvíľu. Približne 25 % začína nakupovať na Čierny piatok a ďalších 30 % amerických spotrebiteľov začína nakupovať vianočné darčeky až v druhom decembrovom týždni, čo môže byť pri online objednávkach príliš neskoro.

Slováci sa zdajú byť odvážnejší, viac ako 40 % online nakupujúcich začína nakupovať vianočné darčeky na Čierny piatok alebo ešte skôr. Odporúča sa nakupovať vianočné darčeky v predstihu; hoci predajcovia pred Vianocami zvyšujú svoje kapacity, nemôžu zaručiť dodanie pred Vianocami, pokiaľ sa kupujúci neponáhľajú a nezačnú zadávať objednávky na poslednú chvíľu dva až jeden týždeň pred Štedrým dňom.


Sponzorovaný príspevok

Začni písať komentár...

Odošli