januska131
5. júl 2020
3220 

A kojíš?

Kojenie je super, len niekedy sa to jednoducho nepodarí...

V pôrodnici som čakala na rozbehnutie mlieka, dopovala sa vitamínmi, vypila litre Viney, odsávala som mlieko, ale nešlo to... Hanči bola čoraz hladnejšia, na novorodeneckom oddelení nebolo jednoduché dostať sa k umelému mlieku pre bábätko, keďže podpora dojčenia spočívala vo vete: Mamička, málo sa snažíte. Určite mliečko máte.

A ja som sa musela pozerať na to, ako moje párdňové bábätko plače, lebo ja ako matka som zlyhala a neviem ju zasýtiť.

A do toho otázka.

A kojíš? 

Otázka, ktorú mi kládol fakt, že každý ako prvú, a zvyšoval sa mi pri nej tlak na 200.

Nemala som ani potrebu obhajovať sa, prečo nekojím, pretože to bolo moje rozhodnutie.

Viem, že materské mlieko je to najlepšie, čo Hanči mohla dostať z viacerých aspektov, ale zároveň potrebovala pokojnú mamu a nie klbko nervov.

Z pôrodnice sme odchádzali s odporúčaním na Bebu, lebo tá vraj sadne všetkým bábätkám. Našu Hanu tak zapekala, že ukrutne plakala pri každom kakaní. A ja s ňou. Dostala som výbornú radu.Vydrž, to chce čas‍. No, nebudem sa ja pozerať, ako sa mi dieťa trápi a na odporúčanie som objednala Kendamil. Konečne bolesti ustúpili, mliečko bolo veľmi chutné a ja som si vydýchla. Po pár dňoch začala po jeho vypití vracať, najprv menej a keď je mlieko striekalo cez nos (doktorka nám neskôr hovorila, že to plnotučné mlieko v Kendamile niektorým deťom takto nesedí‍), volala som s plačom mužovi, nech beží do dmky a prinesie Babylove a Hipp a rozhodnem sa, čo dám. Riešila som dilemu, lebo Babylove dávajú kamarátky a je lacnejšie ako Hipp, Hipp mi odporúčili moje októbrovky️. Išla som do Hippu a do dnešného dňa neľutujem ani jedno euro. Odkedy sme na Hippe, Hanča je jedno usmiate, spokojné bábätko.

Testovanie spočívalo vo vyskúšaní mliečka Hipp Combiotik 2, čo pre nás znamenalo prechod z 1ky na 2ku. Bála som sa, že sa jej vrátia všetky tie tráviace ťažkosti.

Moje obavy boli úplne zbytočné. Hanči ani jej bruško si prechod vôbec nevšimli. Zvládla to bez koliky, prdíkov či hnačiek.

Čo sa týka prípravy, stačí nasypať do zohriatej vody, zahrkať a utekať s flašou k plačúcemu bábätku. Áno, Hanča vie plakať aj zazerať 🙂, keď mešká jej dávka mlieka. 

Stále jej dávame len 120 ml na jednu dávku, aj keď podľa obalu na krabici by mala zjesť oveľa viac. Aj napriek tomu super priberá, takže pani doktorka povedala, že viac netreba dávať.

Mliečko jej chutí, mne sa zdá byť konzistencia 2ky hustejšia ako pri 1ke, pri príprave nepení. 

A teda najlepšia vec, ktorá sa nám stala pri tomto prechode, toto mlieko ju asi oveľa viac zasýti, lebo už niekoľko nocí po sebe spala až do rána. Predtým vstávala 1-2 krát za noc.

Záverom, nedojčím, ale som presvedčená, že Hanči dávam pre ňu to najlepšie mlieko.

A áno, sú aj lacnejšie alternatívy, ale obsahuje to Vaše umelé mlieko aj probiotiká a prebiotiká? Sú veľmi doležité, pretože až 80 % buniek imunitného systému sa nachádza práve v črevách.

Dôležitý je aj spokojný spánok a bruško Hanči a mamči, takže my Hipp odporúčame ❤ 

#recenzia #test_hipp3 

Ludia sa mi ani nepozdravili a hned taku otazku polozili. Akokeby materstvo a vychova dietata bola len o tom ci matka koji alebo nie. Ja som svojho nekojila, jednoducho mlieko nebolo (tazko som to znasala, lebo rady ako A prikladas casto? Pijes? Maly sa nevie prisat, to preto nevie papat, brala som to ako najvavsie zlyhanie) a je to jedno stastne a zdrave decko. Sice som davala inu znacku ale tiez velka spokojnost.

6. júl 2020

To poznám, najdôležitejšia otázka na svete... Teraz pri druhom sa už tvarom, že nepočujem, lebo vysvetľovať nemá význam... My sme ale pri oboch na kendamile, tiež výber nebol jednoduchý, ale je super 😉 keď materské mlieko nie je, tak proste nie je a konečne by to super múdre matky mohli pochopiť a nehovoriť o nás ako o zlých matkách

6. júl 2020

Ja síce kojím, ale priznám sa, že je to naozaj najčastejšia otázka od každej ženy, preto si viem predstaviť ako to každú matku, ktorej sa to nedarí, zamrzí. Zvyčajne sa pýtajú tie, ktoré kojili a nedokážu alebo nechcú pochopiť, že to u inej nie je také samozrejmé a potom sa tvária ako keby ste im vedome ubližovali. Na také neempatičké ženy sa môžete viete čo... 🙂

6. júl 2020

Ja som sice kojila ale nenavidela som tu otazku... Co koho do toho ci kojim alebo nie... Mala som pocit ze tou otazkou a naslednou odpovedou im priamo ukazujem moje 🐐🐐 🤦‍♀️ ked som potrebovala ist od deti prec odstriekat sa mi nedalo, kupovali sme Hipp... Ma najlepsie zlozenie spomedzi vsetkych takze bola volba jasna ☺️

6. júl 2020

Keď sa ta to opýta sused - dochodca s ktorým ak prehodis 2 vety ročne tak to je aj veľa, tak to veru nechceš 🥴 Ale suhlasim, pre mna bezohladu na to či žena koji alebo nie je to velmi intímna otázka a taktiež nevhodná, žena ak má potrebu sa o tom baviť začne aj sama 🙂 Btw. moja skúsenosť, mne jedna znama raz v noci poslala spravu, ty nekojis ? Neviem ako to zistila. Ja som bola s tým v pohode, rano som jej napísala že nie, nestojí na tom svet a takto sme spokojní. Tak mi zacala že malemu to nieje dobre dávať UM, bude často chorý.. že ona sa trapi s cievkou, bojuje o každú kvapku. Výsledok? Mám pomaly 3 ročne dieťa ktoré chore nebolo , dobre minuly rok v aprili mal 3 dni sopel. A ona? Cca mesiac po tejto správe skoncila s malym na Sunare, mal 5 mesiacov. Naše deti sú necelý mesiac od seba 🙂 Ak by som mala druhe dieťa si by som si rovno našla nejaku univerzálnu vetu.. nemienim sa spovedať či kojím, nekojim, mne sa tiež nikto nespoveda či sexuje 😅

6. júl 2020

Ja som toto zažila pri všetkých troch...prví dvaja šli už z porodnice na um...posledného som sa krvopotne snažila aspon 6t kojiť,najhorších 6t mojho života...keď to nejde,tak to nejde...necítim sa kvôli tomu ako horšia matka 😉 sú zdraví,spokojní,tak snáď nestojí celý ich život na kojení....😂😂😂

6. júl 2020

Tiez som to zazila, bohuzial mlieko sa nerozbehlo tak boli obe na umelom...a nechapem co dava pravo pytat sa ludi taketo otazky, ja sa tiez nikoho nepytam ci uz s..al

6. júl 2020

Super článok aj recenzia 👍🏻 Môj starší syn tiež pil Hipp. Kojiť sa mi nedalo a viac menej sme sa trápili obaja, tabletky boli pre mňa placebo tak som ich ani neskúšala. Po 3 týždňoch trápenia sa som kúpila Nutrilon na odporúčanie pediatra, z neho ho zapekalo, bolelo ho bruško. Potom som tiež na odporúčania v termínovkách prešla na Hipp a zrazu som mala celkom iné ako keby vymenené bábätko 🤗 tiež v tom spravilo veľkú zmenu, že obsahuje probio aj prebio.
Teraz pri bábätku sa mi darí kojiť ale tiež neznášam tie otázky a hlavne staršie tetky v dedine. Presne to, že nikoho do toho nič nie je. A okrem toho, to placebo v tabletkách mi veľmi pomáha... Čiže možno by pomohlo aj pri staršom ale to sa už nedozviem. Každopádne je zdravý ako repa aj keď bol na UM 💙

6. júl 2020

Ja som kojila, začiatky boli prerevane, neznášala som tuto otázku a tak som sa už potom odpovedala že "áno, chcete to vidieť?" 😀 Potom tie ich rozpaky boli úžasné a hneď zahovorili 😀

6. júl 2020

Vies co je este otravnejsie a neprijemnejsie ako ,a kojis,?
,ty este kojis?, najlepsie sprevadzane zhrozenym zmrastenim tvare

6. júl 2020

@kaitlin3 A teraz si predstav že by niekto odpovedal samozrejme 😂Pisem to na margo toho že som tu už čítala ako ženu pri kojení sledovala svokra a stlačala jej prsia 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

6. júl 2020

Ja mám zase opačný problém, mojej svokre strašne vadí, že kojím a stále mi opakuje, aké sú "výhody" umelého mlieka. A nedajbože malá zaplače, tak hneď, ze to za to, že je chudiatko hladná, lebo jej moje mlieko nestačí (priberá ukážkovo) 🙈.
@lexie3 aké tabletky užívaš?

8. júl 2020

@tinkerbell senovku a Benedikt kapsuly. Teraz som vysadila a ak by sa mi tvorba znížila tak opäť ich nasadím.

8. júl 2020

ja tiez neviem pochopit tu otazku a este od chlapov s ktorymi sa pocas roka len pozdravim..uz sa tesim jak to zas budu vsetci riesit o 2 mesiace 😁😁😁

8. júl 2020

@tinkerbell presne moja svokra 😄 niezeby bola spokojna s tym, ze kojim, ale furt sa pyta ci mam dost kvalitne mlieko a ci nechcem radsej prikrmovat 😉 na tu kvalitu ma uz parkrat palil jazyk odpovedat. Ved odstriekam a vyskusajte ci je dost kvalitne.

8. júl 2020

@tinkerbell tak to je riadna trúbka 😁👍

8. júl 2020

@dextella14 preeeesneee 🙈🙈🙈 moja svagrina este koji svoju 2 rocnu ale nikto to neriesi len svokra stale nenapadne poznamky tipu : taaakaa veelka a este staale cicaa ? ....aale ved vsetko mliecko bratcekovi vypijes atd 🙈 normalne uz ja mam alergiu nato ...
+ este mala neni odplienkovana tak zas nenapadne poznamky : taaakaa veeelka a este ma peľuchuu ? Atd atd 🙈🙈😁😁

8. júl 2020

Ludom nevyhovieš 😁 Nepáči sa im ked nekojis, nepaci sa im keď kojis dlho 😅 Mna zase otravuju otazky ESTE kojis? Ved pockaj, dokojis ked ta uhryzne. Rada nekojacej maminky 😅

8. júl 2020

@kaitlin3 skooda ze som sintuto odpoved neprecitala skor 😂😂😂

8. júl 2020

Hipp nam tiez zachranilo brusko! Ludom netreba vyhoviet, len sama sebe.

8. júl 2020

Ja inak nechápem, načo sa to ľudia pýtajú. Hlavne takí, čo buď nikdy nekojili, alebo kojili 2 týždne pred 30 rokmi. Úplne absurdné je, keď je bábo malé: "Ty nekojis?!" A akonáhle ma 1 rok: "Ty ešte kojis?!" 😀

8. júl 2020

@basska_b nedajbože keď už má viac ako 2 roky 😂 veď už je veľký panebožee! a plienky už nemá? má? a prečo? atď.
každá minca má minimálne 2 strany v tomto smere 😂

8. júl 2020

@bavlnka92 Moja kamoška sice ešte deti nemá, ale teóriu ovláda. Tá sa ma zas pýta "spí už sama v izbe? To treba zvykať od začiatku, keď si ju pustíte do postele, už sa jej nezbavíte" 😀 teším sa, keď sa jej spýtam, kde spí jej dieťa

8. júl 2020

@smejko25 vies, ja by som sa aj spytala rovnako intimnou nwprijwmnou protiotazkou, ale zial som na to prilis dobre vychovana 😂

8. júl 2020

@dextella14 Anooo, aj nam tak. Na zaciatku po cusarakom vsetci otazky ci vobec kojis, a od 9.mesiacov do aktualneho veku 20 emsiacov je to "Ty este kojis?". Ved je to len voda, ved bude tucny (mame vysoke a stihle dieta), ved ho neodnaucis. Alebo kojenie a zaspavanie, co idu ruka v ruke. Tak poznamky, ze ako si si ho naucila, tak mas. Nikam sa od neho nepohnes este rokyyyy.
Je to otravne, dokonca u sirsej verejnosti kojenie uz aj zatajujeme...len niekedy sa prezradi, ze mi smatra vo vystrihu a chcel by vytiahnut na svetlo sveta obsah 🙂

8. júl 2020

Ja síce ako-tak kojim ale teda oveľa radšej by som bola keby moje dieta jedlo UM a bola by spokojná. Ona však UM krvopotne odmieta-skusali sme rozne fľaše,rozne cumle,dokonca som aj cievkovala...ale nie,nebude to jest ani za svet. MM je strasne malo a dcerka odmieta aj to-uz to trva 7m,z toho 5m je fakt brutal. Skončili sme aj v nemocke. Co by som ja dala za to,aby pila UM a bola spokojná. Takto je vecne nespokojná,umrncana, cez den este trolilinku prikrmu zje,no nadránom ju uz neviem utisit-nevyspata ona a aj ja. Cez den spi v satke- v spánku sa niekedy chytí a da si MM,no je ho uz velmi malinko...niekedy sa mi ani nespustí. Takže kocky, ano,su aj také mamy,ktoré závidia,ze ostatne babatka pijú UM...patrím k nim. Dcerka ma 8m a mňa drží nad vodou len to,ze sa to bude len zlepšovať.

8. júl 2020

Nečítam všetky komentáre. Ale nevidím nič zlé na otázke, či Anička kojí. Mám štyri deti. Prvú som koníka 10 mesiacov, druhého 12 mesiacov, tretiu dcérku 3 roky. Bola som si istá, že aj najmladšieho syna budem kojiť, veď už som mala svoje odklonené. A figu borovú. Syn si zmyslel, že sa prsníka nechytí. Tak som musela odsávať. Bola som v skupine o dojčení, no hneď som odtiaľ odišla, lebo mnohé prvorodičky vedeli o dojčení viac, ako skúsená dojka. Odsávala som stále, dostala som zápal prsníka. Tak sme dávali aj um. No keďže dostal reakciu na moje ATB, dávala som mu iba um,to ho zapekalo, skončili sme v nemocnici. Tam nám odporučili iba odsávať, nedokrmovať, pridávať espumisan. Bolo mi ho ľúto, večer čo večer štyri hodiny vrieskal. Nie, nebol to plač, ale vresk. Bolo mi ho ľúto, striedali sme sa v nosení s manželom i mojou mamou. Nosila som aj v šatke... Prešlo to do štádia vresku od rána, plus odmietal piť mlieko. Tak som sa naštvala, vyhodila som protikolikové kvapky a čuduj sa svete, doma sme mali nové kľudné bábätko. Pokračovala som s odsávaním do 10.mesiaca. bolo to ťažké, obmedzujúce, ale neľutujem. Mali sme krízu, pokles mlieka, vyskúšali sme rôzne druhy mliek, po jednom veľmi chválenom mlieku sme skončili v nemocnici, brala nás RZP, prúdom zvracal... Dnes viem, že to nebolo z mlieka, i keď už som nenabrala odvahu opäť mu dať tú značku. Keď mi dochádzalo MM a minuli sa aj zásoby v mrazničke, prešli sme na HIPP, bola som šťastná, že mu sadlo po každej stránke.
Ale čo chcem príspevkom povedať - nestretla som sa nikdy s komentárom, že matka, ktorá nekojí, je menejcenná alebo zlá. Nie vždy to ide, nie je to samozrejmosť. Niekedy je problém v mame ( málo mlieka, zdravotný stav...), niekedy v dieťati. Moja sestra má zdravotné problémy, kojiť chcela, no nemohla, nemala dosť mlieka, ale za tých pár dní, čo vysadila svoje lieky nezlučiteľné s kojením, sa jej výrazne zhoršili jej problémy. Takže aj keď nekojila a niekto sa opýtal, či kojí, v pohode vysvetlila, že nie a okolie to bralo normálne. Nerozumiem, prečo táto otázka niekoho uráža...

8. júl 2020

Inak, super nadpis, človek článok hneď otvorí a prečíta! 😉 A vieš aká otázka dvíha tlak mne? “A ty ešte STÁLE kojíš?!” Pri 1,5 dieťati sa veľa maminiek, ktoré nekojili, ku mne správali ako k šibnutej biomatke. Pritom staršie ročníky to považovali ako niečo normalne aj pri väčších deťoch.
Ide len o to pochopiť, že každá robíme maximum a nestarať sa o detaily. Je to každej vec.

8. júl 2020

@dextella14 toto! “A to ho chceš akože dokedy kojiť? Kým pôjde ma vysokú? No ja by som to nerobila...” Hlavne od žien, čo nekojili vôbec. A to má malý 1,5 roka, čiže podľa mňa ešte veľmi malo.
Žena žene vie najlepšie zadeliť “krásny” komentár.

8. júl 2020

caute maminky.. obe moje deti prisli medzi nas sekciou, obe som kojila - dceru uplne bez problemov, vyse roka, az sa jedneho dna sama odstavila a mlieko viac do pusy nedala.. ziadne.. pri synovi som sa dost natrapila, skusala vsetky odborne, aj babske rady a vydrzala som devat mesiacov, no uz od tretieho bol dokrmovany Hippkom. A pije ho dodnes, rano aj vecer pred spanim, a to uz ma 29 mesiacov (takze ja pre zmenu bojujem s otazkou - to dokedy mu chces davat mlieko na flasu?? -> dokedy nan bude mat chut - ved kto o tom vie? pije ho len doma v posteli)....

Vsetky sa snazime urobit pre tie nase drobatka co je v nasich silach, snad nas hlupe otazky okolia nerozhodia 🙈

8. júl 2020

ja sa tuto otazku zasadne nikoho nepytam, povazujem ju za vrcholne intimnu. Inak ku UM, moja starsia dcera pila tento Hipp Combiotic do 4 rokov a mladsia do 2,5 roku. Ci to je vrodenou imunitou alebo niecim inym, starsia ma 10.5 roka a nikdy neuzivala ATB, ona je pre lekarov taka rarita ze take dieta este nevideli 🙂 mladsia ma 6,5 roka a uzivala ATB 2x v zivote, aj to iba preventivne. Pre objektivitu, obe boli do roka kojene a potom som ich odstavila a presli sme na Hipp.

8. júl 2020

@bavlnka92
@dextella14 momentalne 2 roky a 3 mesiace. TY ESTE KOJIS?!? A to ho nekojim na poziadanie a fakt sa nikde nevyzliekam. Top bolo ked sa ma pani opytala co si tym kojenim kompenzujem 😏

8. júl 2020

@jablkovastrudla no ja podobne.. od roka nepyta nikde inde ln v sukromi postele 😂

8. júl 2020

@dancura a senovku grécku a benedikt lekársky si skúšala na zvýšenie tvorby mlieka?

8. júl 2020

@lexie3 tak to nie je placebo, ale veľmi účinné bylinky, aj mne veľmi pomohli.

8. júl 2020

@raffaella ja takisto som sa nikdy nikoho nepytala strasne debilne mi to prislo 😁😁 a najlepsie je ked s niekto opyta ze ci kojis povies ano a ostane take trapne ticho ze ako co teraz 😂😂😂

8. júl 2020

@tinkerbell áno, teraz to už viem lebo mi niekoľkokrát zachránili tvorbu. Pri prvom som to tak brala, prvorodicka neskusena hlúpa som bola.

8. júl 2020

@biela_sova ja teraz okrem bábätka kojím aj staršieho 2 ročného syna (len pri zaspavaní) a tiež to radšej tajím pred väčšinou ľudí aj pred rodinou, lebo nechcem počúvať ich primitívne komentáre.

8. júl 2020

@lexie3 ja som tiež bola ako prvorodička hlúpa, kupovala som si drahý gravimilk (to je ako UM pre dospelých) a myslela som, že mi to zvýši tvorbu mlieka 🤦‍♀️

8. júl 2020

@tinkerbell pfu, kamoska koji skoro 5 rocneho, to by mala chodit po kanaloch 😆

8. júl 2020

Ja síce kojím už rok ale chcem syna odstaviť. Ani hipp ani nutrilon ani babylove nechce 🥺. Ostáva už len skúsiť sunar.

8. júl 2020

@jablkovastrudla tak to dufam, ze nebude moj pripad 😂😂😂

8. júl 2020

@dextella14 nekric hop 😂 ja som planovala odstavit v roku ale moje dieta je mliekofil. Skusala som krupicu aj puding, jogurty ale proste nie. Planujem ho poslat k stary rodicom a potom ked pride tak snad zabudne 🙏😁

8. júl 2020

@dextella14 u mna napodobne, v sukromi postele, len u svokrovcov ho to popadne a taha mi obsah vystrihu von : D

8. júl 2020

Ahojte, ja len toľko.... pokial viem, normálne mlieko (myslím klasicke kravské )sa doporučuje až tak od troch rokov dieťaťa...mňa udivovali otázky typu:dokedy ho chceš kojit, veď už má rok alebo rok a pol (ja som teda chcela kojit čo najdlhšie,mne to nevadilo)..a keď som sa opýtala, že aké mu mám dávať? ,tak obvyklá odpoveď bola:no,však Sunar alebo Nutrilon....a to som mu akože mala kupovať pokračovacie UM, keďže vlastne normálne mlieko by ešte nemalo? A načo, keď mám svoje?...tak som pokojne kojila každé dieťa cez tri a pol roka....to len taká poznámka k tej,"ty ešte kojis,to ako dokedy??!?!🤔🤔🤔....ja som mala mlieka dosť,ale poznám maminky, ktoré robili a skúšali asi všetko a nešlo a myslím,že skutočne pochopiť to dokáže iba tá maminka, ktorá si tým prešla a mňa vždy boli,keď čítam,ako sa ľudia na takéto maminky dívajú... podľa mňa, najdôležitejšie je spokojná maminka a spokojne bábätko a môžeme byť len radi,že existujú náhrady materského mlieka...lebo aj tie,čo odsudzuju,akú majú istotu,že pri ďalšom dieťati budú stopercentne kojit? stať sa môže všeličo....

8. júl 2020

@domafi úplne sa stotožňujem s tým, čo si napísala 👍

8. júl 2020

@tinkerbell ja som teraz vyhrala ten gravimilk a mne to chutí 😄 ale samozrejme, že nečakám, že mi to zvýši tvorbu 🙈

8. júl 2020

@didiana333 môjho som sa snažila kojit 8t ale dávala som aj um medzitým. A tiež to pokladám za najhoršie obdobie v živote. Ak sa podarí druhé, pekne idem s plnou výbavou od flase až po um už do pôrodnice. Najhoršia spomienka pre mňa na naše začiatky s malým- kojenie..brrr

8. júl 2020

@lexie3 aj mne to chutilo, len ja som čakala od toho zázraky a nič sa nedialo. To som si mohla aj Sunar kúpiť 🤣

8. júl 2020

@lenka1993 ja planujem do konca roka odstavit ale prejdem na normalne mlieko 🙂

8. júl 2020

@domafi kravske sa moze od roka 🙂 svagrina obidve deti do roka odstavila a hned davala klasicke kravske mlieko z obchodu 🙂

8. júl 2020

@tinkerbell 🤣🤣🤣🤣 mohla. Ale tak beriem to v rámci pitného režimu 🤗

8. júl 2020

@smejko25 áno už som nás tým rozmyslala.

8. júl 2020

Ked si spomeniem na moje ,, kojacie,, obdobie este dnes mam zimomriavky ako kazdy do mna hustil ci jem dostatocne, ci pijem ci hento ci tamto. Proste mi to neslo! A to sekirovanie okolia ma este viac stresovalo az som sa nastvala a asi v 3.mesiaci kupila UM. Zmenil sa mi zivot !!! Sice nam Hipp nesadol uplne, presli sme na Nutrilon a na nom frcime dodnes... Ale hlavne ked som uz vsetkym vykricala NIE NEKOJIM. Zrazu som bola spokojnejsia, kludnejsia. Moja dcera zrazu prestala nonstop plakat a zacala lepsie spat. UM nie je hanba.

8. júl 2020

@smejko25 aha, môj najmladší má už päť,len som to mala v hlave uložené,možno aj z nejakej reklamy 😄

8. júl 2020

@basska_b ahahaha ja mam tiez taku kamosku 😄😄 alebo... a preco reve ? Ja nepoznam deti co revu 😄 tiez sa tesim ked vytasim tieto esa z rukava 😄

8. júl 2020

@simapett suhlasim uplne UM nieje hanba...
Ja osobne nechapem zeny co sa ani nesnazia aby kojili len plesk rovno flaska a ani zaujem skusit kojit

8. júl 2020

@tinkerbell tak do senovky,benediktu a moringy som vrazila uz toľko peňazí,ze ani UM by toľko nestalo. Holt,ked dieta nestimuluje prsia, tak vsetky bylinky su zbytocne.

8. júl 2020

@tinkerbell takej svokre by som sa "poďakovala za múdru radu"😂

8. júl 2020

Prepac, budem uprimna, co si o tom myslim.
Nekojila si preto, lebo si nemala dost podpory. Nemozes za to. Nevedela si spravne informacie vopred, nevedela si ktore su tie spravne rady. Kazdy ti huci nleco ine, stracas sa. Stale to nevedia ani sestricky v porodniciach. U kazdeho pediatra v cakarni najdes reklamy na bebu, nutrilon, hami a neviem co este. Nikde nenajdes reklamu na dojcenie, co by mal kazdy pediater podporovat ako uplne prve. Cela spolocnost cele generacie vyrasta na flasi a vsetci okolo preto radia uplny opak toho, co sa ma robit, ak problem s kojenim nastane.
Cely kon je sama reklama na UM. Aj tento clanok.
Je len mizive percento zien, co kojit nemozu. Ostatne mozu, (fakt) ale stalo by to prilis vela sil ododlania a casu, a to, zial, dnesna spolocnost nepripusta.
Ver mi, ze viem o vom hovorim, kojenie som si vydupala zubami nechtami. Rady laktacnych poradkyn nie su nezmysly. Funguju stopercentne. Ak by mamicka ozaj chcela, rozkoja kazdu. Problem je, ze priblem sa neodstrani za den dva, mamicky si myslia, ze zavolaju laktacnu, ona urobi cary mary fuk a hned to pojde. Lebo sme nauceni tuknut prstom na obrazovku a dostat hned vsetko co chceme. No dieta nie je stroj. Mpze to trvat mesiac, dva, mozno viac, kym sa problem odstrani a babatko sa zacne pekne kojit. Nevravim, ze to nie je tazke obdobie, velmi je tazke. Najtazsie. Ale stoji to za to. Neznamena to, ze dieta nechas hladne, to nikdy. Neda sa to vsak dokazat bez podpory okolia, ktore je vzdy roky a roky presvedcene tom, ze dieta ma spat samo v izbe v perinke s cumlom, pripadne v kociku, a ma tam byt ticho dovtedy kym matka obehne BoryMall. Preto ziadna maminka co dala UM nikde nezlyhala. Zlyhava len spolocnost, ktora je jednoducho rokmi naucena nekojit a maminka ktora by sa o zo pokusala podla rad laktacnej by v tejto spolocnosti vyzerala ako blazon. Pozerali by na nu ako na minozemstana, co to s tym dietatom stvara. Lebo, zial, nerozumeju tomu. A viete. Tieto nevyziadane rady posobia na psychiku. Silno. Tie, ktore to vydrzia, tie su ozaj hrdinky a tym, co to vzdaju, uplne rozumiem.
Ak fakt chcete kojit, Treba kontaktovat laktacnu uz pred porodom a potom jej fakt plne doverovat, aj ked sa vam to bude zdat divne. Ona vie velmi dobre co robi, ma realne skusenosti so zenami. Dokaze rozkojit adoptovane dieta, verte jej aj sebe ze aj to vase to zvladne.

8. júl 2020

@dextella14 haha najlepšie keď tuto otazku polozila pwdiatricka na 15 mes. kontrole..a ze kojit a davat aj umele..no asi nemiesat radsej...takze iba umele?? Ak nieje dost materskeho pre dve? takto oni podporujú mamy dvojiciek.

8. júl 2020

@motylik47 amen..ale myslim ze nemate uplnu pravdu, niekedy naozaj zena kojit nemoze a za vela moze psychika a nastavenie mysle a mozno aj tazsi porod..a aj ta zla podpora v porodnici. Po dvojickach viem o com je rec..no cest vynimkam. Ale myslim ze mne pomohla aj ta reklama na umele lebo som neumierala strachom ze ak kojit nebudem co potom, teraz nemame k dispozicii dojky ktore nam deti nakoja za nas..proste vzdy je dobre ak vieme ze tu je aj ine riesenie/ cesta ako nasytit svoje hladne babatko..

8. júl 2020

@putulka ano, o tom presne hovorim, nie je chyba v zene, ale v chybajucej podpore okolia. Darmo moze mat nastavenu psychiku na vybornu, ked raz od kszdeho pocuva, ze nech sa netrapi, ze ma slave mlieko/malo mlieka, nech da flasu, ani sa jej necudujem. Nie je snad ani mozne ze v 21. Storoci zene sestricky dobesu babatko a povedia ze nebude kojit kvoli malym bradavkam. To je prva veta co zenu zaklincuje a uz to ide dolu vodou.To je nonsens.
Dojky boli len preto, ze nemohla si kazda zena dovolit 24 hodin denne sa starat iba o babatko, resp. bola pohodlna, nechcelo sa jej, lebo je to v prvych mesiacoch mega narocne , napr kralovne ,alebo mala jeden z beznych problemov ake sa vyskytuju dnes, napr. dojcensky strajk, silny pokles tvorby kvoli dalsiemu tehotenstvu atd.. a nemali poruke laktacnu poradkynu, nevedeli, co sa deje.
Tu nejde vobec o strach, ze umrie hladom, umele mlieko je super, ved aj pri rozkojovani vela krat pomaha, kym si babatko roztaha materske. Predcasnistkam ozaj zachranuje zivot. Ide len o to, ze dnes je to akasi norma , zeba este ani neporodila, no vo vybavicke ma uz kupeny nutrilon-keby daco. To zas nie je tak, ako si vsetci vdaka zlym reciam myslia, ze kto sa snazi kojit, necha babatko hladne - to predsa v ziadnom pripade. Len ho pije nie z flase, ale z prsnika cez cievku a tym stimuluje tvorbu. Cim viac babatko pije z prsnika, tym viac mliecka sa robi. Kto raz zacne dokrmovat flasou, je na zaciatku konca. Dobre prisatie je alfa a omega. Pri dobrom prisati bradavky nebolia ani keby bolo dieta na prsniku 24 hodin do dna. Toto je holy fakt.
Toto nema zniet ako hadanie sa ani nic podobne, chcem len podporit zeny, aby sa nebali ci nehanbili kontaktovat laktacne, najlepsie vopred, aby zisdny problem nemusel nastat, sk nastane, rychlo zakrocit. Nebat sa byt s nimi dlho v kontakte, zavolat, vyplakat sa jej, ak treba. Podrzi vas, nikdy neodmietne. Su to zeny sko my, casto aj psychologicky. Ked vam nikto nerozumie, ony ano. Casto su to zeny, ktore samy zvladli rozkojit nerozkojitelne dieta a prave preto sa rozhodli pomahat druhym. Ja som aktualne vo faze rozkojovania a pisem tu len preto, lebo to ide. Lebo som prvu dcerku nekojila, tiez som si myslela ze je to nemozne. Dnes viem, ze sa to dalo.. len mi nemsl kto pomoct. Mam druheho synceka, bojujem ako dokazem a ide to naozaj. Mal prirastene obe uzdicky, strihli sme, cvicili, dokrmovali na prsniku, brala som bylinky, prikladala cele dni dookola aj kazdu hodinu. Asi dva mesiace. Dnes krasne pije, hned by som sla do toho znovu. Je perfektny.

9. júl 2020

@dextella14 plny suhlas uzila som si oboch komentov pri dcere azaz.... Teraz ked sa ma niekto pyta pri druhom tak mi otazka zvacsa prebehne okolo hlavy akoby nic... Ked sa niekto tvari ze stoj co stoj za kazdu cenu potrebuje zistit toto info bez rozpakov sa opytam " a ty (Este) sexujes?" Hned je Tema zmenena.... Jediny clovek s ktorym som ochotna toto rozoberat je pediater a ta nasa Dr je super.

9. júl 2020

Ja som mala podobne problemy, ale bola slm ta stastnejsia, ktorej sa mlieko ako tak rozbehlo, cize som kojila... Mozno nie vzdy sa maly najedol ako chcel, stalo sa, ze musel byt ukrutne hladny, tak sme siahli po UM... Poslala som manzela do lekarne, nech kupi mlieko hlavne nech je HA, tak nam v porodnici kazali... Doniesol Bebu, lebo ine HA vtedy nemali..vravim si, dobre, skusime.. Nam Beba sadla na prvu supu, preto som nemenila.. Kojila som dalej a obcasne ked som videla, ze maly place o sto stest dali sme Bebu.. Dnes uz papame desiatu, obed, olovrant ale Bebu mam doma stale pre istotu... Len neviem, ci davat stale HA, lebo som pocula, ze mozeme HAckom malemu poskodit, ak nemame alergiu my rodicia...

Inak, chapem tieto pocity aj mna iritovalo mnoho veci aj otazky typu "a kojis?" expertky na modrom konikovi mi vypisovali ako si vsetko strasne beriem, aka som precitlivena, a co je na tom, ze sa pytaju? A podobne.. Ako to uz ani nekomentujem...

9. júl 2020

@motylik47 súhlasím a myslím si, že je to najmä o rozhodnutí maminy, či bude alebo nebude kojiť..veď predsa, ak by sa ocitla s bábätkom na pustom ostrove a mala by iba prsníky, tak by dieťa umrelo od hladu ?? podporu nepotrebujú ženy, ktoré to cítia ako prirodzené, nemusia sa učiť kojiť (mne sa ako 20 roč. pred 22 rokmi narodilo prvé a kojila som od prvého prisatia a sestrička mi ani nič nevravela, vtedy sa to ešte tak nepodporovalo.. a potom aj ďalšie dva razy to išlo samé.. ale súhlasím, sú ženy, ktorým to nie je prirodzené a tie potrebujú veľkú PODPORU a dva krát také ODHODLANIE na to, aby kojili..musia sa pre to rozhodnúť, inak to nejde. .. a keď sa aj rozhodnú nekojiť, to z nich ešte nerobí zlé matky, to určite nie!

9. júl 2020

@motylik47 ja mam, zial, iba 1 dieťa, ma 3 roky. Vytúžené...nakoniec som "rodila" cisarskym a ked som sa prebrala z narkozy priniesli mi ju a sup na prsnik. Bola som ako mucha, nevedela som o sebe nie ze o kojeni. Nakoniec, mlieka som mala dost len som nevedela malu prilozit, nikto mi nic nevysvetlil. Uz v nemocnici som dostala zapal, bradavky "dohryzene", krvacajuce...a poslali ma tak domov. Zial, v mojom pripade psychika a stres doma spravili svoje a o mlieko som nakoniec prisla. Nekojila som ani 2 tyzdne. Velmi ma to trapilo. A dodnes si to vycitam. Ak som malu chcela nakŕmiť, musela som jej davat UM, hladali sme to spravne pre nu. Po niekoľkých mesiacoch skusania, grckania a zapchy sme presli na Nutrilon AR a od 1 roka na domace kravske mlieko.

9. júl 2020

@venusa85 urcite si nic nevycitajte, nie je to vasa chyba. Ako pisete, ani v nemocnici vam nevedeli pomoct, to je najsmutnejsie. Pchaju peniaze vsade a zeby podporili prvu a zakladnu vec pri narodeni dietata ,a dali do kazdej nemocnice aspon jedneho kvslifikovanejo odbornika, to nie. 🙄

9. júl 2020

Mam dve deti, prve horko-tazko kojene 6 tyzdnov (zaroven aj dokrmovane), potom som sa na to s prepacenim vysrala, lebo, holt, moje duševne zdravie mi bolo prednejsie. Druhe dieta ma zajtra 14 mesiacov a stale kojim. Otazka "a kojis" nasledovala hned po pozdrave, resp. este po "gratulujem". Nenavidela som ju (ani teraz ju nemam v oblube, ale uz to beriem s vacsou rezervou), je to podla mna intimna otazka, je to nieco, co je medzi matkou a dietatom a nikto iny sa do toho nema starat. Zaujimave, ze nikto sa nespyta "a prebaľuješ?" Ja sa zasadne nepytam, ci zena koji. Je to jej vec. Mna do toho nič. A ešte podotknem, ze na zaciatku sa ludia pytaju, ci zena koji. Ked sa nahodou rozbehne debata, tak oduševnene hovoria, ze treba kojit, len koj, koj... no a potom pride zlom. Potom sa pytaju "a ty este kojis?!!!!" - ano, aj s tymi vykricnikmi v hlase. Ano, a budem do 18tich... prepanajana 😀

9. júl 2020

@julia92 a v čom bol rozdiel , ak sa smiem spýtať?

10. júl 2020

@lacibo aj v mojom pristupe (ano, priznavam), aj v okolnostiach. Dcera- nekojena- bola dost vazne chora hned po porode, na jiske, ja som ju v den porodu videla na par minut cez sklo inkubatora. Prilozena bola az na dalsi den niekedy podvecer, cca 30hod po porode. Bola malinka, malo vazila, slabo tahala, prikrmovali flaskou. Jedno s druhym. Ja neskusena, ubolena a doránaná (nie porodom, ale kojenim) . Nevedela sa najest z prsnika... no, jedno s druhym. A syn bol prilozeny hned na porodnej sale, hned bol so mnou na izbe, laktacna prisla este do porodnice za mnou, potom za mnou prisla aj domov a boli sme v pravidelnom kontakte. A tym ze druhe dieta, bola som vo vacsej psychickej pohode. Aj ked som si obcas poplakala, lebo som opät bola dorana kvoli kojeniu. Ale vsetko preslo a kojim doteraz. 🙂

10. júl 2020

@julia92 jasné, chápem, pri dcére si to mala ťažké..nevyčítaj si to, robila si vtedy, čo si mohla, teraz je super, že si sa nevzdávala, bradavky boli aj u mňa samá rana ešte v pôrodnici, to je normálne, treba to nejako prekonať, vždy sa to upraví..a to máš pravdu, že pri druhom je mamina už úplne v inej pohode ako pri prvom.. ja by som pri prvej tiež už teraz všeličo robila inak.. keď na to spätne pozerám.. ale hlavne nech máme deti zdravé🙂

11. júl 2020

Začni písať komentár...

Odošli