Ak práve čakáte bábätko a prechádzate si výberom kočíka, už ste pravdepodobne počuli pojem dvojkombinácia, ktorá sa občas označuje aj ako 2v1. Poďme sa spoločne pozrieť na to, čo si pod týmto názvom vlastne predstaviť a zistiť tak, či je to niečo pre vás...
Dvojkombinácia sa skladá z podvozku, hlbokej vaničky a športovej sedačky.
Dvojkombinácia je kočíkový set, ktorý je vhodný pre deti od 0 mesiacov až do konca kočíkovacieho obdobia. Jeho kúpou „zabijete dve muchy jednou ranou". Pri výbere si však treba uvedomiť niekoľko dôležitých faktorov, aby sa vám nestalo, čo sa inak stáva celkom často, že si vyberiete set, ktorý nebude vyhovovať vašim požiadavkám.
Najčastejšie chyby, ktoré pri kúpe dvojkombinácie rodičia urobia, sú:
Aby ste sa týmto chybám vyhli a ušetrili si tak úplne zbytočné starosti s výmenou kočíka za iný, čo vás bude stáť nie len peniaze ale aj kopu času, odpovedzte si pred kúpou najskôr na tieto otázky:
📌 Ako zaznelo vyššie, pri výbere dvojkombinácie treba myslieť na to, aby vaše očakávania splnili všetky jej časti, aj keď je potrebné prihliadať na fakt, že v hlbokej vaničke strávi dieťatko znateľne menej času ako v športovej sedačke. Preto je fajn zamerať sa predovšetkým na podvozok a športovú nadstavbu, a popritom sledovať, či je hlboká vanička nami vybranej dvojkombinácie prijateľná a vyhovujúca.
Pri hlbokej vaničke by vás v podstate mala zaujímať predovšetkým jej veľkosť, tiež systém odvetrávania, vlastnosti a možnosti striešky, spôsob nasadzovania vaničky na podvozok (samostatne alebo s adaptérmi), z akého je materiálu a či obsahuje kvalitný matrac. Samozrejme, čo sa matraca týka, ten si v prípade potreby môžete dokúpiť zvlášť.
Hlboká vanička kombinovaného kočíka Easywalker Harvey5.
Nakoľko v dnešnej dobe vďaka ultrazvuku dokážeme predpovedať, či bude bábätko menšie alebo väčšie, je fajn zohľadniť to aj pri výbere veľkosti vaničky. Prípadne, ak ste vy sami vysokí môžete predpokladať, že ani vaše bábätko nebude z tých najmenších a mali by ste preto siahnuť po väčšom modeli.
Rozmer matraca štandardne veľkej vaničky sa pohybuje okolo 74x28 cm. Ak by ste sa rozhodli pre kúpu väčšej vaničky, rozmer matraca by mal byť aspoň 77x30 cm a viac. Pri nákupe si však dajte pozor, pretože uvádzaná dĺžka a šírka vaničky v popisoch kočíkov sa nerovná veľkosti matraca, ktorá by vás vlastne mala zaujímať (väčšinou je uvádzaný rozmer jej horného okraja, čo môže byť zavádzajúce). Zamerajte sa preto vždy na rozmery matraca alebo aspoň na vnútorné rozmery vaničky.
Ďalej tiež záleží na ročnom období, kedy sa dieťatko narodí:
Mohlo by sa zdať, že materiál, z ktorého je vanička vyrobená, bude vlastne len dizajnovou záležitosťou, ale nie je to pravda. Každý typ vaničky má totiž svoje výhody aj nevýhody.
Striešky hlbokých vaničiek sa v mnohom líšia. Môžu mať (ale nemusia):
Možnosť predĺženia striešky hlbokej vaničky.
Zľava: panoramatické okienko, ventilačné okienko, náhľadové okienko a vyklápateľný šilt.
Každá hlboká vanička je vybavená matracom už „od výroby", takže je pri kúpe kočíka vždy jej súčasťou, avšak špeciálne u lacnejších kočíkov je niekedy nutné dokúpiť si vhodný matrac zvlášť.
Matrac by totiž nemal byť príliš mäkký, a to hneď z dvoch dôvodov. Po prvé, bábätko potrebuje pre zdravé ležanie rovnú plochu (čo platí aj pre postieľku). Ak je matrac príliš mäkký, dieťatko sa doň v podstate ponorí, čo nie je optimálne. Po druhé, mäkký matrac sa pomerne rýchlo preleží, čomu sa taktiež potrebujeme vyhnúť.
Ak sa rozhodnete zakúpiť si kvalitnejší matrac, siahnite po takom, ktorý je vyrobený zo studenej peny (napríklad od značky Träumeland). Veľa kočíkov má matrac z pamäťovej peny, ktorá nie je príliš vhodná pre malé bábätká, a to hlavne z dôvodu, že neposkytuje potrebnú oporu. Oproti tomu matrace s jadrom zo studenej peny majú vynikajúce ortopedické aj termoregulačné vlastnosti. Samozrejme, aj tieto sa môžu časom preležať, špeciálne v prípadoch, ak sa dieťatku v kočíku dobre spí a strávi v ňom viac času. Preto je potrebné (akýkoľvek) matrac vždy kontrolovať a ak je preležaný, vymeniť ho za nový.
Pre udržanie čistoty je praktické, ak sa dá poťah matraca stiahnuť a vyprať, pretože bábätko sa môže v kočíku spotiť alebo povracať. Snímateľný poťah chýba zvyčajne práve u tých lacnejších matracov. V oboch prípadoch je ale dobré dokúpiť prestieradlo, nie však nepremokavú ochranu na matrac. Z hľadiska ochrany zdravia bábätka, najmä v prvých týždňoch a mesiacoch, nie je vhodné ukladať dieťa na nepriedušné materiály. Môže sa prehriať, pretože jeho termoregulácia ešte nie je dovyvinutá.
Hlboké vaničky disponujú mnohými ďalšími zaujímavými vlastnosťami, ako sú napr. funkcia hojdania (ako kolíska), funkcia odvetrávania či polohovania chrbtovej opierky a pod. Preto, ak by ste si o hlbokých vaničkách radi naštudovali ešte niečo viac, prečítajte si aj náš článok o výbere hlbokého kočíka, kde sa im venujeme dopodrobna: Ako vybrať hlboký kočík
Veľa rodičov ocení, keď môžu mať drobca v kočíku otočeného k sebe, ale aj od seba. Obojsmerné pripevnenie sedačky však nie je štandardom pri každom kočíku, preto si to pred kúpou vždy radšej overte. Nutné je tiež spomenúť, že kočíky s obojsmerne nacvaknuteľnou sedačkou bývajú ťažšie, ale väčšie deti sa už rady pozerajú okolo seba, preto je praktické túto možnosť mať.
Taktiež nezabúdajte, že aj sediace dieťa môže v kočíku zaspať, preto by malo mať možnosť pohodlne sa uložiť. Niektoré kočíky z tohto dôvodu umožňujú okrem polohovania chrbtovej opierky aj manipuláciu s opierkou nôh, vďaka čomu má dieťa na spánok viac priestoru a pohodlia.
Korýtko
Nôžky dieťaťa sú v nej „trošku vyložené”. Korýtko sa inak nazýva aj ergonomickým sedením. Pre deti s vrodeným refluxom či tráviacimi ťažkosťami vám ho dokonca môže odporučiť pediater. Korýtko pripomína ľah v autosedačke (vajíčku). Problémom ale je spánok dieťaťa na brušku. Ten v prípade korýtka nie je možný. Aj keď, aby sme boli úplne korektní, dieťatko by malo byť v kočíku vždy pripútané, čo mu spánok na brušku tak či tak veľmi neumožňuje, takže je výber typu sedačky skutočne skôr na vašich preferenciách...
Nastaviteľný ľah
Chrbtová opierka spolu s opierkou nôh dokážu vytvoriť vodorovnú (alebo takmer vodorovnú) plochu, ktorá pripomína ľah podobný tomu v hlbokej vaničke. Väčšina výrobcov označuje tento parameter kočíka ako úplný ľah (sklon opierky vytvorí priestor na ležanie s uhlom minimálne 150 stupňov a viac).
Nastaviteľný ľah teda v skutočnosti ďalej rozdeľujeme na:
Úplný rovný ľah kočíka Easywalker Jimmey.
Takmer úplný ľah kočíka Kinderkraft Nea.
Len pre ilustráciu: Poloľah kočíka typu golfky – Asalvo Tokio (nepredáva sa ako dvojkombinácia).
Podľa polohy sedu môžeme kočíky ďalej rozdeliť na tie, ktoré majú možnosť nastaviť chrbtovú opierku do tzv. kolmého sedu (90°) a na tie, ktoré ponúkajú klasický „kočíkový” sed (viac než 90°).
Chrbtová opierka sa dá nastaviť do úplne vzpriameného 90° sedu, ktorý pripomína sklon opierky na jedálenskej stoličke. Mal by sa využívať pri podávaní jedla mimo domu, napr. v kaviarni, nie však na dlhé trasy. Disponuje ním len pár kočíkov na trhu. Väčšinou sa vyskytuje u kočíkov s páčkovým polohovaním chrbtovej opierky.
Chrbtová opierka sa pri sede nastavuje do mierneho sklonu dozadu (viac než 90°). Táto poloha je pre chrbticu dieťaťa v prípade dlhodobejšieho pobytu v kočíku vhodnejšia ako kolmý sed. Avšak deťom, ktoré sa priťahujú za madlo do aktívneho sedu, niektoré mamičky dokupujú tzv. univerzálny pás, vďaka ktorému dosiahnu aj v týchto kočíkoch vzpriamenejší sed. Toto riešenie je často úplne zbytočné, pretože dieťa pri tomto konaní oporu nepotrebuje. Práve naopak. Jeho „priťahovanie sa za madlo" je súčasťou úplne štandardného a zdravého vývoja pohybového aparátu. Do tejto kategórie spadá aj korýtkové sedadlo, nakoľko sa v jeho prípade väčšinou polohuje celý rám sedadla, nie chrbtová opierka zvlášť, a sed má tak vždy viac ako 90°.
Zaujímať by vás mali tiež bezpečnostné pásy, aby dieťatko z kočíka nevypadlo. Najlepší je určite päťbodový pás, ktorý sa ľahko zapína uprostred, čo je pohodlné aj pre našich najmenších. Niektoré pásy sa dajú z päťbodových prerobiť na trojbodové, čo využijete najmä pri aktívnom sede dieťaťa. Avšak dá sa to vyriešiť aj tak, že v čase, kedy sa začne dieťa priťahovať za madlo do aktívneho sedu, jednoducho päťbodovým pásom zapnete dieťatku len nohy, cez ramená ho neprevlečiete a máte z päťbodového „trojbodový" pás bez prerábania 💁♀️.
Pri výbere športovej sedačky je potrebné všímať si aj jej vnútorné rozmery, aby malo dieťa pohodlie, a to aj keď povyrastie. Dôležitými parametrami sú:
Výška chrbtovej opierky by mala byť pri kočíkoch s nosnosťou do 22 kg minimálne 50 cm. Pri nižšej, 15 kg nosnosti, býva obvykle menšia.
Šírka a dĺžka vnútorného sedadla by mala byť väčšia ako 30 x 20 cm. Je to vlastne kresielko, v ktorom má dieťa pohodlne sedieť, a k tomu potrebuje primeraný priestor.
Celková dĺžka ložnej plochy je druhoradá. Veľmi často si jej dôležitosť mamičky zamieňajú s výškou chrbtovej opierky. Do celkovej dĺžky sa totiž započítava aj dĺžka opierky nôh, takže tento parameter môže skresľovať celkovú priestrannosť sedačky.
Sedačka športovej časti by malo byť mäkká a mala by mať v základnej výbave kočíka vnútornú vložku (ak ju nemá, je určite vhodným adeptom na dokúpenie). Tá sa používa hlavne pri menších 6 až 16-mesačných deťoch, ktoré sa už do hlbokej vaničky kočíka nezmestia alebo v nej skrátka už nechcú byť. Vložka je vyberateľná. Keď z nej vaše dieťa vyrastie, tak sa sedačka z časti rozšíri. Keď je dieťa väčšie, nepotrebuje ju mať až takú mäkkú. Naviac, v chladnejšom počasí vnútornú vložku staršiemu dieťaťu nahrádza fusak či nepadavá deka. Tie sú dostatočne mäkké a teplé. Pri menších deťoch ostáva v kočíku vložka a fusak či nepadavú deku vkladáme na ňu.
Športový kočík s vloženou vnútornou vložkou.
Avšak pozor, vnútorná vložka, ktorá je súčasťou športového kočíka pri jeho kúpe, nie je úplne to isté ako novorodenecká vložka, ktorá sa používa, ak potrebujete do športiaka umiestniť dieťatko mladšie ako 6 mesiacov. Pre tak malé bábätko totiž nemusí byť klasická vložka dostačujúca. Ak sa teda rozhodnete prejsť na športový kočík s menším dieťatkom (pod 6 mesiacov veku), je fajn siahnuť po kvalitnej novorodeneckej vložke (dobre hodnotenou je v tomto smere značka Babymoov) a zaobstarať si kočík s úplným 180° ľahom, čo je pre nesediace dieťa najvhodnejšia poloha. Kompromisom je aj 165° ľah, i keď to nie je úplne ideálne.
Sedačka športovej časti môže mať skrytý mechanizmus cirkulácie vzduchu, ktorý je dôležitý predovšetkým v lete. Chrbtová opierka je v tomto prípade tvorená sieťovinou, ktorá sa dá v chladnejších dňoch prekryť vložkou na to určenou.
Kočík s ventilačnou chrbtovou opierkou.
Detské madlo je súčasťou štandardnej výbavy väčšiny kočíkov. Madlo môže byť klasické tyčové alebo pultové. Pultové madlo pripomína tácku na jedlo. Madlo by sa malo dať úplne odobrať alebo odklopiť. Je to vlastnosť dôležitá pre pohodlnú manipuláciu s dieťaťom pri jeho vkladaní a vykladaní z kočíka alebo pri nastupovaní a vystupovaní väčšieho chodiaceho dieťaťa. Môže sa stať, že je potrebné ho samostatne dokúpiť alebo je dokonca úplne nahradené Snack Trayom, či iným príslušenstvom (volant, LED svetlo, atď.).
Niektoré striešky disponujú hneď niekoľkými benefitmi. Iné naopak žiadnym, čo sa obvykle odráža aj na cene kočíka.
Môžu mať (ale nemusia):
Zľava: ventilačné okienko, náhľadové okienko, vyklápateľný šilt.
Tieto okienka je náročné rozdeliť na „také a také", pretože vo väčšine prípadov plní jedno okienko viac funkcií. Môžete ich využiť ako náhľadové, a to predovšetkým v prípadoch, kedy budete mať športovú sedačku nasadenú v smere jazdy kočíka a cez okienka pohodlne skontrolujete, čo sa v kočíku deje. Zároveň sú tieto okienka vo väčšine prípadov zo sieťoviny a plnia teda aj odvetrávaciu funkciu. Čo samozrejme nie je 100% pravidlom a konkrétne náhľadové okienko môže byť aj z priehľadného plastu. Preto je dobré si pri kúpe tieto okienka skontrolovať tak, aby naplnili vaše očakávania.
Od konštrukcie kočíka závisí, ako sa nám s kočíkom jazdí, taktiež jeho hmotnosť (aj keď tá súvisí samozrejme aj s vaničkou či športovou sedačkou), aký terén kočík zvládne, ako sa kočík skladá, jeho celkové rozmery a pod.
Pri výbere konštrukcie (a vlastne kočíka celkovo) si musíte v prvom rade ujasniť, v akom teréne sa s ním budete najčastejšie pohybovať a či ho plánujete využívať aj na šport alebo na cestovanie. Konštrukcie kočíkov sa totiž v závislosti od tohto aspektu dosť líšia a je možné, že ak bývate napr. na dedine, no plánujete s drobcom absolvovať časté dovolenky, jeden kočík to nemusí pokryť. Ich vlastnosti sú na to príliš rozdielne. Aj keď tu by sme radi odbúrali jeden mýtus. 👇
Vo všeobecnosti platí, že konštrukcie kočíkov určených do mesta a na cestovanie bývajú ľahšie, disponujú tvrdším odpružením a majú menšie kolesá (odporúčame: ⌀≥20 cm). Je to tak hlavne kvôli jednoduchej manipulácii, ktorú často zvládnete aj jednou rukou.
Naopak, kočíky určené na dedinu a do horšieho terénu, budú mať konštrukciu o niečo ťažšiu, a to kvôli lepšej stabilite. Rozdiel je taktiež v odpružení, ktoré je výrazne mäkšie, aby dokázali ľahšie zvládať nerovnosti a eliminovať otrasy, ktoré by sa inak prenášali do rukoväte a k dieťatku. Veľkosť kolies bude priamoúmerne rásť s náročnosťou terénu (taktiež kvôli dobrému zvládaniu rôznorodého terénu), čo v praxi znamená, že kočíky na dedinu by mali mať kolesá aspoň stredne veľké (odporúčame: ⌀≥25 cm) a priemer kolies tereňákov by mal byť viac ako 30–40 cm.
Kočíky na šport sú samostatná kategória s vlastnými špecifikami. Vlastnosti ich konštrukcie závisia taktiež od toho, či sú určené na šport vykonávaný skôr v mestách (chodníky na behanie a korčule a pod.) alebo na behanie a ľahkú turistiku v prírode.
Preto, ak už viete, aké bude najčastejšie miesto vášho pohybu, prečítajte si podľa vášho výberu určite aj tieto články, ktoré vám podrobnejšie priblížia typ a možnosti kočíka, ktorý potrebujete:
V uvedených článkoch sa dočítate aj to, aký kočík zvoliť, ak potrebujete niečo „medzi". Je totiž úplne logické, že sa s kočíkom potrebujeme pohybovať v rôznych terénoch. Či už bývame v meste a občas zájdeme za rodičmi na dedinu alebo naopak, prípadne by sme radi kočík využili na šport, no mal by zvládnuť aj nákup v supermarkete a pod. Začítajte sa teda do článku s témou, ktorá vystihuje najviac to, čo hľadáte ako prioritu. Ak je to kočík do mesta, otvorte si prislúchajúci článok „Kočíky do mesta”. Nájdete v ňom všetky dôležité info a alternatívy, ktoré vám budú najviac vyhovovať.
Pozn. redakcie: Ak náhodou patríte k časti populácie, ktorá nemá v obľube dlhé čítanie, čo úplne chápeme, a máte už približnú predstavu o tom, čo hľadáte, naša kočíková poradkyňa Ľudka pre vás pripravila výber overených dvojkombinácií priamo na našom e-shope, kde si vďaka filtru navolíte všetky vlastnosti, ktoré od vašej vysnívanej dvojkombinácie očakávate:
Ako sme už načrtli, aj vlastnosti a veľkosť kolies sa líšia v závislosti od terénu, v ktorom sa budete pohybovať. V nasledujúcej tabuľke si môžete pozrieť jednoduchý prehľad toho, aké kolesá by ste mali na vašom potenciálnom kočíku hľadať.
Prehľad typov a optimálnych veľkosti kolies v závislosti od terénu využitia.
*Aretácia je vlastnosť kočíka, ktorá spočíva v tom, že sa predné otočné kolesá kočíka dajú „zaseknúť” (zaaretovať) a stanú sa tak neotočnými do strán (koleso sa bude točiť len dopredu a dozadu, nie otáčať doprava či doľava). Samozrejme ich môžete spätne odaretovať kedykoľvek budete potrebovať. Táto schopnosť ovládania otočnosti kolies do strán je praktická a taktiež veľmi vďačná hlavne v prípade, keď s kočíkom navštevujete rôznorodé miesta – pokiaľ potrebujete ísť na nákup do obchodu, oceníte práve otočné kolesá, kvôli lepšej manipulácii. Pokiaľ však chcete s kočíkom napríklad behať alebo absolvovať prechádzku v náročnom teréne, oceníte naopak neotočné koleso, aby sa vám kočík pri nešťastnom pohybe neprevrhol, prípadne nejak nepoškodil.
**
určite venujte pozornosť aj tomuto článku: Kolesá kočíkov: Na čo sa zamerať pri výbereNa záver by sme radi uviedli ešte niekoľko posledných dôležitých parametrov, na ktoré by ste mali pri výbere dvojkombinácie myslieť:
Manipuláciu s kočíkom vám zaručene uľahčí nastaviteľná rukoväť, pričom ju nemajú všetky kočíky, takže je to na vašom zvážení.
Poznáme dva typy nastaviteľnej rukoväte:
Vľavo kĺbová, vpravo teleskopická rukoväť.
Brzdy sú bezpečnostným a praktickým prvkom, vďaka ktorému môžete kočík rýchlo zastaviť, pribrzdiť či zaparkovať tak, aby zostal stáť na mieste.
Typy bŕzd:
Ručná a hlavná brzda.
Čo sa týka skladania kočíka, praktická stránka tohto mechanizmu závisí hlavne od konštrukcie, takže môžete očakávať, že pri kočíkoch do mesta a na cestovanie bude skladanie určite jednoduchšie, pričom mnohé z nich sa dajú dokonca zložiť aj s nasadenou športovou sedačkou, tiež jednou rukou a/alebo po zložení zostanú stáť, takže ich nemusíte položiť na zem a neušpinia sa. Nasadená hlboká vanička sa pri skladaní kočíka musí ale odpojiť vždy, a to platí ako pri mestských, tak aj pri terénnych kočíkoch.
Zaujímavým bonusom môže byť tiež popruh na rameno, vďaka ktorému si zložený kočík „prehodíte cez plece” a odnesiete ho aj s rukami plnými tašiek či detských rúk tam, kam potrebujete. Táto možnosť je ale tiež výsadou mestských a cestovných kočíkov, nakoľko hmotnosť tereňáku by asi vášmu ramenu dobre nepadla.
Ako asi už tušíte, skladanie kočíka na dedinu alebo do terénu bude o niečo náročnejšie, pričom možnosť zloženia aj s nasadenou športovou sedačkou nie je taká častá ako pri mestských kočíkoch.
Premyslite si tiež (alebo ešte lepšie – zmerajte si), či sa zložený kočík zmestí do kufra vášho auta, a to najmä v prípade, keď viete, že ho budete často prevážať. Zvážte tiež možnosti skladovania doma – napríklad kočikárne v panelových domoch bývajú napchaté na prasknutie, preto je dobré, keď sa dá kočík zložiť na čo najmenšiu veľkosť.
Nosnosťou kočíka sa rozumie zaťaženie sedačky dieťaťom (jednoducho povedané, aké „ťažké" dieťa kočík odvezie). Obvykle je to štandardných 22 kg, avšak existujú aj kočíky s vyššou (niektoré až do 30 kg) či nižšou nosnosťou (do 15 kg). Pri nosnosti myslite hlavne na to, že aj keď sú kočíky s nižšou nosnosťou častokrát praktickejšie (a lacnejšie), dieťatko budete v kočíku voziť do jeho cca 3 rokov, kedy už nebude najmenšie... Mimochodom, aby vás to nemýlilo, týmto parametrom sa rozumie nosnosť športového variantu kočíka. Čo sa týka nosnosti kočíka s nasadenou vaničkou, tá je štandardne 9 kg, pričom pri presiahnutí tejto hmotnosti je potrebné vaničku vymeniť za športovú sedačku, aby nedošlo k poškodeniu kočíka a zraneniu dieťatka.
❗Celková nosnosť – Pod pojmom celková nosnosť sa rozumie celkové zaťaženie kočíka, a teda váha dieťaťa + maximálne zaťaženie košíka + zaťaženie iných úložných priestorov na kočíku. Celková nosnosť a nosnosť sú pojmy, ktoré sa ľahko zamieňajú, preto sa pri kúpe kočíka uistite, že s predajcom hovoríte o tom istom.
Okrem tašky, ktorá je určená na uskladnenie prebaľovacích potrieb a pripevňuje sa na rukoväť, sa hodí, keď kočík poskytuje možnosť previesť menší nákup alebo napríklad detskú deku a pod. Preto sa na konštrukcii nachádza tzv. košík. Každý košík má ale nosnosť, ktorú nie je dobré prekročiť, aby sa nepoškodil.
Aby sme nezabudli – na akékoľvek preťaženie kočíka si dávajte naozaj pozor aj z dôvodu uznania reklamácií. Ak sa totiž kočík poškodí viditeľne preukázanou prílišnou záťažou, výrobca reklamáciu určite zamietne.
Pri kúpe kočíka je dôležitá aj vaša výška. Kočíky na trhu sú totiž prispôsobené pre rôzne vysokých rodičov, sledovať by ste preto mali:
Kočíky vzhľadom na výšku rodičov vo všeobecnosti rozdeľujeme na:
Veľmi dôležitým (ak nie najdôležitejším) parametrom, na ktorý je nutné pri kúpe kočíka dbať, je samozrejme jeho bezpečnosť. Tú vám potvrdí označenie s odkazom na normu STN EN 1888-2: 2019 (94 3008), vďaka čomu vieme, že kočík vyhovuje požiadavkám európskej normy. Konkrétne táto norma je platná od 1.6.2019, pričom stará norma STN EN 1888: 2012 (94 3008) platila do 31.12.2019.
Pre upresnenie na záver, modely kočíkov, ktoré sa začali vyrábať v období platnosti starej normy, museli podstúpiť nové testovanie podľa novej normy, ak ich teda výrobcovia chceli predávať aj naďalej.
V závere článku by sme ešte radi spomenuli pár alternatívnych možností, ktoré sa vám môžu hodiť ak: máte malý kufor auta, malý byt, žijete v paneláku bez výťahu alebo hľadáte spôsob, ako na kočíkovej výbave trochu ušetriť.
Výber kočíkov so sedadlom typu 2v1 si môžete pozrieť tu: