Elektrický bicykel TERN GSD

    5 skúseností

Elektrické bicykle TERN GSD predstavujú revolúciu v kategórii kompaktných užitkových elektrobicyklov, navrhnutých s ohľadom na potreby moderných mestských rodín. Tento model značky TERN kombinuje výnimočnú mobilitu a skladovateľnosť s nekompromisnou funkčnosťou. Umožňuje pohodlnú jazdu pre celú rodinu a ponúka riešenie pre výzvy spojené s prepravou v husto obývaných mestských centrách, ale aj s dochádzaním z periférnych oblastí.

S výkonným motorom Bosch Cargo, ktorý môže byť napájaný až z dvoch batérií, GSD zvládne dojazd až 250 km a je schopný bez problémov previezť dve deti, týždenný nákup alebo náklad až 160 kg. Vybavený skladacím mechanizmom, integrovaným osvetlením, bočnými nosičmi, blatníkmi a ďalšími prvkami, je GSD ideálny pre rodiny hľadajúce alternatívu k automobilu, s dôrazom na ekológiu a aktívny životný štýl. Navyše jeho univerzálny dizajn a prvotriedne komponenty zaisťujú vynikajúcu stabilitu a bezpečnosť pri každodennom používaní, pri minimálnej údržbe.

Nesmierne užitočné - prekvapivo malé

Elektrobicykel GSD definuje novú kategóriu: „užitkový kompakt“. GSD hravo prepraví dve deti a týždenný nákup, alebo 180 kg nákladu, pritom na dĺžku meria len 180 cm, teda menej ako mestský bicykel holandského typu. Vďaka skladaciemu predstavcu Physis a zasúvacej sedlovke dokážete bicykel uschovať u seba v byte, alebo previezť vo väčšom kombi. GSD je možné individuálne nastaviť pre osoby výšky 150 až 195 cm, takže ho využijú úplne všetci - mama, otec aj deti. Špičkový motor Bosch Cargo je napájaný jednou alebo dvoma 500 Wh batériami a GSD tak ujde až 250 km. Súčasťou vybavenia je integrované osvetlenie, blatníky, stredový stojan a dokonca aj opierky na nohy pre spolujazdca, teda všetko, čo je k cykloživotu treba.

Prvotriedna stabilita

Na GSD sa jazdí lepšie než na mnohých elektrobicykloch momentálne dostupných na trhu. Menšie kolesá, nízky rám a centrálna uloženie motora s batériou vytvárajú extrémne nízke ťažisko. To všetko spolu s predĺženým rozvorom robí GSD mimoriadne stabilným a ľahko ovládateľným. Táto výnimočná stabilita je úplne zásadná a veľmi cenená pri plnom naložení, obzvlášť v prípadoch, keď je vaším nákladom neposedné deti. A pretože elektrobicykle sa obvykle pohybujú vyššou priemernou rýchlosťou, väčšia stabilita tiež zvyšuje bezpečnosť.

Extra priestranné

Model GSD je určený k transportu nákladu, a tým myslíme naozaj veľa vecí. Rám, vidlica a súčiastky boli testované tak, aby si poradili s viac ako 180 kg celkovej záťaže jazdca a nákladu. Štandardne sa dodáva s integrovaným zadným nosičom o dĺžke 80 cm. Na GSD sa vojdú dve deti v sedačkách Thule Maxi alebo jeden dospelý pasažiér. Na bicykel je možné pridať ďalšie nosiče vo forme spodných opier a zadného či predného nosiča.

Prenosnosť, skladovateľnosť

Hoci GSD môže prepravovať mimoriadne veľký náklad, nemá najmenší problém si poradiť aj s rušným mestským prostredím. Vzhľadom na to, že nie je dlhší než štandardný bicykel, vojde sa na štandardné nosiče na autách aj autobusoch. Navyše, vďaka patentovanému skladaciemu mechanizmu ho je možné zložiť do ešte menších rozmerov. Iba tri sekundy sú potrebné k tomu, aby sa výška znížila o 1/3 a šírka o 40%. Výsledné rozmery tak umožňujú bicykel prepraviť vnútri aut strednej veľkosti, ako napr. VW Touran. Vďaka špeciálne navrhnutému nosiču je GSD možné prepraviť vo vertikálnej pozícii aj v malom výťahu.

Kvalitné komponenty

Zatiaľ čo mnoho jazdných bicyklov orientovaných na náklad väčšinou používa komponenty bežných jazdných bicyklov, GSD ide s niektorými najrobustnejšími súčiastkami o krok ďalej. Príkladom sú 4 piestové kotúčové brzdy Magura, zakázkové plášte 2.4“ Schwalbe Super Moto-X, náboje s pevnou osou Boost a zakázkové dvojité ráfiky o šírke 36 mm.

Doplnky pre pohodlný prevoz pasažierov

Passenger System od značky Tern zahŕňa ohromné množstvo doplnkov určených na pohodlný prevoz pasažierov. Ide o najrôznejšie polstrované sedátka na masívne nosiče, prídavné riadidlá montujúce sa na sedlovku, bezpečnostné rámy okolo detí, alebo stupátka a výsuvné stupačky. Kombináciou niekoľkých produktov presne podľa vašich potrieb môžete z kompaktného nákladného elektrobicykla Tern GSD vytvoriť praktický stroj, na ktorom budete každý deň odvážať nielen dieťa do škôlky či školy, ale aj manželku do práce.

Tern GSD je jednoducho vašim budúcim druhým, alebo dokonca jediným rodinným autom.


⚠️ Nákladný elektrobicykel Tern GSD si môžete vyskúšať, a tiež zapožičať domov, v bratislavskej pobočke Cyklošpeciality na Račianskej ulici.

Zavolajte alebo napíšte a dohodnite si návštevu v predajni, kde vám bicykel radi predvedú. ⚠️


Kde kúpim Elektrický bicykel TERN GSD?

#test_tern_gsd

Najnovšie články

Hodnotenia a skúsenosti s elektrickým bicyklom TERN GSD

Máš skúsenosť s elektrickým bicyklom TERN GSD?
Podeľ sa o ňu a pomôž tak ostatným mamičkám.
Napíš svoju skúsenosť
Najnovšie hodnotenia
13janka13  2. sep 2024 Overená recenzia

Bicykel, ktorý odvezie aj dve deti súčasne

Mali sme možnosť odskúšať na 3 týždne elektrický bicykel Tern GSD.
Bicykel sme používali v BA namiesto auta, nakoľko pred prevzatím bicykla sme mali autonehodu a auto ostalo nepojazdné. Ale ako sa vraví, všetko zlé je na niečo dobré a teda mali sme náhradu za auto v podobe tohto oranžového dvojkolesového tátoša.
Vďaka elektrobicyklu TERN sme vedeli vybaviť aj menší nákup a presuny do škôlky a práce. Okrem toho sme s nim prešli detské ihriská v okolí, zvládli sme na ňom aj návštevu lekára a aj cestu z a na Biely kríž, či Železnú studničku.
Pri skladovaní bicykla doma sme sa trochu pre rátali a bicykel nám nevošiel do šatníka, kde sme pre neho mali pripravené miesto, ALE, našli sme nové miesto na balkóne a vďaka tomu manžel musel dokončiť rok nedokončenú elektriku. A tak sme potom už pohodlne zvládli aj nabíjanie tohto elektrického bicykla na tomto novom mieste.
Rada by som vyzdvihla plusy, ktoré nám vyhovovali a možno aj prekvapili. Bicykel sme si dali pripraviť pre deti, 4 a 10 ročné, čo znamenalo, že bezpečnostný pás sme mali len pre štvorročné dieťa. Jeho nástup do bicykla bol super zvládnutý ním samým, keďže veľmi rýchlo prišiel na to, ako si tam vyliezť a aj sa usadiť. A teda, vystúpil si na stúpačky, ktoré slúžia na „odkladanie“ nôh počas jazdy, podliezol konštrukciu (ohrádku v ktorej sedel) a krásne sa sám usadil. Dokonca si aj pás zvládol zapnúť sám, len teda, zvládol si ho aj sám rozopnúť a to aj počas jazdy. Našťastie konštrukcia v ktorej sedel a mal okolo seba, mu nedovolila len tak ľahko vypadnúť. Starší syn už veľmi tieto ponúkané služby odvozu nevyužil, on sa viezol asi len 2x, inak s nami chodieval na svojom bicykli. Podľa jeho slov to aj tak bolo super.
Nákupný košík sme využívali hlavne na presun ruksaku, odloženie prilieb, alebo teda na spomínaný menší nákup. Čo bolo super, že sa to tam zmestilo aj všetko spolu.
Našli sme aj pár negatív, a asi ako jedno hlavné sú brzdové kotúče – pri jazde z Bieleho kríža sme odhalili slabinu bŕzd MT5 kedy po dlhšom intenzívnom brzdení sa kotúče prehrejú a strácajú brzdiaci účinok. Samozrejme, nakoniec vydržali a všetko bolo OK. Ďalšie negatívum, čo už na pohľad bicykel evokuje svojím rozmerom bolo jeho prevážanie výťahom, keďže v dome nemáme nákladný výťah, ale len osobný. Ja osobne som nenabrala odvahu sama bicykel previezť výťahom a mať pri sebe ešte aj dieťa. Preto bicykel do výťahu nakladal vždy manžel, jemu to nerobilo žiadny problém a veľmi si pochvaľoval, že bicykel je prispôsobený na presun vo vertikálnej polohe. Dokonca ani veci z predného košíka pri takomto presune nevypadli, aj keď sa “bag“ zapína len jednou sponou. Ešte bolo náročné vytlačiť bicykel napríklad v podchode cez walking assistent - išlo to pri zaťaženom bicykli veľmi ťažko.
Žiaľ, po necelých 2 týždňoch syn ochorel a tak bicykel už bol viac na balkóne ako niekde v teréne. To nám potvrdilo našu predstavu, že ako rodinné „presúvadlo“ nájde uplatnenie a využitie, ale pre jednotlivca u nás doma je to zbytočne veľké monštrum. Na druhej stane, tým, že výbava je variabilná, dokázal by ho využiť aj jednotlivec, napríklad pri prevoze nejakých väčších vecí a podobne. My sme však nechceli do požičanej výbavy zasahovať, preto u nás našiel využitie len na rodinné vozenie.
Požičanie a možnosť otestovania elektrického bicykla Tern GSD nás ešte viac na motivovalo v myšlienke zakúpenia tohto rodinného stroja. Keďže aj premávka v Bratislave je hustá a pomalá pri presune autom, overilo sa nám, že na niektoré miesta sa vieme rovnako alebo aj rýchlejšie dostať na bicykli. Doteraz sme využívali bicykle skôr rekreačne, ale toto testovanie nás doviedlo k tomu, že bicykel bol využitý aj v bežnom dennom živote..
(8 fotiek)
  • • Vhodný na prevoz aj dvoch detí naraz
  • • Krytovanie vďaka čomu nevošla noha spolujazdca kam nemala
  • • opierky na nohy pre spolujazdca
  • • Veľmi dobrá dopomoc 400%, hlavne pri jazde do kopca
  • • Veľký komfort počas jazdy
  • • Dve možnosti uzamykania, t.j. zablokovanie predného kolesa zabudovaným zámkom a potom reťazovým zámkom
  • • Display so zobrazovaním rýchlosti a stavu batérie
  • • Robusná konštrukcia
  • • Spoľahlivé brzdy pri bežnej jazde
  • • Remeňový pohon s Planetovou prevodovkou
  • • Výkonné batérie
  • • Walking Assistant po rovine
  • • Rôzne varianty výbavy
  • • Odkladacie priestory
  • • Stabilný stojan pri ktorom môžu deti nastupovať samé
  • • Tichý chod
  • • Jednoduché a pohodlné ovládanie
  • • Vyžaduje viac miesta na uskladnenie
  • • Na zadnom sedadle chýbalo tlmenie nárazov
  • • Ťažšie sa stavia na stojan
  • • Tvrdé sedadlo jazdca
  • • Veľká váha bicykla
  • • Zadná stavba bicykla je širšia
  • • Kryt lanka labilný a odpadol
  • • vyššia cena
  • • Pri dlhšom a intenzívnejšom brzdení kotúče pôsobili, že sa prehriali a strácali brzdné vlastnosti
  • • Walking assistent do kopca v prípade zaťaženia bicykla vyžaduje značnú dávku sily
hamand  19. aug 2024 Overená recenzia

Zábava a úžitok pre celú rodinu

Elektrické bicykle TERN GSD predstavuje naozaj revolúciu v kategórii kompaktných úžitkových elektrobicyklov, navrhnutých s ohľadom na potreby moderných mestských rodín hľadajúce alternatívu k automobilu s dôrazom na ekológiu a aktívny životný štýl. Tento bicykel dokáže hravo prepraviť dve deti a aj týždenný nákup. Vďaka individuálnemu nastaveniu ho dokážu využiť jazdci od výšky 150 až 195 cm. Bicykel poháňaný motorom Bosch Cargo je napájaný jednou alebo dvoma 500 Wh batériami, vďaka ktorým sa môžete vybrať s deťmi kľudne aj na väčší výlet. Na bicykli sa jazdí lepšie než na mnohých elektrobicykloch vďaka menším kolesám a nízkemu rám. Celá rodina bola s bicyklom veľmi spokojná. Mať väčší úložný priestor v pivnici, určite by sme zvažovali jeho kúpu.
(3 fotky)
  • bez problémov odvezie dve deti alebo jednu dospelú osobu
  • integrované osvetlenie
  • blatníky
  • stredový stojan
  • opierky na nohy pre spolujazdca
  • vynikajúca stabilita a bezpečnosť pri každodennom používaní
  • pohodlné ovládanie
  • skvele drží na rôznych povrchoch
  • veľké množstvo odkladacieho priestoru (tašky, brašne)
  • zrkadielko na sledovanie situácie vzadu
  • možnosť uzamknutia predného kolesa zabudovaným blokovaním kolesa
  • display so zobrazovaním rýchlosti a stavu batérie
  • výkonné batérie
  • klinový remeň
  • tichý chod
  • kvalitné brzdy
  • vyššia cena
  • väčšia váha bicykla a šírka bicykla
  • väčšie nároky na miesto na uskladnenie
  • ťažšie sa stavia na stojan
  • veľmi tvrdé sedadlo jazdca
  • tvrdšie tlmenie pre zadných pasažierov

Skvelá náhrada mestského auta

Bicykel Tern je fajn alternatívou mestského auta. S prídavnými kapsami a nosičmi viem ísť na veľký nákup, odniesť kopec vecí, vziať so sebou aj svojho psíka, čo beriem ako najväčšiu pridanú hodnotu.

Ako elektro bike skvelé dopomáha hlavne pri jazde do kopca. Má možnosť nastavenia rôznych úrovni dopomoci. Samozrejme čím väčšia dopomoc, tým sa znižuje dojazd na batérii. Musím ale povedať, že bateria naozaj veľmi dlho vydrží aj pri najvyššom režime dopomoci. Nabíjanie veľmi jednoduché, naozaj netreba pri ňom maturovať. Vhodný aj pre začiatočníkov s elekrobikami. Najrýchlejšie ako sa mi podarilo ísť na rovinke bolo 28 km / h. Display na volante ukazuje dojazd batérie, rýchlosť akou idem, aj stav batérie + uroveň dopomoci (Eko, tour, sport, turbo).Nejdem síce ako pretekár, ale určite idem omnoho rýchlejšie ako na klasickom mestskom bicykli. Posed na bicykli je príjemný a komfortný.

Veľmi dobre drží na nerovnostiach, aj v zákrutách. Zamykanie bicykla je priamo na kolese otočením klúčika, čím sa zablokuje koleso + odporúčam použiť radšej aj reťazový zámok.

Veľké plus je možnosť nasadenie boxu pre psíka. Ten má sieťové okienka na bokoch, 2 zipsy na otvaranie hornej časti, čiže psík môže pozerať vonku z boxu. Je zároven zabezpečený vnútornými popruhmi proti vyskočeniu.
Skvelé je zrkadielko na sledovanie situácie za mnou a aj psíka v boxe. Postranné tašky sú vhodné aj na dlhšie cestovanie. V predu je plošina na ďalšiu obrovskú tašku, ktora je odnímateľná, čo je skvelé na nakupovanie - nákup si rovno hádžem do tašky.
(8 fotiek)
  • Bezpečná jazda - skvele drží na rôznych povrchoch
  • Veľmi dobrá dopomoc, hlavne pri jazde do kopca
  • Možnosť pridania boxov a tašiek
  • Box na psíka má 2 zipsy - jeden na to, aby mohol vystrčiť hlavičku
  • Veľký komfort počas jazdy
  • Možnosť zamknutia kolesa zabudovaným blokovaním kolesa
  • Zrkadielko na sledovanie situácie za mnou
  • Display so zobrazovaním rýchlosti a stavu batérie
  • Veľka váha bicykla
  • Šírka bicykla
  • Ťažšie sa stavia na stojan
1 človek považuje za užitočné
jankkas  13. máj 2024 Overená recenzia

Užitočný pomocník

Rám:
Ťažko budete na trhu hľadať čokoľvek robustnejšie a pevnejšie ako je Tern GSD. Rám tohto bicykla – masívna konštrukcia, u ktorej si nedokážem predstaviť, že by sa pod vplyvom zaťaženia skrúcala a ohýbala. Vyzerá skutočne nezničiteľný a aj nástrek vyzerá, že sa len tak neodbije.
Čo je príjemný bonus, že bicykel dokážete postaviť akoby na zadné koleso, a odkparkovať ho na stojaka. Rám je na to uspôsobený, aby stabilne stál – v miestach dotyku sú plastové krytky, aby sa nepoškodil lak. Zvládnete to aj bez pomoci elektromotora, prípadne je možné použiť aj asistenciu motora. Kedy by ste bicykel stavali na zadok ? Napríklad, keď máte málo miesta v garáži, pretože bicykel je relatívne dlhý. Tiež prípadná údržba – prečistenie vetracieho krytu motora sa lepšie robí takto. A samozrejme opravu defektu si viem predstavit ďaleko jednoduchšie, keď vám bicykel sám pekne stojí kolmo nahor.

Kolesá:
Čo sa tyka kolies, šírka plášťa je rozhodne väčšia, na aký je človek zvyknutý. Hodnotím to kladne, pretože pri tej nosnosti a s naložených dieťaťom, by som asi ani ničomu užšiemu neveril. Po obvode plášťa je reflexný pás, takže za mňa ťažko hľadať chybu.

Uzamykanie bickyla:
Predné koleso je vybavené integrovaným zámkom typu “podkova”, ktorý sa vysúva a zablokuje ho. Super na zamknutie na krátky čas – napr. 5 min nákup v obchode – je to mimoriadne praktické. Keď je zámok odomknutý, tak kľúč musí byť zasunutý. Vybrať sa dá, len keď ho zamnkete. Znamená to teda, že ho nemôžete mať na kľúčoch spoľu s inými kľúčmi a ak mate fakt smolu, môžete ho neštastne ulomiť v zámku. Na dlhodobejšie uzamknutie volim však riadnu reťaz.

Stojan s rozšírenými nožičkami:
Ak máte dieťa, odporúčam. Funguje ako na motorke, opiera sa na obe strany. Pri bežnej manipulácii, nasadani a vysadani dieťaťa si neviem predstaviť, že by sa bicykel prevrhhol. S týmto stojanom je fakt super stabilný. Sklopiť stojan, je pritom možné aj s naloženým nákladom. Keď je raz stojan sklopený, nie je možné ho zaklopit omylom. Na jeho odomknutie totiž slúži páčka na volatne.

Svietenie:
Predajca nám bicykel nastavil na non-stop svietenie zadného svetla, hneď po zapnutí elektro pohonu. Podľa mňa je to takto aj praktické. Predné svetlo má ešte extra vypínač a svieti dobre. O niečo horšie je to so svietivosťou zadného svetla. Myslím, že intenzita svetla by mohla byť vyššia. Výborne je vyriešené umiestnenie predného svetla. Je integrované na trubke volanta, po ktorej sa dá otáčať, takže keď si zdvihnete riadítka vyššie, alebo zmeníte ich sklon, tak si svetlo rovno natočíte ako chcete.

Brzdy:
Osadené brzdy brzdia skvele. Brzdy nehryzú, ani pri razantnom stlačení páčky. Bez ohľadu na vezenú váhu, nikdy som nemal pocit, že by som bezpečne nezabrzdil. Ja mám cca 100kg, dcéra cca 25, k tomu školská taška, môj pracovný ruksak s notebookom, úplne bez problému.

Vidlica a tlmenie:
Použitá vidlica fungovala dobre a nárazy odfiltrovala ako mala. Pasažierov vzadu sem tam vytrasie, ak si nedáte pozor. Sedlo, ktoré bolo osadené nebolo pre mňa príjemné na veľmi dlhé trate. V každom pripade, kvôli komfortu dieťaťa vzadu odporúčam po nerovnostiach ísť radšej opatrne.

Motor, pohon a radenie:
Tento bicykel ma mimoriadne prekvapil hned v niekoľkých rovinách.
Je neskutočne tichý. Nepočuť skutočne vôbec nič. Samotný prenos sily nie je riešený cez reťaz, ale cez klinový remeň čo zvysuje životnosť, keďže je bicykel určený na rádovo väčšie váhy. Ale späť k motoru. Je úplne jedno, koľko na bicykel naložíte, pretože motor celú záťaž zamaskuje a tiež ho nie je absolútne počuť. Náš model má 2 baterie. Plný výkon motora máte aj s jednou batériou. Druhá batéria Vám zvýši dojazd. Tieto batérie majú na sebe navyše úchyt v tvare U , za ktorý je možné batériu niesť.

Radenie:
Tento model ma bezstupňovú prevodovku. Radenie je bezstupňové– úplne plynulé. Nastavujete si len, či chcete šliapať ľahšie alebo ťažšie – to je vsetko. A funguje ozaj skvele. Dokonca kľudne môžete prehodiť, ked bicykel stoji.

Praktické skusenosti:
Ako prvé ma napadlo otestovať, čo sa stane, ak mi dôjde baterka. Dojazd závisí od miery asistencie motora pohybuje sa medzi 100 až 230 km. Čiže ide skôr o hypotetický problém. Na tomto bicykli sa dá ísť aj bez elektro motora. Po rovinke dosiahnete a dlhodobo viete udržať cca 10-12 kmh rýchlosť , pri mieronom skolne aj 15 kmh. To všetko s dieťaťom váhy cca 30kg. Motor funguje fakt skvelo, a na cyklotrase budete všetkých predbiehať. Odpich z miesta je tiež ako raketa.

Dá sa postaviť do pedálov ? Ano dá, a nie je to nijako nepríjemné alebo nebezpečné. Dokonca to spolu so mnou robila aj dcérka vzadu, lebo opakovala, čo robím ja, a vôbec som si to ani nevšimol, bicykel bol stale stabilný.

Manévrovateľnosť bola nečakane dobrá. Skúšal som si malý slalom, a aj keď sa to nezdá, tak bicykel je obratný, a dá sa s ním otočiť aj na cyktotrase.
Riadidlá a rúčky su veľmi pohodlné. V kombinácii s premakaným systémom nastavenia výšky a sklonu – Andros – uďelujem jednotku s hviezdičkou. Mimochodom, volant sa dá sklopiť, ak by ste chceli bicykel previezť autom.
(11 fotiek)
  • Bezpečná konštrukcia
  • Spoľahlivé brzdy
  • Bezstupňová prevodovka
  • Výkonné batérie
  • Walking Assistant
  • Klinový remeň
  • Odkladacie priestory
  • Široké plášte
  • Bezpečný stojan
  • Masívny rám
  • Tichý chod
  • Vedenie bovdenu od bŕzd
  • Tvrdé sedadlo
  • Pre zadných pasažierov horšie tlmenie nárazov
  • Väčšie nároky na miesto na uskladnenie
  • Slabšie zadné svetlo
1 človek považuje za užitočné

Zabava a uzitok pre celu rodinu

Veľmi jednoducho používateľný rodinný elektrobicykel, s dostatkom miesta pre dve deti resp. týždenný rodinný nákup. Výborná alternatíva auta - či už na denný rozvoz detí do škôlky/školy, cestu do práce, resp. na nákupy. Naše deti sa v jazde vyžívali, skoro tak ako manžel, ktorý ich viezol :)
(2 fotky)
  • Jednoduché a pohodlné ovládanie
  • Výborná životnosť batérie
  • Jednoducho nastaviteľný
  • Veľa odkladacieho priestoru (tašky, brošne)
  • Deti boli nadšené
  • Pevna konstrukcia a pocitovo velmi bezpecny
  • Rozne programy pre siroku skalu uzivatelov
  • Walking assistant velmi uzitocny hlavne pri zastaveni v kopci
  • Potreba väčšieho priestoru na jeho uskladnenie
  • Žiadne tlmenie nárazov pre vezené deti
  • Potreba väčšej sily pre postavenie biku na stojan pri sediacich deťoch.
2 ľudia považujú za užitočné