Zrušenie pracovného miesta a vytvorenie nového

marcelatt
13. jún 2015

Pracujem 16 rokov vo verejnej správe - administratíva. Sme tam dve také isté pracovníčky. Chcú nám obom zrušiť pracovné miesto z racionalizačných dôvodov na jeseň 2015 a od januára 2016 vytvoria také isté pracovné miesto, ale len pre jednu pracovníčku. Aké mám možnosti? Viete mi poradiť? Zákonník práce mám prelúskaný, ale som úplne mimo že čo môžu a čo nemôžu. ĎAKUJEM

katarinamarkova
13. jún 2015

@marcelatt ano, zrusit tvoje pracovne miesto mozu kludne.....organizacne dovody.....
nevytvoria take iste pracovne miesto - vytvoria ine, nove pracovne miesto, s inou naplnou prace, s inym pracovnym zaradenim, inu poziciu....(papierovo)
( realne - to moze byt kludne to iste, len inak povedane....)
podstatne je to, co je na papieri

simona24
13. jún 2015

Aj ja pracujem vo verejnej sprave u nas to vzdy robia tak ze spravia novu organizacnu strukturu, pomenia nazvy pozicii a hned tam tvoja pozicia chyba a pribudne nova na ktoru sa ty uz nehodis, je to svinstvo ale je to tak

buxy
13. jún 2015

Ako Ti uz pisali dievcata hore, mozu vsetko! A vsetko bude koser a podla zakona a papierovo v poriadku a si v prdeli. Statna a verejna sprava je o tom. Kazde 4 roky zmena. Tam sa na ziadnu odbornost nepozera.

olifcek
13. jún 2015

'nemas ziadne moznosti... len dufat, ze Ty budes ta, ktoru si nechaju... po zruseni prac. miesta dva mesiace nesmu mat to iste prac miesto, ale po dvoch mesiacoch ho vytvoria nanovo a je to ciste.

akurat, ze vam budu musiet ponuknut inu, volnu, vhodnu prac. ponuku... ak nieco volne maju...

olifcek
13. jún 2015

@buxy toto je i v sukromnom sektore... :-P

marcelatt
autor
13. jún 2015

@simona24 u nas ale vznikne to iste pracovne miesto, len teda zdvojene...nezmeni sa vobec nic v organizacnej strukture, nezmeni sa pracovna napln - akurat bude ako keby za dve osoby robota... ☹

marcelatt
autor
13. jún 2015

@olifcek ved to je to, ze volne adekvatne miesto bude toto nove miesto, ako keby zdvojena robota dvoch ludi..fakt neviem co robit ☹

marcelatt
autor
13. jún 2015

popisem presnejsie: Ja som sekretarka na jednej katedre na vysokej skole...moja kolegyna je tiez sekretarka na inej katedre...robime si rovnaku robotu, kazda ma na starosti iny odbor. V septembri/oktobri nam chcu dat papierovo zrusit nase pracovne miesta z racionalizacnych dovodov a k 1.1.2016 spravia nove pracovne miesto "sekretarka pre obidva odbory". A moje otazky:
1/ je zamestnavatel povinny nam dvom toto miesto ponuknut resp vybrat si jednu z nas? alebo moze spravi konkurz aj zvonku a zobrat uplne cudziu osobu? ved ak zamestnavatel vytvara nove miesto a tie nase ide rusit, a toto je adekvatne miesto..co teda moze zamestnavatel spravit?
2/a viete mi poradit co spravit? ze ci mam podpisat vypoved,zobrat odstupne a potom sa o to miesto uchadzat alebo ak by si nahodou ze vybrali na to buduce miesto, tak len to bude nejaky dodatok k zmluve bez vypovede, bez odstupneho ze mi bude moja praca ako keby pokracovat este plus s inou naplnou prace toho druheho odboru?