Zlé podmienky v práci

alzbeta79
13. mar 2013

Som zamestnaná už desiaty rok v jednéj firme. Pracujem ako predavačka v luxusnom obchode. Od samotného začiatku mi majitelia
priznávajú minimálnu mzdu, no na ruku dostanem inak. Mám priznaný taký nízky základ, že sa aj na úrade čudovali. Nemám v ruke
žiadnu zmluvu, no bola som si zistiť či všetko za mňa platia a chvalabohu je to v poriadku. V živote som nevidela vyplatnú pasku
a daňové priznanie podpisujú za mňa a kopec iných vecí... Nevravím že mi tu je zle, no mám obavy o dôchodok... Tiež pracujete v podobných
podmienkach ?

soldi
13. mar 2013

@alzbeta79 myslim, ze u mensich podnikatelov je to pomerne bezna prax vzhladom na nehostinnost pracovneho prostredia u nas. odvody za zamestnancov su vysoke.
ci radsej by si dostavala viac v hrubom, ale v cistom podstatne menej?
lebo ak to pojde takto dalej, tak z dochodku sa Ti aj tak bude tazko zit. radsej si spor sama.

zuzana909
13. mar 2013

@alzbeta79 neviem koľko máš rokov, ale ja by som dôchodok neriešila, lebo ako majú v pláne bude sa zvyšovať hranica odchodu do dôchodku a v konečnom dôsledku si dôchodok ani neužiješ.
skôr by som si šetrila ako píše @soldi
žiaľ odvody sú také vysoké, že z celkovej mzdy tvoria cca 52% z hrubej mzdy 😉 a veľa podnikateľov ich obchádza z tohto dôvodu, možno keď sa dohodneš so zamestnávateľom, že chceš menšiu výplatu na ruku a radšej chceš platiť odvody tak sa možno dohodnete 😉

liz_lemon
15. mar 2013

@alzbeta79 pracujes 10 rokov bez pracovnej zmluvy, nedostavas vyplatne pasky? mam dost...
mas minimalnu mzdu, pricom dostavas na ruku viac? toto sa vola cierna praca, a je to trestny cin, detto neplatenie dani a odvodov, falsuju tvoj podpis? a ty si nesvojpravna, alebo uplne hlupa?

ketrinka17
15. mar 2013

kazdy maly podnikatel presne toto robi,inac by nevyzil ani on. Kazdy co pracuje v butiku a v malych obchodoch, restauraciach, ma presne take iste podmienky... :/

simca06022011
15. mar 2013