Robím v kancelárii personalistku, máme novú asistentku riaditeľky.
Väčšinou robí zákl. administratívne práce ako objednávanie kancelárskych potrieb, príprava pošty, zápis z porady, vybavovanie stretnutí pre riaditeľku atď.
Je tu 2 týždne a prvý krát sa stalo, že riaditeľka mala návštevu.
Sedeli v meeting room, ja mám oproti kanceláriu.
Riaditeľka poprosila asistentku, aby pohostila návštevu (káva, čaj, voda, zákusky z kuchynky). Spravila to odutá a po návšteve dosť rázne podotkla riaditeľke, že ona je jej asistentka a nie slúžka alebo barmanka. Spraví jej administratíva, telefonáty, maily a podobne ale čašníčku jej robiť nebude.
Riaditeľka sa obrátila na mňa ako personalistku aký mám na to názor ale úprimne, neviem ako sa vyjadriť.
Zas bavíme sa o naozaj šikovnej a usilovnej žene, ktorá spraví bez slova všetky úkony ale bežne sa stretávam s tým, že toto tiež obsahuje jej náplň práce. Zase je iné robiť čašníčku a denne obslúžiť 20-30 hostí alebo raz za čas spraviť návšteve kávu. Máme kávovar takže žiadne extra zdatnosti nepotrebuje k tomu, stlačiť gombík a odniesť.
Čo si o tom myslíte?
Robila som asistentku kedysi davno a malo by to v popise pozicie, lebo to zvycajne asistentky aj robia. Ma to tam? Ak nema, tak sa s nou bud dohodnite na spisani realneho popisu prace a ak nebude suhlasit, tak v ramci skusobnej doby jej dajte vypoved a s novou asistentkou majte tieto veci doriesene.
My sme v praci nauceni kazdy obslúžiť svojich klientov, svoje návštevy, takisto aj nas riaditeľ ked caka niekoho, ide spraviť on kávu...je to take ocko na klientov, ze ich rad vidi a záleží mu na nich, tak ich aj obsluzi...ale samozrejme kazdy den je iny, niekedy je toho viac a niekedy menej, stane sa, ze si potrebujeme navzájom pomoct, tak pekne niekoho poprosíme, ci vie klientov obsluzit... Ale sme na to zvyknuti, pre nikoho z nas to nie je problem... Ak riaditeľka ju normálne požiadala, mala rovno povedať, ze s tym ma problem, nie oduta to spravit a potom pindat... Možno nevedela, ze aj toto spadá do naplne jej prace? Aj tak, ved pracujeme pre jednu firmu, tak asi chceme, aby to fungovalo a vyzeralo dobre... Otazne je, ci to bola návšteva súkromná alebo pracovná...tak ci tak, je to o ludoch a o komunikacii
@jj298 Ano, kava sa robila riaditelovi a navstevam, inym zamestnacom nie. Ked boli vacsie meetingy, chystali sa zasadacky - kava, mineralky, popr. chlebicky.
@elalala toto je skor taky menej bezny pristup alebo pristup firiem bez asistentky, ak ma firma asistentku/recepcnu/office managerku, tak vacsinou obsluhuje navstevy ona.
Ako uz z nazvu vyplyva, asistentka asistuje svojmu šéfovi. Riaditeľ nebude teda robit kavu ale venuje sa medzitym uz klientovi. Keď ju o niečo požiada nadriadený, ma to spraviť. Samozrejme pokiaľ sa to týka pracovných veci, kam podla mna patri aj pohostenie klienta. Slečna je trosku pyšná a mysli si ze je to pod jej úroveň...
Ak to nema v popise práce, tak ma pravdu a je úplne jedno kto si čo o tom myslí. Okrem toho na prácu s jedlom a nápojmi potrebuje aj potravinársky preukaz
preco sa jej k tomu nevyjadri hned riaditelka, ale deleguje to na teba? co sa tyka naplne prace sekretarky, ma obsluzit aj navstevu...pises raz za cas ide o vacsiu navstevu...ak by aj islo o vacsiu navstevu kazdy krat, tak by ich obsluzit mala, ved nebudu si samy robit kavu...
Z mojej skúsenosti to asistentky bežne robia, ale ako už bolo napísané, záleží či to má zahrnuté v pracovnej náplni. A tiež sa treba zamyslieť, ako jej bola prezentovaná náplň práce na pohovore.
standardne to asistentka robi nechapem co jej vadi porozpravaj sa s nou ak nebude ochotna hladajte novu asistentku
Na pohovore ste jej neodprezentivali, ze súčasťou jej prace bude aj vitanie návštev? Každopádne, asistentka s tým musí počítať, je to úplne bežné a berieme to ako samozrejmosť. Trosku by som tiež spozornela ze je tam tak krátko (2tyzdne!!) a už papuluje nadriadenej...
Podla mna ich mala obsluzit, zasa tolko roboty by jej to nedalo a myslim si, ze je to uplne normalne aby ich obsluzila, v podstate to boli aj jej hostia ked je tam zamestnana.
Mlada asi nevie ako to chodi. Bezne asistentky robia a pripravuju pohostenie,varia kavu. Ved asistentka je vlastne dievca na vsetko
Každá si robíme sebe kávu, dokonca i šéfka. Neraz som sa stretla s tým, že asistentka robila kávu šéfke a nie len návšteve (ako bolo spomínané vyššie). Ono možno ak je to osobná návšteva, známy, tak v poriadku predsa to nie je také oficiálne. No príde mi dosť neprofesionálne aby klient čakal na riaditeľku, kým prinesie kávu, vodu, zákusok.
Jedná sa max o 1-5 ľudí ani to nie každý deň, ako spomínam je tu 2 týždne a doteraz ešte návšteva nebola, takže nie je to také bežné.
Prácu som jej odprezentovala ja, podotkla som jej, že v kuchynke máme kávovar kde si kedykoľvek môže spraviť kávu, zároveň ak by riaditeľka mala návštevu je potrebné ponúknuť (pohostiť) aj ich.
pohovorila by som si s nou komunikovala jej vytku k jej praci a ak sa to zopakuje ukoncenie prac pomeru v skusobnej dobe
Slecna nevie, co so sebou.
Toto je trapas ako hrom. Akoze ona si co mysli? Je to bezna cast naplne prace asistentky, vsetci to vedia. To je tak zauzivane asi vsade. Snad riaditelka nebude obsluhovat navstevu, ani keby to bola jej kamaratka, nieto klient. Ja som mala minule dvojdnovy celodenny meeting, kde bolo treba obsluzit 20 ludi, normalne stali v rade a kazdy dostal do ruky to co chcel a objednal si a isiel si s tym sadnut na miesto do meeting roomu. Bezne sa to takto nerobi, ale inac sa nedalo, lebo ich bolo strasne vela na 1 osobu, aby naraz dostali ten napoj teply.
A je tam slecna dva tyzdne a uz je oduta a papuluje? No tak to asi nie je praca pre nu. Ja mam kamosku, ktora tiez robila asistentku a tu pracu nenavidela, bolo pre nu utrpenie ist kazdy den do prace.....nie je to vhodna praca pre kazdeho a treba ratat s tym, ze to obnasa aj veci ako vitanie navstev, catering, ponukanie obcerstvenia a podobne. To nie su veci, ktore asistentka robi "ked chce", to ma vediet, ze obnasa jej praca.
Autorka, na pohovore si jej to povedala, ty ako personalista by si mala byť trochu asertivnejsia a upratať ju....
@gejb nie je v mojej právomoci ju "upratať", nie som jej nadriadená ale kolegyňa. P. riaditeľka si ju uprace podľa toho ako uzná za vhodné.
Pracovala som tiez ako asistentka a teda byt dievcatom pre vsetko mi nevadilo... Ale neznasala som obsluhovat.. v jednej firme, este cez skolu, to bol uplny masaker - sef mal sekretarku vyse 20 rokov, oni boli dokonala zohrata dvojka, ale odisla skor, ako som nastupila. Sef mal desne poziadavky - konkretne 1 lyzicka ku kave, kava musela mat svoju salku (to chapem, tiez preferujem 1 typ lyziciek a mam svoju salku na kavu), ale dzus musel byt iba konkretny tento, pohar naplneny presne po urcitu "hranicu" a dalsie perly si nespominam... Tento sef mal vela navstev, raz chceli aj chlast, inokedy hento... No cele zle... v druhej robote som to neznasala, lebo zasadacka bola v prdeli o 2 poschodia vyssie, cez dalsiu firmu a po mega uzkych schodoch... Nastastie tam sme navstevy nemali casto.. ale teda uz aj ja som bola starsia a brala to inak.
V kazdom pripade by som tuto pani kolegynu asi upozornila, ze ocakava sa aj to a pokial to nechce robit, tak dovidenia...
Robila som asistentku dosť dlho a príprava zasadaciek, či varenie kávy pre nadriadeného a jeho návštevy bolo bežným štandardom. Slečna je nejaká dôležitá.
Práca asistentky ale nie je taká ľahká ako si väčšina predstavuje, ja som to ku koncu úplne nenávidela. A už to nikdy nechcem robiť
To obsluhovanie navstev je taka vec, ze na to su rozne pohlady, aj co sa tyka etikety a napriklad business protokolu. Lebo podla niektorych skolitelov a lektorov, asistentka nie je casnik, cize veci prinesie na tacke a polozi na kraj stola. Dana navsteva by si mala brat sama z tej tacky a tiez na tu tacku naspat polozit tie veci. V idealnom pripade to potom uprace upratovacka /len to je velmi malo firiem, co maju celu pracovnu dobu upratovacku k dispozicii a odnasa po navsteve/.
Tak asi nespraví bez slova všetky úkony ako píšeš. Dnes vyskakovala za kávu, zajtra bude za iné. Na jej miesto čaká 100 ďalších čo bez reptania urobia čo treba, to čo od nej riaditeľka chcela nebolo nič extra ani navyše, bežná práca asistentky.
Ona nemá formulku "podľa pokynov nadriadeneho"?
@muchotrafka298 áno, ak bol veľký meeting spravila som kávu do termosiek, nanosila vodu, džús objednala fornetti, ak to bola dôležitá návšteva dala som spraviť obed v jedálni ak nie tak chlebíčky. Prichystala som samozrejme taniere, príbory servítky. Ak bolo treba dobehla som a dorobila kávu. A keď boli vo výrobe tak som upratala najväčší neporiadok, umyla šálky a doplnila vodu. Inak velke upratovanie robili pani upratovačky. Časom som si vydupala do zasadacky kávovar a to som iba dosypala kávu, doplnila mlieko a cukor
@limoncino Ja som to robila nejaky cas a praca mi to prisla v pohode. Mne to vobec neprislo podradne urobit navsteve kavu. Robila som to rada, pekne to naranzovat a na tacke priniest. Ale uznavam, je to pozicia, kde sa dobre a otvorene vztahy s nadriadenym velmi na kvalite prace odrazia. Avsak drzy pristup, chovat sa k navsteve oduto je nepripustne a neprofesionalne. U mna by taky clovek letel. Lebo taketo veci sa vyjasnuju medzi 4ocami a nemoze niekoho zla nalada negativne ovplyvnit chod firmy.
@limoncino o toto ide, ze kazdy si urobi ako je zauzivane a snazi sa nejak aby ta navsteva sa citila prijemne. A nie ze oduta jak lopuch tam sedis a dojde navsteva, ani nepozdravis a "co je?" lebo toto je nepripustne podla mna. A urob tieto veic je zaklad, nie ze ja som asistentka a nie casnik. No to je jasne, ze nie, ale zas, to neni az taka nadpraca podla mna.
Myslim si, ze stale existuje dost zien, ktore by tu kavu navsteve bez pindania urobili ;)