Dobrý den,
chcela by som sa opytat tych, ktori maju skusenost s niecim vlastnym.
Už dlho mam v hlave napad s vlastnym e shopom s detskymi potrebami, vecickami atd atd. Co nie je podstatne.
Podstatne je a teda rada by som sa opytala, mozno tu je niekto kto ma vlastny eshop.
Kde zacat? Co je potrebne poriesit, vediet pri zalozeni vlastneho internetoveho obchodu. Ocenim nejake rady, tipy od skusenych. 🙂
Ďakujem.
Ja mám vlastný eshop 13 rokov a nemenila by som, sloboda, robím, kedy chcem a pod. Začala som, keď mal malý 2 roky. Počiatočná investícia nie je vysoká. Je veľa platforiem, cez ktoré si založíš eshop fakt jednoducho - ja mám cez Webareal, stojí to 23 E/mes. Potom ešte potrebuješ doménu (to je vlastne registrácia názvu tvojej stránky, aby si takú istú už nikto nevytvoril - napr. www.abcdefgh.sk) - volá sa to webhosting . To ma stojí cca 80E/ročne. No a založiť živnosť. Ja som najprv robila na manželovu živnosť (kým išiel syn do školy, bola som na predĺženej rodičovskej dovolenke). Takže toto nie sú veľké výdavky, ale MUSÍŠ si urobiť prieskum trhu, čo sa dobre predáva, koľko eshopov s podobným tovarom už existuje, pohľadať dodávateľov, zistiť si, aké majú podmienky odberu (min. množstvo odberu, ceny, marže, či majú tovar certifikovaný pre deti a pod....) - toto stojí najviac času a úsilia. Toto je krok č. 1, až potom si zakladaj živnosť a vytvor eshop.
Takeho tovaru su mrte.
@monikajan pekna pozitivne znejuca reakcia, len si este opomenula na jednu podstatnu drobnost ktora robi serioznym obchodnikom dost problemy - 14 dni na vratenie tovaru, 2 roky zaruka na tovar, nepreberanie dobierok.
Ludia zial totiz velmi radi vracaju tovar, alebo objednaju na dobierku a nepreberu, pripadne reklamuju v 2 rocnej lehote aj casto zjavne poskodeny tovar a vyhrazaju sa SOIkou a kadecim inym.
Neserioznejsi obchodnici s tym problem nemaju, otvoria si zivnost v PL, alebo CZ a eshop u nas a tympadom cast problemov maju vyriesenu cez tazku, alebo narocnu vymozitelnost prava u spotrebitela.
Zostav si zoznam 5 veci, ktore by boli najvacsie tahaky v tvojom obchode. A potom mam pre teba 2 ulohy:
1. Daj to zodnotit mamickam vo svojom okoli, ci by si to kupili a ci by si to kupili za cenu ako si predstavujes. Nie kamoskam, co ti budu medove fuzy popod nost tahat, proste uprimnym babam.
2. Urob si prieskum konkurencie - tie vecicky co chces predavat - kolko roznych eshopov ma uz nieco podobne? Cim sa chces od nich odlisit? 135-te dupacky? Alebo nieco, co ozaj na trhu nie je a mamicky to potrebuju? Da sa to, ak si dobry marketer, ale ak by si si na vsetko mala platit ludi - co ti spravia eshop po technickej stranke - budes mat aj platobnu branu, ake sposoby prepravy ponuknes - ratas s vratkami a reklamaciami? Ale aj z tej marketingovej - od seo po pekne produktove foto po vedenie socialnych sieti... Vid aj vsetko to nechcene, ked sa chces do toho vrhnut a zahrn to do svojich predstav.
To co je pri podnikani najpodstatnejsie - a dobre si premysli, ci si ak nastavena - ludom nepredas nieco, co sa tebe paci - ludia si veci kupuju preto, ze ich potrebuju alebo preto, ze riesia nejaky ich problem. Strasne vela ludi si to mysli - ze jeeej, toto sa mi paci, nikde som to nevidel, budem to predavat ludom. Ha! Tak to nefunguje. Musia to potrebovat, musi to riesit nejaky ich problem. Za to su ludia ochotny dat peniaze. Ak chces predavat oblecenie - co bude tvoja konkurencna vyhoda oproti tym x milion obchodom, ktore uz vsade su? Nemyslim to zle, ale naozja toto je na podnikani najdolezitejsie pochopit. Inak sa utrapis, ak nakupis krasne veci a nik ich nebude chciet. Lebo ich nebude potrebovat, lebo vo vedlajsom obchode najde 4 take a mozno aj krajsie...
Jedna vec je budovat eshop, druha ho propagovat a tretia ho uspesne viest. Zistis, ze mozno 20 percent je produkt a 80 percent casu je jeho tvorba a propagacia. Je to ta tvoja predstava?
@monikajan a za čo kúpi tie veci, ktoré chce predávať, keď podľa teba počiatočná investícia vysoka nie je? A ešte detský tovar.. Ak má byť kvalitný, lacný nebude. A musí rátať s tým, že buď o nej dlhé mesiace nebude nikto vedieť, alebo bude musieť dať veľa peňazí do marketingu. Ty si začínala pred 13 rokmi, nemôžeš to absolútne porovnávať s dnešnou dobou plnou konkurencie.
@monikajan tiež mame eshop este by som dodala dosť veľký obnos mi ide na reklamu mesačne platím heureku, métu tj Facebook YouTube reklamy, biano , Google atď mesacne to ide do dosť vysokých čísel.
Soika až taky problém nie je neprijmu podnet.za každú blbosť za posledné roky prijali jeden podnet kde som si zamietnutu reklamaciu obhajila bez pokuty.
Problém sú neprevzate dobierky strata na poštovnom a pokiaľ ma tovaru dobrý vrátení veľa nebude mam ich minimum mesačne.
Máte pravdu, dostatočne som nezdôraznila jedinečnosť, odlišnosť ponúkaného tovaru/služby. Pretože kúpiť aj vyrobiť sa dá hocičo, umenie je to predať. Ja som našla dieru na trhu, konkurencia vtedy nebola takmer žiadna, takže sa mi naozaj začínalo ľahšie... Všetko sa ale dá, začiatky sú väčšinou zložité. @simstern Najlepšie si sadnúť osobne s niekým, kto má eshop a ten ťa dostane do obrazu. Určite máš v okolí takého známeho.
Žiadna šanca bez masívnej reklamy a jedinečného tovaru ktorý sa nedá inde kúpiť.
@simstern máš obrovskú odvahu. Pokiaľ nejdeš s niečím úplne wau, čo tu ešte nebolo, tak možno máš šancu. Inak ja som tiež chcela eshop, robila som si prieskum a zistila som, že Slováci si absolútne nepotrpia na kvalitu. Sú schopní objednať bábätku z aliexpresu oblečenie, nakupujú v pepcu kde kúpia lacnejšie ako cez bazar, kvalitne značky tu ani nepoznajú...
Takí, čo si potrpia kvalitnú obuv, kvalitne hračky, je naozaj minimum a preto si myslím, že v dnešnej dobe majú čo robiť eshooy, aby konkurovali aliexpresu, temu, shein a pepcu...
@monikajan okrem už spomenutého sa pripojím s odpoveďou ohladom cien. Ja keď som chcela prevadzkovat eshop, tak mi nikto nepovedal ceny (resp.podmienky) skôr. Až keď som si živnosť založila. Ale to bolo 13 rokov dozadu. Neviem, ako to he teraz.
@simstern baby Ti už napísali co to obnasa. Ja Ti prajem veľa šťastia. 😉
pracovala som pre eshop detských vecí 2 roky, nejdem ťa odrádzať ani nič okolo toho, pretože to je nadlho. začať založiť si živnosť, kúpiť program, doménu, zohnať účtovníčku, skontaktovať sa s veľkoskladmi - pozrieť kritéria aké majú. ak chceš kludne napis. je toho strašne veľľa.