Tehotná študentka a pomoc v hmotnej núdzi

weba
13. sep 2017

Ahojte😃
Potrebujem poradiť v jednej veci.
Som študentkou denného pomaturitneho štúdia s individuálnym študijným plánom.
Momentálne som tehotná a bola som uznaná v hmotnej núdzi. Dostávam 75€ , ale musím vykonávať aktivačné práce 32 hodín mesačne.
Na úrade mi bolo povedané, že aktivačné práce ukončím 6 týždňov pred termínom pôrodu.
Chcela by som vedieť či je možné aktivačné práce ukončiť 8 týždňov pred termínom pôrodu, ale aby som neprišla o peniaze.
Ďakujem.

sasa1983
13. sep 2017

@weba tak toto je tak špecifické, že s otázkou asi exaktne na konkrétny UPSVAR dla bydliska.

traxinka
13. sep 2017

Dobrý deň,

neviem na základe čoho máte tieto informácie, ale v zmysle zákona 417/2013 o pomoci v hmotnej núdzi, konkrétne § 10 ods. 3 musíte odrobiť 32 hodín inakšie Vám bude dávka znížená o 61,60 Eur. Avšak uvedené neplatí v prípade, že ide o člena domácnosti, ktorým je tehotná žena od začiatku ôsmeho týždňa pred očakávaným dňom pôrodu (§ 10 ods. 10 písm. e) zákona o pomoci v hmotnej núdzi. Z uvedeného je zrejmé, že aktivačné práce Vám zo zákona končia 8 týždňov pred termínom pôrodu. Uvedeného sa môžete domáhať priamo na úrade PSVR podľa miesta Vášho trvalého bydliska.

Ale Vaša situácia je vľmi zvláštna, lebo je zvláštne, že ste posudzovaná samostatne a nie ako člen domácnosti s Vašimi rodičmi, taktiež je potrebné uviesť z akých príspevkov sa skladá Vaša pomoc v hmotnej núdzi. Možno potom by moja odpoveď bola presnejšia.

Taktiež, ak by ste bola PN, PN predložíte úradu PSVR a tento Vás počas doby PN nebude aktivovať.

S pozdravom.

Denisa

juliet86
13. sep 2017

V tomto ti neviem poradit. Odkial si? Skus sa ozvat do poradne alexis pripadne kapucini v bratislave pripadne "pre rodinu" z trencina. Plus v kazdom meste je vacsinou cirkevna charitativna organizacia (katolicka charita, frantiskani atd) kde by ti mohli pomoct potravinovou pomocou oblecenim vybavickou atd. Drzim palce

weba
autor
13. sep 2017