zdravím, uvediem príklad - som zamestnaný v nepretržitej prevádzke. áno beriem, keď nerobím, sviatok automaticky zaplatený nemám, ale ... minulý rok sme nepretržitú prevádzku ukončili 22.12. a všetci sme išli už dovolenkovať, ale 25.(pondelok) a 26.12.(utorok) boli sviatky a teraz či sme mali mať alebo nie tie sviatky zaplatené? pretože zamestnávateľ ukončil nepretržitú prevádzku (opäť sa začala v januári 2024) tak si myslím, že sme mali mať tie sviatky zaplatené pretože prekážka bola na strane zamestnávateľa, že prerušil prevádzku.. zamestnávateľ však tvrdí, že sme nemali nárok na zaplatenie sviatkov, ale potom nám tie hodiny v mesiaci aj chýbali a tým pádom nám museli dať dva dovolenky navyše...vie mi prosím nato túto problematickú otázku niekto odpovedať? veľmi pekne ďakujem
@rastikm vy ste mali nariadenè čerpanie dovolenky, je nepodstatné, či prevadzka bola zatvorená alebo nie.
Pokial však sviatok pripadne na deň čerpania dovolenky, a teda deň, ktorý je tvoj obvyklý pracovný, v tento deň sa dovolenka prerušuje a za sviatok patrí pomerná cast mzdy.
Treba teda rozlíšiť, či sviatok pripadol na víkend alebo iný deň voľna (napr. pri krátkom-dlhom týždni a inom nerovnomerne rozvrhnutom prac.čase)
@rastikm par.112 3) Ak pripadne počas dovolenky zamestnanca sviatok na deň, ktorý je inak jeho obvyklým pracovným dňom, nezapočítava sa mu do dovolenky.
Par.122 (3) Zamestnancovi, ktorý nepracoval preto, že sviatok pripadol na jeho obvyklý pracovný deň, patrí náhrada mzdy v sume jeho priemerného zárobku, ak mu mzda ušla pre sviatok. U zamestnanca, ktorý je odmeňovaný mesačnou mzdou, sa sviatok, ktorý pripadne na jeho obvyklý pracovný deň, považuje za odpracovaný deň, za ktorý mu patrí mzda.
A neda sa na to spytat priamo u tvojho zamestnavatela? Kazdy to ma proste inak, u vas to moze fungovat celkom inac ako v ostatnych prevadzkach.