Stáže - oblasť HR

dante99
6. sep 2021

Ahojte. Chcem sa opýtať možno hlavne ľudí, ktorí pracujú v oblasti HR. Aktuálne študujem VŠ a mám predstavu, kam by som sa chcel po škole zamestnať, avšak tento obor je veľmi špecifický a všetky ponuky už vyžadujú aspoň rok praxe. Konkrétne ponuky brigád a stáží v tomto obore je žalostne málo, sledujem to už dlhú dobu a keď sa objavia 2 za rok, tak to je už veľa. Moja otázka smeruje tým smerom, či firmy reagujú aj na žiadosti o neplatené stáže aj mimo tých oficiálnych vypísaných? Veľmi by som chcel získať skúsenosti v nejakej takej firme, avšak neviem, či to pomôže, ak budem na ich kontaktné emaily smerovať takú prosbu, aj keď nemajú žiadne otvorené pozície v takej oblasti. Máte s tým niekto skúsenosť, že to ide aj takýmto štýlom alebo firmy nezvyknú na takéto emaily reagovať?

Ďakujem pekne za odpovede.

janai1
6. sep 2021

@dante99 samozrejme, že áno 🙂 priateľ si takto vždy našiel prácu... aj keď nemali inzerát, napísal im a zobrali ho

lindous
6. sep 2021

Síce som z úplne inej oblasti, ale mám s takýmto "dopytovaním sa" po stáži pozitívne skúsenosti 🙂 navyše, za opýtanie nič nedáš a fakt najhoršie čo sa môže stať je, že nezareagujú a to nie je žiadna tragédia

bluka2
6. sep 2021

Jasné, ja som napríklad kedysi napísala na 2 veľvyslanectva, či môžem prísť na stáž a obe odpovede boli pozitívne... určite sa to takto robí

dante99
autor
6. sep 2021

a pomohli vám potom tieto stáže k nájdeniu zamestnania po škole? oceňujú zamestnávatelia takéto stáže v životopise a berú to ako nejaké pracovné skúsenosti?

evkamotka
6. sep 2021

@dante99 ja som sa na vs tiez ozvala len tak, nemali nic vypisane a vzali ma. Nakoniec mi dokonca za to aj nieco malo zaplatili. Pri hladani zamestnania som sa az tak vyslovne nechvalila ze to bola staz, kedze som tam seriozne s ostatnymi pracovala. Prezentovala som to ako brigadu (pracu na dohodu) tzn pracovnu skusenost

zuvelyn
6. sep 2021