Som študent a chcem podnikať

mogg
12. apr 2015

Dobrý vecer, chcel by som sa opytat vramci tejto kategórie volnej diskusie, ci by ste mi nevedeli poradit. Chcel by som začať podnikať, ale za tym účelom by som chcel odkúpiť od obce nehnuteľnosť-kaštieľ, ktorý chátra a obec nič s tým nerobí. Hlavne by som chcel vedieť, či by som mal nejaky nárok na dotáciu či uz od štátu alebo EU, ak by som mal podnikateľský zámer, som študent, takže neviem, či by som s tym pochodil. Prípadne by ste mi vedeli, kam sa obrátiť s takými otázkami?

radsej_knihu
13. apr 2015

V pripade rekonstrukcie kastiela ako kulturneho dedicstva urcite existuje moznost ziadat o eurofondy. Viem ze precedensy na to su (Kastiel Viglas, niektore dalsie). Problem nastava pri samotnom ziadani. Caka ta obrovske mnozstvo byrokracie, ktore sam nezvladnes. Potrebujes cloveka co to ma nastudovane, vie, o prostriedky z ktoreho fondu sa treba uchadzat, pozna pravny ramec, pomoze ti vypracovat projekt a splnit poziadavky, ktore musia byt kvoli auditu z Bruselu splnene. No a potom potrebujes cloveka na urade/ministerstve, ktory ti povie co tam este napisat, ako to napisat a kolko komu zaplatit aby to preslo. Nechcem ta odradit, ale takto to bohuzial na Slovensku funguje.

No a potom potrebujes kapital, lebo Brusel nepreplaca 100%, v sucasnosti je to myslim 80% projektu, takze tych 20% si tahas sam.

Drzim palce.

duun
13. apr 2015

Skus sa mozno obratit o radu aj na niektore zdruzenie - viacere z nich opravuju napr. hrady. V okoli Ziliny je to hrad Lietava. Tiez sikovni ludia ako o.z. spravuju stanicu Zariecie a pustili sa do obnovy zilinskej synagogy na kunsthalle. Mozno ti fundovanejsie poradia - najdi si nieco podobne v okoli.