Ahojte, potrebujem si nieco overit. Bola mi poslana posta z uradu prace. Do schranky mi samozrejme nic neprislo a ked som sa po mesiaci ozvala uradu prace ze kde mam papier takz evraj sa im odoslana zasielka vratila naspat.
1. Robisi dorucovatelka nejaku kopiu zltho listka ze sa mi to snazila dorucit? Je tu nejaka sanca to overit?
2. Z UP mi vraj papier opatovne dorucit nemozu nakolko ich vraj system nepusti. To znamena ze sa k nemu nedostanem.
Co teraz?
@markusrasford dorucovatela som kontaktovala s tym ze cislo zasielky si mam zistit na poste a opatovne mi to poslat nemozu nakolko ich system nepusti. Cize sa k danemu papieru ktory mi ovsem treba vobec nedostanem. Mam si prist osobne po nejaky vypis (som v zahranici tak neviem kto mi bude preplacat cestu na sk ci ta leniva postarka alebo...) nastvana som ze az..
A prečo sa zasielka vratila spat ? na pošte si evidujú záznamy ale podacie číslo je na nálepke na zasielke čiže stačí ak ti na urade nadiktujú toto číslo a môžeš podať podnet na poštu
mne sa raz vratil lis z policie že adresat neznamy na schranke bolo iba manželovo meno akože mala som dosť
a to byvame v dome s recepciou avšak novy recepčný kombinácia so zastupujúcim poštárom
@littlehop od úradu práce zisti číslo zásielky a vyhľadaj si ho na https://tandt.posta.sk/ či ti vôbec niečo poslali a aký bol dôvod vrátenia.
Na pošte si aktivuj bezplatné https://eposta.posta.sk/oznamovanie-zasielok/ tak dostaneš mail a SMS namiesto žltého lístka.
Ak bývaš v zahraničí prečo si nezapla schránku slovensko.sk a úrady ti tam potom majú posielať listy ktoré si otvoríš na hociktorom počítači?
@littlehop žijeme v 21.storoci alebo v jaskyni, ja už ozaj neviem🤦 Zavolaj ešte raz na úrad práce a pekne popros pani, že jej povieš svoj email a ona ti to tam prepošle. Keď bola korona, vtedy vedeli všetko riešiť cez net a cez telefón, teraz zrazu sa máš pomaly sťahovať zo zahraničia aby si sa dostala k listu. Inak ono záleží aj na akú pracovníčku natrafis. Lebo keď je to volaka blbá, neochota, obmedzená pani dôležita, tak máš asi smolu. Keď tak sa obrat na nadriadeneho dotyčnej.
Ale aj tak to nechápem, mne poslali veľakrát z upsvar postu aj opakovane. A tiež nebol problém komunikovať cez e-mail.
@littlehop doručovateľ, ale nieje úrad práce, ktorý si kontaktovala, ale poštárka, ktorá k vám chodí, úrad práce je odosielateľ a ty si adresát. Úrad práce si zakladá do spisu všetky dokumenty čiže aj túto vrátenú zásielku tam budú mať. Stačí, keď ti z nej nadiktuje podacie číslo aj keď ti to bude asi na nič lebo poštarka určite dala do systému, že adresát nebol doma. Ťažko dokážeš, že si žiadny žltý lístok v schránke nemala. Práce preto mám aktivované elektronické oznamovanie zásielky.
@littlehop Aka leniva postarka? Ak zijes v zahranici, zasielku vratili z dovodu, ze sa na asrese nezdrziavas, ako by ti ju aj mohli dorucit do vlastnych ruk, ked to ani nie je mozne?
@littlehop do budúcna - ak žiješ v zahraničí, daj rodičom alebo niekomu, komu dôveruješ, splnomocnenie na preberanie tvojich zásielok - vybavíš to na pošte. Osoba, ktorej dáš splnomocnenie, bude mať preukaz. Ak si dobre pamätám, môže prevziať všetko, okrem zásielok určených do vlastných rúk (ale to neviem na 100%, preberala som poštu babke roky dozadu).
@littlehop nerozumiem na čo ti je teraz číslo zásielky, keď bola vrátená odosielateľovi a na pošte ju už nemajú. Neverím, že ti úrad nemôže zaslať tvoje papiere ešte raz. A hneď si aktivuj notifikácie aspoň na mobil. Pošta posiela sms o uložení zásielky.
@littlehop pošta notifikácie na email/SMS spustila od 2/2016, tak už 8 rokov mi poštárka zasiela. Keď ju niekto zastupoval, stalo sa že bol žltý lístok, majú to divne urobené že ona to ručne spáruje aby odoslalo, v zošite má napísané komu má takto posielať.
Ak dáš email ráno príde mail, že nesie list a od koho, a poobede príde SMS že je list uložený na pošte.
Určite si zapni aj schránku slovensko.sk tam ti potom úrady posielajú listy a nepotrebuješ aby ti ich niekto vyberal na pošte a oznamoval čo je v liste. Zároveň cez to vieš úradom aj ty bezplatne posielať doporučené listy.
@littlehop v prvom rade by som kontaktoval doručovatela. V prípade ze nebudete spokojna s vysvetlením treba zájsť na poštu a podať podnet na prešetrenie. Zvyčajne je 18 dní na uloženie zásielky a posta dáva aj druhé oznámenie o zásielke po 10 dňoch.