Psychologičky, kde ste sa reálne naučili ako pracovať s klientom?

23. apr 2024

Otázka na psychologičky v praxi. 🙂 študujem psychológiu a reálne nemám pocit, že by mi niečo zatiaľ dalo toto štúdium do praxe. Síce viem vymenovať asi 15 teórií motivácie, ale to asi úplne nebude stačiť🙂 Možno trošku zvláštna otázka, ale kde ste sa reálne naučili ako pracovať s vašimi klientmi, akú rétoriku zvoliť a podobne. Na výcviku? Čo keď ho absolvovať nechcem a chcem sa uberať napr.klinickou psychológiou? Dá sa to vôbec naučiť, alebo to musí mať skrátka človek v sebe?

karolina2121
24. apr 2024

No bohuzial bez nejakeho dlhodobeho vycviku sa neda uberat cestou klinickej psychologie. To je nevyhnutná súčasť.

barka1
24. apr 2024

Kde studuješ psychologiu? Ak na nejakej ped f, tak si pripravovana len na výuku psychologie. Psychologiu samozrejme nemáš "v sebe". Potrebujes dlho studovat a absolvovat výcvik.

zuzinabila
24. apr 2024

Zacat mozes uz teraz napr.citanim literatury,Yalom,Frankl a pod.potom uz len prax,vycviky,workshopy a pod

miroslavazi
24. apr 2024

Treba začať popri škole stážovať, dobrovoľníčiť, to je najlepšia cesta na prácu po škole 🙂

an11
25. apr 2024

Klinická psychológia je špecializačné štúdium po ukončení VŠ, podmienkou je výkon práce v zdravotníctve. Dlhodobý výcvik nie je potrebný pre samotné vykonávanie práce klinického psychológa. Predpoklady pre prácu psychológa samozrejme musíš mať v sebe, žiadny dlhodobý psychoterapeutický výcvik alebo workshop ťa to nenaučí.

tina_tina
26. apr 2024

S klientmi som sa naučila pracovať tak, že som ponúkla terapie zdarma 🙂 Vedeli o tom, že som vo výcviku, a ze mam supervizorku. Klienti su najvacsi ucitelia. Plus odborné knihy o terapiach. Ako tu už písali viaceré,....ku klinickej psycho tak nejak prirodzene patrí aj pst. výcvik.

kristina2412
26. apr 2024