Otázka na psychologičky v praxi. 🙂 študujem psychológiu a reálne nemám pocit, že by mi niečo zatiaľ dalo toto štúdium do praxe. Síce viem vymenovať asi 15 teórií motivácie, ale to asi úplne nebude stačiť🙂 Možno trošku zvláštna otázka, ale kde ste sa reálne naučili ako pracovať s vašimi klientmi, akú rétoriku zvoliť a podobne. Na výcviku? Čo keď ho absolvovať nechcem a chcem sa uberať napr.klinickou psychológiou? Dá sa to vôbec naučiť, alebo to musí mať skrátka človek v sebe?
Kde studuješ psychologiu? Ak na nejakej ped f, tak si pripravovana len na výuku psychologie. Psychologiu samozrejme nemáš "v sebe". Potrebujes dlho studovat a absolvovat výcvik.
Zacat mozes uz teraz napr.citanim literatury,Yalom,Frankl a pod.potom uz len prax,vycviky,workshopy a pod
Treba začať popri škole stážovať, dobrovoľníčiť, to je najlepšia cesta na prácu po škole 🙂
Klinická psychológia je špecializačné štúdium po ukončení VŠ, podmienkou je výkon práce v zdravotníctve. Dlhodobý výcvik nie je potrebný pre samotné vykonávanie práce klinického psychológa. Predpoklady pre prácu psychológa samozrejme musíš mať v sebe, žiadny dlhodobý psychoterapeutický výcvik alebo workshop ťa to nenaučí.
S klientmi som sa naučila pracovať tak, že som ponúkla terapie zdarma 🙂 Vedeli o tom, že som vo výcviku, a ze mam supervizorku. Klienti su najvacsi ucitelia. Plus odborné knihy o terapiach. Ako tu už písali viaceré,....ku klinickej psycho tak nejak prirodzene patrí aj pst. výcvik.
Od prvého ročníka sme povinne chodili na prax , každý išiel, kde si vybavil...testovala som vodičov, záujemcov o vstup do armády, pracovala som s mentálne postihnutými deťmi, praxovala som na odd.psychiatrie aj v psychiatrickom stacionári. Mala som šťastie na skvelých "učiteľov" každý jeden psychológ či psychiater sa mi venoval a veľa ma toho naučili. Pamätám si na svoje prvé testovanie, bolo tam asi 40 ľudí, pán psychológ si zašiel po kávičku a ja som od nervozity mala aj ponožky spotené 🤣ale boli to krásne časy