Ahojte,
rada by som sa spýtala tých, ktoré pracujete v PrimaBanke, ktorí zamestnanci majú právo nahliadať do osobných účtov klientov banky a v akom rozsahu ? Konkrétnejšia situácia : ak mi zavolá pracovníčka banky z pobočky v našom meste, v ktorej mám osobný účet a chodí mi naň výplata s ponukou na úver, pretože podľa jej tvrdenia vidí, že mám predschválený spotrebný úver a dostatok prostriedkov na účte, čo všetko táto pracovníčka "vidí" v rámci mojich financií v banke ? Mám na mysli, či vidí odkiaľ mi prichádzajú peniaze, z akého zdroja, moje záväzky, výdavky,....vidí môj "výpis z účtu" alebo len celkové príjmy a celkové výdavky za každý kalendárny mesiac zvlášť ? Vopred ďakujem za každú odpoveď.
@vanilkovazmrzka Ďakujem za reakciu, skôr ma však zaujíma odpoveď priamo zamestnanca banky. Ale každopádne vďaka, odpoveď na moju otázku ma zaujíma z čisto súkromných dôvodov.
Ano vidi vsetko
@livi123456 Ďakujem za odpoveď. Pracuješ priamo v PrimaBanke ?
@3009 Ide mi skôr o to, či prístup k osobným účtom klientov majú všetci pracovníci banky alebo každý pracovník má svoje portfólio klientov, ku ktorým má potom samozrejme prístup. Ja pracujem v inej oblasti, ale u nás napr. máme prístupy k informáciám prerozdelené podľa určitých kritérií, nie každý má prístup povolený ku všetkému a aj obmedzenia sú nastavené rôzne. Ale keďže nepracujem v banke, tak nepoznám ich systém prezerania/lustrácie klientov podľa bonity.
@vulka Aj mne je to nepríjemné, že ma niekto atakuje s ponukami rôzneho typu. Ak by som chcela investovať alebo si nebodaj požičať, tak viem banku osloviť aj sama. Nemám rada takéto otravovanie ľudí na štýl "šmejdov", vyslovene ma to otravuje, irituje. Vždy mám jasnú odpoveď, že nemám záujem a o týždeň mi znova volá, či som si to predsa len nerozmyslela..... Ak by som chcela investovať prebytočné financie, tak určite nie v rámci bankových produktov na Slovensku.
@rawmamka ako pracovníčka banky ta chápem. Aktívne oslovovanie klientov dnes patrí k našej náplni práce...skus pochopiť aj druhú stranu...myslíš,že by volala,keby nemusela? Keď ta denne pošle do .... XY ľudí, ver mi,nie je to príjemné. Preto slušne odpovedám na telefonáty napr.na predaj paušálu, kozmetiky ci inej služby,lebo chápem,prečo to robia. Aspoň ich slušne odmietnem a poprajem pekný den😉a inak,stačí banke odmietnuť suhlas s marketingovým oslovovanim a mala by si mat pokoj.
@manzanillaa Rozumiem, preto som aj vo svojom predchádzajúcom príspevku napísala, že odpoviem, že nemám záujem. Zatiaľ som nikoho do pi.i telefonicky neposlala 😀, aj keď by som mala niekedy veru 100 chutí, snažím sa slušne asertívne jednoznačne odmietnuť. Ale niekedy mi to príde v poslednom čase už skutočne otravné, najmä ak je to na týždennej báze. Skúsim vygoogliť ten súhlas na marketingové účely. Veľmi pekne ďakujem za radu. A ak sa smiem spýtať konkrétne - vidia všetci zamestnanci do všetkých (ľubovoľných) osobných účtov klientov ? Vidia všetky pohyby na účte alebo len všeobecne príjmy a výdavky ? Existuje nejaká kontrola, aby zamestnanci nemohli svojvoľne lustrovať účty nimi vybraných klientov ? Vopred vďaka za odpoveď.
@rawmamka ano
@rawmamka ja akurát nemôžem chodiť na účet kolegov,ale inak nejaké obmedzenia niesu. Vidíme všeobecne všetko,odkiaľ peniaze prišli,kam idú...ale berieme to ako prácu.. mne je šumafuk,kto má koľko na účte,čo platí, či má úvery.. mna zaujíma,koľko mam na účte ja😁 Ak máš pocit,že ti nejaká "znama" príliš kontroluje účet,tak sa dá napísať na infolinku podnet. Tiež sme dostali pár krát upozornenie,že klient XY si neželá,aby mu bolo nahliadané na účet a všetci sme to rešpektovali. O ochrane osobných údajov sme niekoľkokrát za rok preškolení, hrozí zato veľká pokuta. Aj po ukončení pracovného pomeru nesmieme vyhradiť bankové tajomstvo. Len polícii,ak by bolo treba.
ano, pracovnici banky vidia vsetko, pretoze kazda banka ma v obchodnych podmienkach, ze ak sa stanes jej klientom, mozu nahliadat do uctu aj roznych registrov za ucelom lepsej ponuky produktov banky. napriklad v sporitelni, ked som prisiel vybavovat, hned pracovnicka pozerala aj do uveroveho registra a uz mi vravi, ze mam kreditnu kartu, ci nerozmyslam preniest ku nim, lebo maju teraz taku a taku akciu
@manzanillaa Vďaka, ak teda niekto podá podnet banke s tým, že by chcel, aby banka preverila kto konkrétne nahliadal do jeho účtu, je to možné ? Lebo si neviem celkom dobre predstaviť, že klient dá všeobecne podnet, že si neželá, aby mu bolo nahliadané na účet..... veď, ak tam má financie, tak bez nahliadania by sa sa zrejme s nimi manipulovať nedalo, takže by to bolo nesplniteľné. Na druhej strane vieme ako napr. Kočner dokázal cez isté osoby "nahliadať" do všetkých osobných údajov (v banke, na daňovom úrade, na polícii, v sociálnej poisťovni,...) Kuciaka a jeho rodiny a mnohých iných ľudí, ktorí ho zaujímali. Takže aj keď teba osobne nezaujímajú iné osoby v tomto smere, čo je fajn 🙂, tak žiaľ stále existujú také indivíduá, ktoré majú potrebu snoriť v cudzích veciach z x zvláštnych dôvodov.
@aaaa1111 Ďakujem, toto je celkom pochopiteľné, horšie je, ak je to už otravné od tej istej osoby bez dopytu, s tým že už bola jasne slušne odmietnutá..... zrejme to riešiť teda podnetom v banke a zrušiť súhlas na marketingovú ponuku z tejto banky. Lebo z iných bánk, v ktorých mám účty, tento problém neevidujem, len teda z Primy a od jednej konkrétnej pracovníčky.
@rawmamka v banke máš.pridelenu pracovníčku ktorá ťa má na starosti....v banke hádže úlohy komu treba aj volať kto má akú ponuku .....a proste keď ma na teba telefonát tak ti musí zavolať ....(teda nemusí môže dať že nezdvíhas a hotovo ja som to robila tak keď mi povedali že nemajú záujem nebudem o týždeň volať zase)
@rawmamka dá sa to preveriť. Itčkari vedia presne povedať,ktorý pracovník kedy a co pozeral a robil na konkrétnom účte. Teda tebe vadí,že práve ona pozerá tvoj účet. Ja by som to takto neuviedla, lebo sa môžu opýtať, prečo ti to vadí,aby nebol zbytočný problém. Skôr vsebecne,že si neželas dostávať ponuky od banky alebo byť proste kontaktovana.
@bucko555 Vďaka, takže nadriadený prideľuje komu môžu jeho podriadený volať s nejakou ponukou ?
Nemôže sa stať, že sa zamestnanec sám svojvoľne rozhodne, že "nakukne" do účtu niekomu mimo svojich pridelených klientov a toho osloviť s ponukou ? Napríklad, že sa mu zdá bonitnejší a tým pádom by mal možno nejakú výhodnejšiu "províziu", ak by uzavrel zmluvu s takýmto klientom ?
Ide mi o to, či si ma tá žena vybrala zámerne (bez toho, aby ma mal na starosti ako pridelenú klientku) alebo som jej bola pridelená naozaj náhodne a je tak neskutočne snaživá, až je chúďa otravná..... Nerada by som jej komplikovala život, ak je iba ten typ "snaživého blbca", ktorý to na klienta skúša týždeň čo týždeň, že ho azda s ponukou "zlomí". Ale ak by si ma vybrala vyslovene zámerne, cielene, tak ten podnet kľudne podám, mám už toho fakt dosť.
Ako by sa dalo zistiť, či si ma vybrala sama svojvoľne alebo to mala nariadené "zhora" podľa prideleného zoznamu klientov, ktorých má obvolávať ? Dá sa to ?
@manzanillaa Hej, chápem, ako som odpovedala @bucko555 , podnet by som dala len vtedy, ak by som vedela, že zámerne "snorila" medzi klientmi, ktorí jej neboli pridelení.... ale zrejme neexistuje možnosť ako zistiť, či pracovníčka xy robila "nadprácu" z vlastného rozhodnutia alebo to je náhoda (bola som jej priradená), akurát, že celkom dobre neodhaduje mieru obťažovania klientov. Nechcem jej zbytočne znepríjemniť život, možno v tej banke začína, potrebuje dosahovať výsledky,... ale už ma to skutočne nebaví. Len neviem, či všeobecný podnet, ak je to naozaj zámerná "práca", nejakým spôsobom poučí takúto osobu.
@rawmamka ja myslím že prišla k tebe náhodne. A proste ak máš splnené podmienky na predschvaleny úver, ostávajú ti na účte peniaze, otravuje ťa častejšie ako nejakých "mŕtvych" klientov čo napríklad banku už ani reálne nevyužívajú. Ak je ti tá pracovníčka nepríjemná (si napriklad menej asertivna a ona moc tlačí) Ja si myslím že ak zavoláš alebo napíšeš do primabanky s požiadavkou aby ti priradili iného osobného bankára, tak ti vyhovejú.
@rawmamka klienti sú pridelení náhodne ale ak ti raz volala,môže si ta poznačit, že zavolať o týždeň a tak. Nemáme niečo ako "svojich" klientov,každý mesiac sa to mení. V iných bankách to môže byť iné.
Keď som pracovala v banke ja, riaditeľka mi povedala, podľa ktorých kritérií môžem alebo sa daju selektovať klienti a podľa toho dom im mala telefonovať. Nebolo to úplne tak, že som ja od nej dostala zoznam. Aj keď aj to bolo najskôr, že mi ona vyselektovala a vytlačila. Ale neskôr mi len povedala, nech to spravím sama. Takže je kľudne možné vyselektovať klienta rôznymi možnosťami a nemusí to byť len náhodné.
@manzanillaa Ona volala už viackrát, myslím, že som dostatočne asertívna, aby pochopila slová, nie, nemám záujem. Ty pracuješ konkrétne v Prima banke ? Lebo ako tu už písali niektorí, sú aj banky, kde sú konkrétnym zamestnancom prideľovaní konkrétni klienti (teda akísi osobní bankári) ale sú aj banky, kde je zoznam klientov prideľovaní náhodne, zrejme podľa potreby banky, ktorých treba obvolať a teda klienti nemajú prideleného niekoho konkrétneho, zrejme iba tí VIP klienti majú niekoho kto sa im stará o investície.
A preco ta to vlastne zaujima? Podla mna vidi vsetko, co sa tyka tvojho uctu a udajov v nom. Pracujem sice s inymi bankami, hoc nie priamo v banke, ale osobne udaje ci transakcie na ucte, standardne call centrum alebo back office zamestnanci banky vidia, ved to k svojej praci potrebuju. Zaroven su viazani mlcanlivostou, a udaje z tvojho uctu mozu po overeni poskytnut len tebe, a nemozu si v tom len tak hala bala lustrovat.