Prečo nemám nárok na odstupné?

mimi321321
21. feb 2019

Dobrý deň, pracujem ako referent a môj zamestnávateľ prestúpil pod inú firmu. Teraz vraj už nemá pre mňa prácu a chce mi dať výpoveď. Ale zamestnávateľ tvrdí, že nemám nárok na odstupné. Vie mi niekto poradiť ako to s tým odstupným je? Ďakujem

evittam
21. feb 2019

@mimi321321 Malo info. Vid ZP a narok na odstupné.

januarova
21. feb 2019

@mimi321321, kolko rokov pracujes pre tohto zamestnavatela? ak si tam dlhsie ako 3 mesiace, mas narok na odstupne. cim viac rokov, tym vyssie odstupne. nedaj sa odbit. daj si do googla zakonnik prace a pozri si typy vypovedi. alebo skoc na inspektorat prace, nech ti poradia. urcite nepodpisuj dohodu o rozviazani prac. pomeru, ak v nej nebude uvedene aj odstupne

evittam
21. feb 2019

@januarova Dlhšie ako 3 mesiace a narok na odstupne? Poprosím zakon a paragraf. Vdaka
Ak pracuje menej ako rok nie je narok na odstupné.

januarova
21. feb 2019

@evittam, hups, ano, dik za upozornenie🙂 som sa sekla

vulka
21. feb 2019

Myslím, že ak pracovný pomer trvá menej ako 2 roky, tak nárok na odstupné nieje. Teda ak PP končí výpoveďou, nie dohodou.

evittam
21. feb 2019

@vulka Zalezi akou výpovedou alebo dohodou. Vid ZP.

vulka
21. feb 2019

@evittam Áno jasne. Výpoveď musí dať zamestnávateľ a zákon presne vymedzuje dôvody.

evittam
21. feb 2019

@vulka Aj pri dohode je to možné. Preto je to "dohoda".

vulka
21. feb 2019

@evittam Ale PP musí trvať dlhšie ako rok a dĺžka odstupného je vtedy len 1 mes.

evittam
21. feb 2019

@vulka Ja viem. Poznam ZP. A btw. dohoda je o dohode!

vulka
21. feb 2019

@evittam Ja netvrdím, že nepoznáš. Ani nechcem s tebou o niečom polemizovať. Len som autorke odpísala na to, čo sa pýtala. Či je pravda, že nemá nárok na odstupné. A teda ak jej PP trvá menej ako 2, tak na odstupné nemá nárok.

romiada
21. feb 2019
romiada
21. feb 2019