Pracuje alebo pracoval tak niekto? ako to tam je? pýtam sa hlavne na takú tú pohodu v práci, na vedenie. či je to v pohode alebo strašná buzerácia. Často berú nových ľudí tak by ma zaujímalo prečo. či je tam tak zle alebo len ludia zistia že to nie je práca pre nich. ďakujem
@luciatkle robila som na zakaznickej linke banky asi dva roky. Sefka super, robota podla mna super, ale ludia sa tocili. Nie je to praca pre kazdeho. Je narocna, zle platena a vacsinou aj kolektiv je taky jednoduchsi. Popri tom som aj aktivne volala. Kolegyne niektore skoncili na liekoch, ale nesnazili sa nieco ucit, aby pracu zmenili. Proste jednoduchsi ludia.
tak kto by tam išiel asi tak pracovat za taký plat a prečo by sa mal rozvíjat?žiadna motivácia,zákazníci často vytočený a nepríjemný . A ked sa jedná o nejaké marketingové oddelenenie,tak tlak tam bude neskutočný.
@luciatkle Ahoj, priamo vo VSE nemám skúsenosť. Pracovala som na telefonickej linke, kde sa vybavujú hovory aj ako príjem aj ako odchádzajúce hovory. Je to práca s ľudskou psychikou, stále ma dokáže prekvapiť. Ľudí nevidíš, len počuješ. Ak vydržíš v skúšobnej dobe, môžeš si navyknúť na počúvanie ľudí v novom rozmere, mňa to posúvalo vpred. Nie je to práca pre každého. V zásade nebrať slovné útoky osobne, snažiť sa hovoriť a zmýšľať vo filozofii spoločnej firmy. Odolnosť voči vyššiemu tlaku a stresu je podmienka, inak to tam človek nedá.
@brembo nemyslim, ze sa maju nieco ucit, aby sa rozvijali v tomto smere. Ja som si oprasila jazyk, excel a robim za takmer trojnasobny plat. Mam klud, den si organizujem ako chcem, nik na mna netlaci. Byvale kolegyne nevedia ako vyfarbot bunku v exceli, ani si objednat cez eshop. Riesia to ich muzi. Kde sa taky clovek moze potom karierne posunut? Mne v tom calle stale drzia miesto. S ex sefkou chodim na obedy, skolila som novych kolegov, ale vacsinou su tam ozaj ludia, ktori ine robit nevedia a ucit sa nechcu.
@17alexis Ahoj, preco si myslis, ze sa ti ludia nechcu ucit ?
@staskadexter Ahoj. Pokúsim sa odpovedať na tú otázku, prečo sa ľudia v call centre nechcú učiť. S prostredím vo vnútri VSE nemám osobnú skúsenosť.
1. Motivácia.
Ak rozdelíme ľudí na dva typy a to podľa motivácie vonkajšej a vnútornej. Vonkajšia motivácia: finančné ohodnotenie, jeden typ, ktorý sa finančne motivuje ľahko a druhý typ, ktorý sa finančne motivuje ťažko alebo vôbec. Pre prvý typ platí, že samotný fix im nestačí a pre vyššiu odmenu spravia v práci bonus naviac. Pre druhý typ platí, že majú motiváciu inde, ako vo finančnej odmene. Vnútorná motivácia je rozhodujúca pre vybranie si práce a pre jej rozvoj.
2. Vedomosti.
Môžeme rozdeliť na dva typy : vedomosti získavajú štúdiom neustále, nezľaknú sa hrubých lajstrov, robenia poznámok, samostatného vyhľadávania informacii. Druhý typ, ktorý získavanie vedomostí dokáže bolieť. A naopak, pokiaľ sú podané v zjednodušenej forme, s obrázkami, miminom textu, možnosťou doplniť si vlastný text z počúvania, ukazujú sa výsledky získania vedomostí skôr.
3. Tréning, kurz, výcvik, test.
Dva typy: jeden, kde neúspech zakončia vzdaním sa a rozhodnú sa robiť niečo iné. Druhý typ: neúspech ich neodradí, majú cieľ dosiahnuť úspech a ziskajú ho tréningom.
4. Odmena.
Vonkajšie odmeny: finančné, príjemné pracovné prostredie a možnosť vylepšiť ho, technika, pracovný čas a možnosť vybrať si, poskytnutie dní na vzatie dovolenky nad rámec zákona, vopred stanovené pravidlá, ktoré majú stále možnosť byť vylepšené.
Vnútorné odmeny: pocit úspešného prekonania prekážok, možnosť sebarealizácie, možnosť ďalšieho rastu, team building, možnosť podieľať sa na rozvoji spoločnosti, možnosť odovzdávať informácie, možnosť vybrať si ďalšie smerovanie, premena nespokojného človeka v roli volajúceho na spokojného človeka a následne prenos spokojnosti zákazníka, klienta na spokojného pracovníka call centra.
Ak teda človek vchádza do práce bez vnútornej motivácie, bez pocitu osobnej vnútornej odmeny, veľmi ľahko v práci skončí.
@katkamatka7 Dakujem za vycerpavajucu odpoved. Kolko je podla teba tych ludi bez vnutornej motivacie?
@staskadexter lebo som s nimi robila cez dva roky. Mam tam kamosky. Mnohe nadavaju, aku maju robotu, jedna skoncila na psychiatrickych liekoch a druhej sa narobili vredy na zaludku. Ked som odchadzala, zaucala som jednu z noch na moju poziciu, praca to bola pohodovejsia ako to, co robila ona lebo u nas bolo viac projektov. Ukazala som jej, ako si urobi jednoduchu tabulku, ako vyfarbi bunky a na konci som sa jej opytala, ci tomu rozumie. Kyvkala, ze ano. Vravim jej - tak urob mi tu tabulku a vyfarbi mi jedlotlive polia. Zacala trieskat vecami, ze ona to mevie a ju to nezaujima. Kym som tam bola, zaplatila som si kurzy z oblasti, kde som sa chcela nieco naucit. Pozerali na mna ako na poloboha. Pre mna absolutne normalna vec, pre ne asi nenormalne. V terajsej praci som po case uz potrebovala asistentku. Ozvala som sa kamoske, nech sa zacne ucit jazyk. Presne som jej povedala, co jej staci vediet, ze jej pomozem. Nie. Vzdy sa vyhovarala, ze nema cas. Vzalo sme teda inu babu. S jazykom som jej pomohla a za kratku dobu urobila dost pokrok. Ina zas nevie pouzivat googlemaps a ked som jej chcela ukazat, ze pozri, takto to das a ukaze ti cestu, tak to je na nu komplikovane. Objednat si nieco s eshopu je tiez pre nu komplikovane, da to radsej urobit muzovi...Jedna nedokazala urobit testy na vodicak lebo bola leniva sa ich naucit. To su len priklady, nechce sa mi rozoberat kazdeho zvlast. No vseobecne to hodnotim tak, ze ti ludia nie su ochotni na sebe pracovat. Ja som pocas tych dvoch rokov mala niekolko ponuk, ale platovo tam neboli velke rozdiely. Nakoniec sa podarilo, ale stalo ma to nejake usilie. Musela som vyjst z komfortnej zony. Takze trosku som sa rozpisala, ale toto je moj pohlad na danu vec. Samozrejme, aj taka praca je potrebna a niekto ju musi robit. Mala by to vsak byt prestupna stanica za niecim lepsim, nie na cely zivot a zakrpatievat tam.
@staskadexter Ďakujem za otazku.
Nespočítateľné množstvo pre človeka.
S vnútornou motiváciou sa dá pracovať, dá sa znížiť aj zvýšiť.
@romea vies, co som si tam vsimla? Nadriadenym vyhovuje, ze maju takych zamestnancov. Ked som sla na pohovor do terajsej roboty, tak sefka ma zneiatovala, ze to bude tazke, nech ostanem, ze mozno ma ani nevezmu. A ked ma prijali, normalme sa rozplakala, vraj ona vedela, ze odidem lebo mam na viac. Im prpste vyhovuje mat "ovecky" lebo nemaju strach, ze im odidu. Vacsinou totiz naozaj nemaju ti ludia makat na sebe. Samozrejme, ze cest vynimkam, ale vacsinou je to tak.
@17alexis Rozumiem, že píšeš o call centre v banke, ktorú bližšie nešpecifikuješ, nie je dôvod.
Čo si myslíš, čo by pracovníci uvítali ako pozitívum, ale nemali to?
@katkamatka7 ja som robila v calle kvazi externom, bolo tam vselico. Ja som mala banku, boli tam aj poistovne, ZSE, bambusove ponozky...myslim, ze podmienky tam boli dobre, spolocne ranajky, darcek na MDZ, narodky, meniny...ako jedina som dostala stojan na PC, ostatni cusali, iba medzi sebou sa stazovali, ze ich boli chrbat a hlava a zisiel by sa im ten stojan tiez. Doteraz ho nik nema iba na mojom PC je. Ja by som napr. uvitala skolenia asertivity v call centrach, relaxacne cvicenia, aj nejaku moznost vzdelavania - akurat by o nu nebol asi velky zaujem. A, samozrejme, rozumny plat, avsak kedze ide o pracu, ktoru vie robit kazdy, tak vela sa s tym robit neda.
@17alexis Ďakujem za odpoveď.
Je fajn, keď dokážeš utriediť pozitíva a negatíva danej práce. Tie dobré pocity si prenesieš aj do ďalšej práce a zase si budeš vedieť utriediť, čo má zmysel rozvíjať ďalej a čo nechce rásť.
Je pravda, že určité povahové črty ľudí sa na prácu v call centre hodia viac a sú uprednostňované. Nie je to práca pre každého. Pri potrebe riešenia ergonomických požiadaviek má právo vyjadriť sa ktokoľvek, kto ich potrebuje a aspoň v našej firme je týmto požiadavkám vyhovené. Kurz asertívneho správania je súčasťou tréningu vedenia rozhovoru a pri prijímaní nového uchádzača s a prihliada na to, že základy má už v sebe. Tie sa dajú vylepšiť. Tí, ktorí majú od prírody rohy na boj sa môžu skvele uplatniť v riešení požiadaviek na vylepšenie kvality software systémov nevyhnutných pre prácu v CC alebo na backoffice.
@luciatkle v kazdom call centre je tlak na vykon za malo penazi. Tam byva vysoka fluktuacia.