Práca neplnoletého na zmluvu

24. máj 2024

Dobrý deň, mám takú otázku. Momentálne niesom študentka mám 17r. A hľadám si brigádu (prácu), vlastne už by som aj nejakú mala lenže ide tu o to že sa chodím hlásiť na úrad práce a tam mi pani povedala že ja ako brigádnička môžem zarobiť niečo okolo 200€ .. a keby si nájdem prácu a idem pracovať na zmluvu tak to tým pádom aj vychádza na viac peňazí a podobne. Ja som už bola aj na pohovore a povedali mi tam že na zmluvu a skrátený môžem pracovať ..no a v tom je ten háčik neviem či to bude robiť nejaký problém alebo či mi to vôbec na úrade schvália nemám s tym zatiaľ žiadne skúsenosti. Vopred ďakujem za každú odpoveď

maranco
24. máj 2024

Nekomplikuj si život, dokonči si riadne školu, pracovať budeš ešte dosť.

caroline_
24. máj 2024

@maranco možno tie financie naozaj súrne potrebuje, ja som v 18 počas strednej školy nemala ani kde poriadne bývať

maranco
24. máj 2024

@caroline_ ale to nie je riešenie aby dieťa prišlo o možnosť vzdelania a muselo ísť pracovať, nie sme v Afrike
ak sa rodičia nedokážu postarať o dieťa treba hľadať iné možnosti

lucka_ke
24. máj 2024

zamestnáš sa a odhlásiš sa z úradu práce, potom nikto nebude posudzovať koľko zarobíš a na aký úväzok robíš

rozculena
24. máj 2024

veď sa odhlás,aký problém?

zafir01
24. máj 2024

@caroline_ keď som mala 15 .som každý víkend brigádovala v kuchyni, pred 20 rokmi to bolo za 500 sk za celý deň ( 5-22 ) .. vďaka tým peniazom som si dopriala lepšiu desiatu do školy ,školský výlet ... A potom som ešte v týždni mala brigádnicku zmluvu v supermarkete . Zmaturovala som v pohode a popri Tom sa starala o domácnosť ,keďže v tých časoch sme žili len s otcom.
Dnes to majú mladí asi horšie s brigádami . Od 15 ani nevidím po celom vchodoch brigádnikov.

tiika
24. máj 2024

Áno, keby sa zamestnáš na pracovnú zmluvu, zarobíš viac a z úradu prace ta vyradia z evidencie, pretože už nebudes nezamestnaná.