Ahojte, nastúpila som do nového zamestnania a som v skúšobnej dobe, robím u súkromníka. Je u vás normálne v práci, že aj keď ste boli prijate na pracovnú pozíciu administratíva, vybavujete šéfovi súkromné veci? A veci, ktoré s vašou robotou nemajú nič spoločné? Ja mám pocit, že každý súkromník je takýto.
Nuz mal ti to povedat, ked ta bral do zamestnania... usetrili by ste si obidvaja neprijemnosti. Ale nemalo by to tak byt... na druhej strane chapem, ze podnikatel nepojde na postu poslat svojej rodine pohladnicu, ked si plati administrativnu silu. Ber to tak, ze si kupil 8hodin tvojho casu a ty by si sa nemala pozerat ci sa to tyka jeho podnikania, alebo sukromia (ak sa to tyka len administrativy). Ak sa ti to nepaci, mas moznost odist zo dna na den.
Istú dobu sa to dá tolerovať.ja som platená na minúty...iba odrobene hodiny hodinou mzdou. To je pre mňa nové tiez
Ak by som to stíhala v rámci pracovnej doby a nepožadoval by odo mňa nič extra uletené, nemala by som problém mu pomôcť...
Na akej pozícii si a o aké činnosti konkrétne ide? To je dosť podstatné. Je rozdiel, či v rámci obeda zbehneš po obed aj jemu alebo či mu chodíš robiť nákupy a staráš sa o deti.
Definuj administratíva a tie súkromné veci čo od teba chce. Lebo ak si asistentka a pošle ťa napr. do čistiarne po oblek, tak je to náplň tvojej práce.
presne na takej pozicii som robila. ked som sa zaucala, tak som mala radost, co vsetko budem robit a za co budem zodpovedna. no postupom casu to bolo uplne inak. volal zakazdym, ked nieco potreboval, hocijaku blbost, aby som vybavila.
Ja mam v pracovnej zmluve uvedene: ...a všetky pokyny a nariadenia veduceho....takže v podstate, proste pre.tieto somariny. A áno, riešim preňho aj pre.jeho známych
Ak to stihas v pracovnej dobe, tak to rob, ak sa zacnes priecit, prepusti Ta. Cas memas zaplateny a moze Ti byt jedno, co robis, teda, ak sa to neprieci moralke. . Zvacsa su z takychto sukromnych prac len vyhody.
Ano bezne a som v praci a pre mna je to dajn zmena. Pokupim si aj pre seba co potrebujem 🤣. Nezatazuje ma nicim strasnym, vacsinou ina drobny nakup, lekaren, objednat mu majstrov domov, pripadne im otvorit, kuriera vybavit a auta do servisu.
tiež som to robila a nemala som s tým problém. Ak som si zase ja niečo potrebovala súkromne vybaviť, lebo človek občas musí aj to, vyšiel mi v ústrety. Je mi úplne jedno, či sedím v kancelárii, alebo idem do mesta niečo vybaviť. Bolo to v rámci prac. doby
@nwnw takisto to bolo aj u mňa. Popri tom som si nakúpila, vybavila aj ja čo som potrebovala.
Nejde o nákupy, napríklad riešiť veci do škôl pre jeho deti, riešiť nacenovanie veci do jeho domácnosti, alebo komunikáciu s inštitúciami a vybavovanie vecí týkajúcich sa jeho domu, upratovanie potom ako sa na raňajkuje. Neviem nebola som zvyknutá robiť takéto veci, keďže prácu si samozrejme odrobim.
@ibatanecnica presne a neriesi, ked si cez pracovnu dobu kupim domov na veceru lebo poobede plno ludi vsade a prazdne regale. No a nik mi nepozera presne dochadzky a jazdy. Vybavim si aj s detmi lekarov kolko krat a bez paragrafu.
autorka - upratovanie ako sa naje - to v práci? Ja som po šéfovi nemala problém umyť šálku či tanier. Ale nebolo to zase každý deň. Neskôr zase on keď si napr. varil kávu, spravil aj mne. Ono sa to časom, rokmi, vyvinulo to takej obojstrannej ,,výpomoci,,
Obehávala som aj inštitúcie, a poviem ti, veľa som sa toho naučila. Čo kde , získala aj kontakty. Niektoré sa v budúcnosti zišli
Autorka - čo povedal šéf, keď sa s ním o tom rozprávala? Pretože komunikácia je základ každého vzťahu, aj toho pracovného.
@melanta nič, berie sa to ako automatika lebo tá kolegyňa predomnou sa tak naučila. Len ja už čím som staršia mám týchto veci pomimo popravde dosť.
autorka a ja čím som staršia, tak sa snažím takéto veci využiť vo svoj prospech 😉
Nepovedal nič? A tebe táto reakcia stačila? Pretože mne nie. Ja by som chcela od neho stanovisko. A buď by som vysvetlila, že to robiť nebudem, alebo chcela na papieri pridať 250 eur. Ak to neriešiš, tak je to viac tvoj problém ako šéfov.
Ja neviem, a nestíhaš potom kvôli tomu tú prácu, ktorú máš v zmluve?
Tak nazval poziciu administratíva, ale inak je to zrejme pre neho stará dobrá pozícia sekretárky a sekretárky predsa robia všetko...vždy to tak bolo, vidí to aj vo filmoch a tak 🙈 nie, nie je to ok...ty ako zamestnanec mas robiť co je v pracovnej zmluve. Asi tam máš klauzulu, ktora znie nejak " ...a ďalšie práce, podľa nariadenia"...bla bla bla...ale urcite to nezahŕňa vytieranie sefovho zadku, obrazne povedane. Ked sa ozves, zrejme dostanes vypoved a on by teda mal pracovnu poziciu premenovat na osobná asistentka.