Máte aj vy také kolegyne/kolegov v práci ktoré/í sú strašne pomalí a všetko zbytočne veľmi komplikovane a dlho riešia až sa to preklopí na oveľa horší problém ktorý sa musí riešit ešte dlhšie?
Uvediem príklad. Moja kolegyňa dostala zrušenie objendávky a to už nebolo možné bez storno poplatku. Ale ona kým sa k tomu dostala aby objednávky upravila z plnej ceny produktu na storno poplatok tak už prebehla automaticky fakturácia a zákazník dostal zlé faktury na plnú cenu. Na to posielal email a ona naň asi už týždeň nereaguje a asi to rieši v jej tepe zase dlho a komplikovane. No proste je treba tie faktury zrušiť, opraviť a vystaviť znova. Keby to urobila ihneď na začiatku tak ako to malo byť, tak by s tým toľko práce teraz nebolo. A zákazník píše, vyvoláva už aj mne a mne sa do toho nechc púšťať pretože to robila ona.
A ja všetky tieto veci vidím pretože veľa krát som tiež v emaily, ale zasa nechcem to riešiť ja, pretože sú to jej zákazníci a nie som ani jej nadriadená ani nič a je to jej zodpovednosť a ja mám tiež svoju prácu. Ale niekedy už mám tiky aby som sa udržala a nemiešala sa do toho.
Dajte mi nejaké vaše podobné príbehy, nech viem že v tom nie som sama.
No neviem aby si aj ty nebola od šéfa vyhubovana, prečo ste to neriešili. Nechať to na ňu a vôbec neriešiť sú dve rôzne veci.
@aandrea9 Vyvoláve mne pretože má pozná, pretože ju zastupujem a pretože ju nezastihol. Ja to samozrejme robím tak že vysvetlím že to rieši ona a že sa musí obrátiť na ňu. Len mi to už lezie na nervy.
A ako na toto reaguje nadriadený? Ako to rieši? Čo ti povedal, keď si mu povedala toto, čo nám? Ja veľmi často vidím problém v tom, že ženy problém rozoberajú na koňovi namiesto toho, aby ich rozoberali s tým, kým majú.
@januska12323 ale ak sú to zákazníci kolegyne, nech si ich rieši kolegyňa. Ak by sa autorka do toho mala starať, tak potom každý problém, ktorý kolegyňa urobí vlastnou neschopnosťou, by musela riešiť autorka. Prečo by mala? Autorka by skôr uvedené mala riešiť s nadriadeným. Ten má vyriešiť to, že kolegyňa je pomalá. Ale pomalosť kolegov nemožno riešiť tým, že za nich bude niekto hasiť problémy.
@januska12323 Rozumiem, ale o to sa nebojím. Ona ma svojich zákazníkov a ja svojich. Ja ju iba zastupujem keď je na dovolenke a pokiaľ sa hlásí jej zákazník a ona je v práci a zrovna ju nezastupujem tak je to jej zodpovednosť. Ak sa mňa opýta ako čo riešiť tak je samozrejme vždy poradím.
napis jej mail ze volal ten a ten lebo ju nezastihol kvoli tomu a tomu popis to tam ako tu a do kopie vasho nadriadenho
@melanta Nadriadený ju obhajuje. Že je staršia a trvá jej všetko dlhšie, že ja som mladá a vyznám sa lepšie do "nových technolígií" a že sa nemožem s ňou porovnávať. Čomu samozrejme rozumiem a mám pochopenie pre starších kolegov, ale u nej je to naozaj extrém.
´ale aj nadriadney ma nadriadeneho ty proste informujes mailom jeho a ju a ak tebe zavola zakaznik povedz prepacte ja to neporieism kontaktujte ju alebo nasho nadriadeneho
@mamina7070 To samozrejme robím, že jej dám vedieť ale šéfa do kopie nedávam pretože on jej to toleruje takže by to nič neprinieslo.
Nadriadený nadriadeného má obdobný prístup že jej pomalé pracovné nasadenie akceptuje.
ale ty davaj sefa do kopie kvoli sebe nie kvoli nej ci jemu
raz pohar pretecie a potom sa niekto bude pytat preco si to neriesila s nim a vies ako je to slovo proti slovu
a ak to necha na teba tak pytaj zvysenie platu lebo robis cast jej prace
@mamina7070 Máš pravdu, ďakujem za názor. Vždy je dobré sa nejako kryť, najlepšie písomne aby sa to niekedy neotočilo proti mne.
ak to vsetci akceptujju tak neries ani ty rob si len svoje a jej zakaznikov odkazuj na vedenie
Súhlasím s @mamina7070 dávaj šéfa do kópie preto, aby si bola krytá v prípade nejakej sťažnosti alebo vážnejšieho problému.
Čo sa týka šéfovho argumentu, že kolegyňa je staršia, preto je pomalšia a preto je menej technicky zručná - toto nemá absolútne žiadnu váhu, takýto argument. Ak má niekto pracovnú náplň, má ju byť schopný zvládať bez ohľadu na vek. Ak to zvládať nedokáže, nemá danú pozíciu vykonávať. Neznamená to, že človeka musia hneď vyhodiť. Ale majú mu zmeniť pracovnú pozíciu na takú, akú je schopný plnohodnotne vykonávať. Ak má vedenie takéto nastavenie, máš iba dve možnosti - akceptovať to a naučiť sa to neriešiť alebo odísť. Je zrejmé, že obaja nadriadený nemajú zručnosti vedúcich pracovníkov, ak majú takýto postoj. Čiže k zmene nedôjde. Buď musíš ty zmeniť postoj, že sa naučíš to mať na háku alebo odídeš. Ak ťa tá práca baví, vyhovuje ti finančne, časovo, tak proste rob si svoju prácu a iné nerieš, klientov kolegyne nasmeruj naspäť k nej a hotovo.
Len by ma zaujímalo - čo znamená, že je staršia ? Koľko má rokov ?
@katarinava Okolo 50, nie je to žiadna pomalá "babička". Ale to aká je nesúvisí s vekom, ona je taký charakter, že všeko až zbytočne komplikovane rieši. To čo by bežný človek poriešil raz dva jej trvá večnosť.
to bude o povahe a nie o veku ja mam uz po 45 mam kolegyne co maju po 50 aj po 60 a ideme ako draci v praci
@mamina7070 Presne tak, máme totižto v práci veľa ďalších kolegov v jej veku a starších ale tiež idú ako draci. Týmto argumentom mi chcel iba šéf zapchať ústa, štýlom ty si mladá, ty tomu nerozumieš aké to pre ňu je.
Treba jej zadávať termín vybavenia do: dátum
A proste dovtedy to musí byť vyriešené, niektorým treba takto, lebo neriešia..ja denne posielam maily, kde píšem: prosím o odpoveď do: dátum ďakujem
A netrápi ma, či sa to tak má, či nemá...by som sa nedočkala odpovede
@marcellka32 áno, takto by som to robila keby som bola jej nadriadená a zadávala jej prácu. Ale to ja nie som. Ja s len občas vyskytnem v kópií nejakého emailu od zákazníka alebo kolegu pretože som jej zástup. Nemôžem predsa do toho vstupovať a nakazovať jej do kedy to má poriešiť. Ja tie emaily čítam len preto že som jej zástup a už zo zvyku ich posielajú pre istotu na nás obe, ale adresuju ho na ňu a som iba v kópií.
Ja celkom nerozumiem slovu "zastup" v tomto prípade. Ak je to tak, že ju zastupujes počas PN alebo dovolenky, tak by som seba v kópií mailu vôbec neriešila ak nie je PN ani na dovo. Ak je prítomná v práci, má riešiť ona a šéf by si toho mal byť vedomý a nepopotahovať teba za jej pomalosť. On ju prijal tak nech sa hanbí on pred zákazníkmi.
@aandrea9 zástup - riešim jej veci len vtedy keď je PN alebo dovolenka. Ale vieš ako to je, niekedy v tej kópii ostanem aj po návrate a síce to už neriešim, ale oči mám a vidím ako dlho sa to vlečie. Alebo ona ide na dovolenku a u mňa pristane nejaký email na doriešenie a ja vidím koľko k tomu už zbytočne prekomplikovane písala a vidím aj dátumy ako dlho to čakalo a ja sa chytám za hlavu že prečo to už dávno nie je poriešené.
Ale máte všetky pravdu, ja s tým nič nespravím a už som si aj zvykla. Len som chcela vedieť či aj niekto iný má takého skúsenosti ako ja, a prečítať si vaše pribehy.
Ale trochu ma rozčuľuje že každý chodí radšej za mnou lebo vedia že ja všetko rýchlo poriešimem a ja ich musím stále ako papagáj odkazovať na kolegyňu (ak samozrejme práve nie je na dovolenke).
Ja by som jej už asi kusla do krčnej tepny 🙈 nerieš za ňu nič. Pripadne ju upozorni že aha Gitka, toto si nedokoncila pred dovolenkou tak bud taka láskavá a vybav. Nechce sa mi veriť, že máte takých tolerantných zákazníkov. Jedno jej šťastie. Nekaz si vlastne zdravie, tvoja kolegyňa zjavne excelentne svojim tempom infarktu predchádza tak ho neschytaj ty.
Kašli na to, šéfovia jej to stoleruju, tam nie je o com. Neder si nervy, šéfa do kópie vzdy a čau nazdar. Ja som riešila sikanu s nadriadeným na personálom- áno je im to známe u tejvosoby, riesia to!
Vies ako to vyriešili? Mňa prvej možnosti vyhodili, I ked majiteľ mi týždeň pred výpoveďou kládol na srdce, nechceste neotehotniem, ze je veľmi spokojný so mnou 🤯🙈 Ja už vtedy 33 a bezdetna.... A ju povýšili 😏 Takze taketo bolo ich riešenie.
Ty ak chces ru oracu, nerues kolegyňu ani jej vek. Klientov naďalej ries rovnako ako doteraz aj sťažnosti. Akebo odid.
A prečo vyvoláva zákazník tebe? Ved jej podaj telefón a nech rieši. Alebo jej povedz, že volal a sťažoval sa. Možno sa pohne.