Ahojte, viem, ze podobne otazky uz tu su, ale zaujima ma nieco aktualnejsie, kedze som uz citala rozne extremy😄👌 Viem, ze kazda banka to ma inak, napr. Ked som bola v 365 2r. Dozadu, 1. Kolo bolo na pobocke, priamo s riaditelkou, bol to iba rozhovor, ziadne otazky ohladom bankovnictva, skor vseobecne otazky, typu kde sa vidim o 5 rokov, co ma zaujalo na tejto prac. Ponuke atd... pohovorom som nepresla 😄 nevadi.
Tento krat som poslala CV do inej banky (vacsie portfolio, viac rokov na trhu, viac pobociek, "lepsie" meno) a zaskocilo ma, ze pohovor bol telefonicky, s HR. Pytala sa ma na skusenosti ohladom predaja (moje predchadzajuce pozicie), davala otazky, ako napr: co patri medzi bankove produkty (len zistovala moj prehlad). Na konci ma zaskocila s tym, ze som presla 1. Kolom 😄 uz som aj uvazovala nad tym, ze vzhladom na to, ako sa z tejto prestiznej pozicie pomalicky stava pozicia pre predajkyne produktov (nechcem nikoho urazit, skor narazam na to, ako manazment tlaci na splnenie planov) asi im to uz nema kto robit a beru kazdeho 😄
Moja otazka, co ma asi caka v 2. Kole? Mate skusenosti? Citala som, ze treba splnit nejake ulohy (napr. Ziskat od ludi co najviac servitok? Nic v zlom, ale na toto by som sa im vykaslala) 😄 mam sa bat? Alebo ako sa mam pripravit? Nechcem sa tam strapnit. (Samozrejme, pozriem si ich portfolio a dostudujem si nieco). Ďakujem ❤️
nejake zakladne veci). Dakujem pekne ❤️
Dakujem pekne ❤️
Je to štandard, urobiť prvé selektívne kolo cez call. Nielen v bankovníctve ale všeobecne. Ako headhunter tiež s človekom najprv telefonujem. Nebudem brať sebe ale aj jemu čas stretnutím, ak vieme v stručnom telefonáte vyselektovať prvotné predstavy jednej aj druhej strany.
K modelovým situáciám - áno, sú úplne bežné na pohovoroch. Dokonca aj na vyšších manažérskych pozíciách. Samozrejme, vždy sú prispôsobené danej pozícii. Pobočkový pracovník má hlavnú náplň predávať produkty. Aj ľuďom, ktorí si ich neprídu kúpiť. Čiže úloha pobočkového pracovníka je, aby klientovi, ktorý si príde nastaviť inkaso na mobil, ponúkol úver, kreditku, životné poistenie. Takže ak máš nastavenie, že na modelové situácie sa im môžeš vykašľať, tak kašli na túto pozíciu. Vo väčšine bánk sa takéto veci trénujú na školeniach aj na pobočke.
Ku skúsenosti z 365 a pohovoru s pani riaditeľkou - otázka kde sa vidíte o 5 rokov sa používala tak pred 20 rokmi. Táto otázka sa dnes už vážne nenosí. Takže tento pohovor rozhodne neber ako štandard, od ktorého sa odpichneš.
Bolo by to divné, keby ťa nezobrali. Banky majú takú fluktuáciu medzi klientskymi pracovníkmi, že sú radi za každého normálneho zamestnanca. Takže sa uvoľni a bude to v pohode 😀
Ja som mala do banky 2 kola pohovoru, prve trvalo 1,5hodiny co som skoro odpadla 😃, bolo s riaditelkou a veducou a druhe kolo trvalo 2hodiny ( to uz som odpadla skoro ozaj 😃) a mala som test na 3 strany. Matika a logika
@melanta ano, chapem o com su pohovory a aj praca v banke.
Nechcem zniet "fajnovo", ze sa im na modelove situacie vykaslem, prave naopak, zaujima ma, co ludia zazili na takom pohovore, aby som sa pripravila na vsetko mozne. Napr. Prepokladam ze si zahrame nejaku scenku, ktorej im budem musiet nieco predat. To mi pride normalne a adekvatne. Ale pride mi blbe z ich strany robit saskarady typu chod na ulicu a ziskaj od ludi servitky (parafrazujem inu babu).. za max. 1150 v hrubom? (Ten strop mam od HR). A co som si citala kopec inych prispevkov, tak nie je to ziadna praca snov...plany, stres a praca s ludmi..
@mojemenonikto ale tak aj konkurencia je velka 😄 hlavne v tomto obdobi, ked vela studentov skoncilo skolu
@ivik4 och, musim zopakovat matiku 😄😄😄 ale co som pochopila, toto 2. Kolo by malo trvat pol hodku, snad ma tam nezahadzu testami 😄
saskarady typu chod na ulicu a ziskaj od ludi servitky (parafrazujem inu babu) - o takýchto praktikách som ešte nepočula, zaujímali by ma, ktorá banka to je. V každom prípade, sú banky, kam by som ja osobne neodporúčala. Čo sa týka mzdy, áno, 1100 brutto je bežná prax na najnižšej pobočkovej pozícii. Tú závisí od toho, v ktorej banke to je, či je to banka, kde si reálne vieš zarobiť na odmenách. Nastavené sú v každej banke, reálne nie v každej ich človek vie získať. A potom záleží od lokality. Ak je to v BA, človek sa vie dostať na centrálu, v krajských mestách majú mnohé banky firemné centrá, človek sa vie dostať na nejakú administratívnu pozíciu.
@melanta dakujem pekne 😊 mozem poprosit len o nazor, ktore banky by si neodporucala?
Môžem napísať do správy.
Robila som v banke po VŠ, ale viac menej na back office pozícii, servis. Keď prišiel predaj, odišla som na MD. Kamarátka robila priamo na pobočke a bola nešťastná. Každé ráno a každé poobedie mali meeting s vedúcou pobočky, aby ich "motivovala" - ráno, čo majú aké plány a poobede, čo z toho nesplnili. Problém bol v tom, že tam chodili stále rovnakí klienti, už mali vlastne všetko 😅 To bola malá pobočka. Časom hodnotím svoju prácu ako dobrý štart do pracovného života, prax ako takú, naučila som sa robiť rýchlo a efektívne zároveň. Teraz som v štátnej správe, je to úplne niečo iné. Práca v bankovníctve mi veľa dala, kvôli praxi to odporúčam vyskúšať, hoci si priprav pevné nervy.
@petronela1985 ano, aj ja by som radsej prijala nieco back office, ale u nas v meste je len 1 takato banka a ta momentalne nehlada nikoho, aj ked zvazujem poslat CV len tak, ci motyka nevystreli..😄 kedze sa tiez desim toho predaja a tlakov z hora. Ale dakujem ❤️
Držím palce, nech si spokojná
tato pozicia nie je prestizna uz x rokov (podla mna ani nikdy nebola), je tam obrovska fluktuacia, lebo to naozaj nie je praca pre kazdeho, ale beru tam asi kazdeho, ja robim v jednej velkej banke na ustredi, a prichadzam do kontaktu s ludmi z pobociek, a niekedy mam pocit, ze ani ZS nemohli skoncit
Ospravedlnujem sa za chaoticky koniec textu. Cosi mi zblblo a teraz mi to chce upravit 🥹