Peniaze verzus práca, ktorá ma baví

25. aug 2022

Chcela by som si od vás popýtať radu.
V poslednej dobe mám veľmi často také zvláštne myšlienky. Mám 23 rokov a aktuálne študujem Ing. na fakulte informatiky. Do toho robím na polovičný úväzok v jednej inštitúcii, ktorá spadá pod univerzitu (nie tam kde študujem) a toto je pre mňa práca snov. Mám úplne úžasných kolegov, pracovné prostredie, baví ma to, čo robím (robím analýzu biologických dát a programujem softvér na ich spracovávanie). Problém je, že mám tabuľkový plat, ktorý na "moju kvalifikáciu" nie je boh vie čo.
Teraz mi to viac menej vyhovuje keďže s nimi spolupracujem aj na mojej diplomovej práci a som tu šťastná. Vždy však začnem pochybovať, keď sa bavím s mojimi spolužiakmi/kamarátmi v odbore a cítim sa trápne za to, že zarábajú niekedy ja o polovicu viac ako ja. Ja nechcem meniť moju prácu, peniaze pre mňa nie sú všetko. Ak tu aj začnem robiť na TPP keď dokončím školu, môj plat bude slušný. Áno bude menší ako majú iní v odbore ale mne to nevadí. Radšej budem mať prácu, ktorú milujem ako chodiť tam s nechuťou lebo ma to nebaví.
Neviete mi dať nejakú radu ako sa s tým vyrovnať?

veronika3110
25. aug 2022

ja ako učiteľka poviem, že keby učitelia pozerali na plat, tak v školstve nie je nikto.. 🙂 Keby ma to nebavilo a nenapĺňalo, tak tam nie som.. častokrát počujem mladých ľudí, ako hovoria, že by chceli byť učiteľmi, ale tie platy sú hrozné tak budú robiť niečo iné... ja by som nič iné robiť nechcela...
je to asi tak ako hovoríš.. je super, ked sa tešíš do roboty, máš tam super ľudí ako keby si zarábala 2000 a s nikym sa nebavila alebo bola v hroznom kolektíve..
a tá rada? porozmýšľaj, čo je pre teba dôležitejšie 🙂

diavant
25. aug 2022

To ze ta to bavi neznamena, ze ina praca ta nebude. Odporucam po skonceni si najst najom a zistit ci z toho vies vyzit a nieco odlozit. Ak nie tak uvazuj o zmene. Ostatne ta trapit nemusi

babovka2321
25. aug 2022