Ahojte.
Pracujem ako skladnik v skolskej jedalni 1.5m. Žiaľ nevyhovuje mi vedúca ktorá chce po mne 10veci naraz a mam z nej nevrozu. Som aktuálne na PN a povedala som ze po PN sa už nevrátim. Ako ona sa mi vyhráža že mi nepodpíše vypoved (podpisuje mi ju riaditel skoly) keď neprídem urobiť inventúru. Ako inventúru som nerobila ani keď som nastúpila a nemám chuť ísť k nej robiť ju ani teraz. Ani skladnicka predo mnou nerobila inventúru keď odchádzala robila si ju vedúca sama. Nemôžem mať za to nejaký postih? Keď mám hmotnú zodpovednosť. A aj tak som PN co ja môžem vedieť ci tam niečo nezmizlo počas mojej neprítomnosti. Dakujem :(
Nedávaš výpoveď. Oznamuješ skončenie pracovného pomeru v skúšobnej dobe. Ak máš hmotnú zodpovednosť, je v tvojom záujme, aby sa inventúra urobila. Že si neurobila inventúru resp netrvala si na nej pri nástupe napriek tomu, že si podpísala hmotnú zodpovednosť je tvoja chyba. Takže po ukončení PN (skúšobná doba sa predlžuje o dobu PN) dones oznámenie o ukončení pracovného pomeru v skúšobnej dobe. Zároveň odporúčam žiadať písomne aj mailom o vykonanie inventúry najneskôr v posledný deň tvojho pracovného pomeru. Postih za nevykonanie inventúry mať nemôžeš. Ale môžeš mať finančnú stratu v prípade, že bude chýbať tovar. Keďže máš za neho hmotnú zodpovednosť. Ak sa nemýlim, možnosť škody je do trojnásobku tvojej mzdy. Tieto záležitosti je vhodné mať na vedomí ak človek podpisuje hmotnú zodpovednosť.
@pypo v skusobnej dobe naozaj nedavas "okamzite skoncenie pracovneho pomeru bez udania dovodu" 🙂. to sa vzahuje na presne v zakone vymedzenepodmienky. V skusobnej dobe ukoncujes pracovny pomer v skusobnej dobe. ano, da sa okamzite a ano, aj bez udania dovodu. Ale to, co spominas ty, je nieco uplne ine...
okamzite skoncenie pracovneho pomeru je mozne na zaklade dovodov uvedenych v par. 69. V tomto pripade ide o skoncenie pracovneho pomeru v skusobnej dobe (par. 72)...