Ahojte chcela by som Vás poprosiť o radu. Som momentálne na PN nakolko som v 31.týťdni tehotenstvai a mám zdravotné problémy.Pracujem ako vedúca u mobilného operátora.Majitel odo mna chce aby som prišla čím skôr do práce a spravila inventúru bez toho mi nevyplatí mesačnú mzdu za mesiac september. Má nato právo?, nakolko som PN a už mi PN platí Socialka môže mi prísť kontrola.Viete mi poradiť ako by som mala postupovať?Dakujem za každú radu🙂
Ďakujem pekne vendulka.Nemám problém isť spraviť tu inventúru, jedine ked nastúpim na materskú.Len je to vydieranie,ako keby som si PN vymyslela ☹
@ramcella v žádném případě na to právo nemá! Zkus si zavolat na sociálku, říct jim jak se zaměstnavatel chová, jestli je nějaký úřad kam jej můžeš případně nahlásit pokud by ti zadržoval plat. Určitě něco takového je, minimálně bych mu tím pohrozila, protože si rozhodně nemá právo nevyplatit mzdu. Nedej se!
Ok dakujem určite to nenechám len tak ....
@ramcella ahoj, ja som mala svojho casu problemy so zamestnavatelom, vtedy treba skocit na Inpektorat prace http://www.safework.gov.sk/ ... ale vela si od toho neslubuj. aspon teda mne nepomohli. tam uz si posvietia na to ci ma pravo Tvoj sef tahat Ta z PN-ky.
Ak si PN, nemas co robit v praci, bolo by to porusenie liecebneho poriadku, sam zamestnavatel by to mohol pouzit proti tebe. Musela by si vratit vyplatenu PN, zamestnavatel by mohol spekulovat nad rozviazanim prac.pomeru. Si na PN, tak bud radsej doma. Zamestnavatel si musi poradit bez teba. Ako dlho si na PN?
Zatial 3 týžden vyzerá to tak že do konca oktobra a potom už nastupujem na materskú.
Na tvojom mieste by som uz ostala na PN a hned presla na matersku. Ak nemas podpisanu hmotnu zodpovednost, do prace uz ist nemusis. Zalezi aj od toho, ake vztahy si v praci mala. Ale v ziadnom pripade zamestnavatel nema pravo podmienovat vyplatenie mzdy prichodom do prace a urobenim inventury. Tak drzim palce, aby ti to dobre dopadlo.