Ahojte, je tu niekto koho náplňou práce sú úhrady alebo teda spracovanie platieb ich zauctovanie atď? Mám možnosť pracovať v dosť veľkej spoločnosti na tejto pozícii - bohužiaľ nemám v tej oblasti žiadnu prax .Podľa (možno) budúcich kolegýň to je hlavne časovo náročná práca (kvôli kontrole účtov atď) nie že by to bolo niečo na čo treba dve VŠ... Tvrdili že je to o zvyku keď stále robíš do okolo to isté rýchlo sa to dá naučiť zvyknut si ats...Mňa najviac desí asi fakt že budem prichádzať do kontaktu s veľkým objemom € ..dá sa na toto zvyknúť ? NJe tu niekto taký kto pracuje v tejto oblasti mal rovnaké pocity a zvykol si na to ? Prípadne ako riešiť poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú zamestnávateľovi
Do akej výšky sa poistiť ak robím úhrady za niekoľko desiatok tisíc??
@sasha10 áno úhrada záväzkov a prístup k BÚ
Otázka: a uz si niekedy nejaku faktúru nahadzovala do účtovného programu? Alebo vies aspoň ako na faktury? Prijaté, vystavene? Vies ich skontrolovať co musia obsahovat? Otázka číslo 2: vies aspoň teoreticky ako funguje napriklad sparovanie sumy na ucte s fakrurou? A posledná otazka cislo 3: robila si niekedy nejake "papierorovacky"?... Ak všetko toto hej, tak sa to naučíš lavou zadnou.
Myslim, ze sa nemusis bat. V dnesnej dobe je vsetko tak automatizovane, ze sa takmer nemas ako pomylit. Urcite ani cisla uctov nebudes rucne nahadzovat. Takze ziadny stres. A na velke objemy penazi si tiez zvyknes.
@zojazoja faktúry som vystavovala pre koncového zákazníka aj pre firmy (to bolo ale v inej práci a v inom programe) ale bolo to len vystavovanie faktúr , potom som sa zamestnala v inej firme tam som "nahadzovala" resp.uctovala došlé faktúry a pokladničné bločky tieto veci som vždy spracovala/zaúčtovala do 20 dňa v mesiaci a po mne si to prešla hl.uctovnicka
@majoranka24 ďakujem za povzbudenie ťa práca vyzerá fajn ale tak nejako podvedome mám z toho veľký stres...
No tak potom pohodaaaaa, to zvládneš. Aj ked je každý účtovný program iny, naucis sa.
@zojazoja ďakujem za podporu bodaj by si mala pravdu 🙂
U nas sa faktury hradia jednoducho. Kedze ich mame tisice, tie, co chceme uhradit, sa vyberu priamo z programu, kde su zapisane. Takze ziaden stres.
Uz sa stalo, ze nebola spravne zapisana faktura, ktora sa hradila hotovostou a uhradila sa znovu z uctu. Peniaze sa vypytali spat a bolo po probleme. Inak u nas nema na tejto pozicii nik poistku na skodu sposobenu zamestnavatelovi a to hradia miliony mesacne.
@renab vážne ? To som nevedela že ju ani nemajú...ale myslím že tiež sa bude vytvárať príkaz na úhradu v programe...možno to nie je taká náročná práca ako skôr zodpovedná ...a ja si to sama vykreslujem ako niečo príšerne....no už mám z toho trochu menšie obavy po tom čo ste mi všetky napísali 🙂
tak je to o hubu....máš pravdu je to dosť náročná práca na pozornosť, stačí jeden preklep vo VS napr.pri úhrade na Daňový úrad a platbu pripárujú niekomu inému(v tým VS) a smola.....sestra tak platila preddavok na daň, našťastie pri vlastnej firme.....keďže daná firma mala exekúciu, Danový úrad už platbu nechcel/nemohol vrátiť......nakoľko si platí roky postenie zodpovednosti za škodu, robí účtovníčku, tak si to chcela vykryť z poistky, s poisťovňou sa doťahovala asi rok....bývala kolegyňa tak pri úhrade auta dala o 1nulu naviac, takže ju to stálo miesto...dodávateľ peniaze vrátil ale uhradila miesto zálohy 10 000, 100 000 a tie peniaze vracal dodávateľ mesiac🙂ja som v banke nahadzovala príkazy na úhradu, takže každé číslo účtu skontrolovať min. raz.....
@mogaa práve pre takéto situácie mám z toho veľký stres/strach...že stačí naozaj chvíľka nepozornosti a stane sa niečo takéto ..predsa človek je tvor omylny ...
Autorka, na úhrady sa používajú automatické funkcie v účtovných programoch, faktúry sa nahravaju priebezne do programu, údaje dodávateľa tiež, potiahnes podľa splatnosti dávku, vypluje ti zoznam a pošleš do banky. Zodpovední podpisu v banke a dávka odíde. U nás to dokonca aj automaticky systém každú platbu zauctuje, takže žiaden stres. Stalo sa, že raz dva razy sme uhradili nesprávnu sumu, keď sa nahrala nesprávna suma z faktúry, ale zavolalo sa dodávateľovi a dohodlo sa či vráti alebo započíta s ďalšou faktúrou. Robím uhrady dva krát týždenne a zaberie mi to tak 20 minút času. Faktúry nahráva do programu iná kolegyňa. A údaje dodávateľa zakladá zas iná kolegyňa.
Myslíš aj úhradu záväzkov a prístup k BÚ? Či len spracovanie výpisu?