Máte skúsenosť s prácou asistent nákupu?

nattinatta
4. feb 2021

Má niekto s takouto pozíciou skúsenosť?

dominikac321
4. feb 2021

bud je to predavacka alebo su to pozicie vo velkych firmach ktore nakupuju zo zahranicia tovar a nasledne ho spracuvaju a vyrabaju cosi

nattinatta
autor
4. feb 2021

No je to nákup tovaru od dodávateľov a následná komunikácia po anglicky, lenže ja neviem ake frázy sa používajú, a neviem ako sa dohadujú ceny

dominikac321
4. feb 2021

@nattinatta mas vybornu anglictinu na komunikativnej urovni?

nattinatta
autor
4. feb 2021

Áno viem

dominikac321
4. feb 2021

@nattinatta ja si to predstavujem tak, ze aktualne na tej pozicii niekto pracuje a presne vam pri nastupe povie kde su ake ceny a ako komunikujete s dodavatelmi, a ten isty postup a pristup budete aplikovat aj pri novych dodavateloch a o tom ake ceny su ok a ake uz nie urcite existuju nejake interne normy

nattinatta
autor
4. feb 2021

@dominikac321 dakujem

c_est_la_vie
4. feb 2021

@nattinatta ak je to vacsia firma tak ide o to, ze cokolvek sa nakupuje do firmy treba vysutazit. Cize najst q osloviť dodávateľov ( alebo vypisat online tender) a počkať na ponuky, nasledne proces ešte zopakovať či nezlavnia.
S tým súvisí práca so systemom ( najskor asi SAP), kde sa skladové zasoby uvádzajú. Pripadne administrativa s tým suvisiaca ( evidovanie žiadosti inych oddelení atď).

Samozrejme charakter prace závisí, či ide o retail alebo produkciu, či iný segment.
Pokojne napíš ak ta niečo zaujíma, ja som HRistka a hľadala som minulý rok 2 teamleaderov nákupu, 2 manažérov a pomáhala i kolegynke čo hladala juniorov

andreatytler
5. feb 2021

@nattinatta Robim vo velkej obchodnej spolocnosti... nieco ako Tesco ze mame siet velkych obchodov. Robim v oddeleni logistiky ale casto spolupracujeme s nakupcami (buyer).
Assistant buyer pomaha niekomu kto je na pozicii buyer. Nakupuju spolu tovar od predajcov (neviem ci je to spravny slovensky vyraz ale po anglicky je to vendor). To moze byt vyrobca alebo dalsi predajca a ten tovar sa potom predava v nasich obchodoch. Buyer vyhladava novy tovar a novych predajcov a vypracuje s nimi vendor agreement ze kolko, za kolko, za akych podmienok my kupime od nich tovar a tiez udrziava akukolvek komunikaciu s predajcom. On je taky klucovy kontakt pre predajcu.
Frazy sa naucis postupne ako tam zacnes pracovat a to ako sa urcuju ceny ti vysvetli buyer... kazda firma to moze mat inac.
Co ma teraz len tak napadne ze urcite budes potrebvat vediet co je FOB (Free On Board) a rozdiel medzi Collect and Prepaid in Freight Payment Terms. Niektori predajcovia suhlasia s tym ze im mozeme vratit nepredany tovar - RTV (return to vendor). Vela predajcov v poslednej dobe robi predaj priamo zakaznikovi, tak ze produkt je na nasej internetovej stranke ale ked si ho zakaznik kupi, predajca ho vyrobi a doruci priamo zakaznikovi... ide vacsinou o drahsie polozky. Vola sa to Dropshipping.
Mala by si vediet dost vela o tom konkretnom produkte alebo skupine produktov, ktore budes kupovat.

nattinatta
autor
5. feb 2021

@andreatytler dakujem

sandricka2011
Odpoveď bola odstránená
Zobraz
c_est_la_vie
5. feb 2021

@sandricka2011 ste nahlásená. Asi tá práca taká úžasná nebude keď sa nechvalite menom firmy 😉

sandricka2011
Odpoveď bola odstránená
Zobraz
giertlova
Autor odpoveď zmazal
Zobraz
sandricka2011
Odpoveď bola odstránená
Zobraz