Pracuje niekto..alebo vie niekto poradit..Magneti Marelli v Kechneci..aka je to praca...kolektíva..plat..vdaka
Ahoj moja skusenost s Marelli. Pracoval som tam viac nez 10 rokov. Zazil som tam toho vela, ale posledne 2-3 roky to ide s firmou dole vodou. Firma brala operatorov len ako cislo, ktore nahradi, lenze dobrych a schopnych uz nedokazala nahradit postupne tam brali vsetko... A to iste sa dialo aj na white collars nechali odist ludi, ktori boli skuseni a poznali proces a vacsinou ich nenahradili nikym az sa to zberalo a clovek robil za 2-3.
Tiez firma zaspala dobu co sa benefitov a platov tyka. Ziaden 13,14 plat dovolenka nad ramec zakonika ptace, sick day nic jediny kto sa tam ma dobre su manazeri, ktori vedia ze inde by si take dobre miesta nenasli. A co pocuvam od kolegov ktori tam stale pracuju situaci sa vobec nelepsi.A s prichodom Volva tam asi nebude mat kto robit.
Rada by som vyjadrila aj svoj nazor. V Marelli pracujem uz nejaky ten rok a moja skusenost je uplne ina. Do Marelli som nastupila z inej korporatnej spolocnosti a na zaklade danej skusenosti si viem porovnat fungovanie firmy ako korporatnej, tak aj malej. Co ma najviac uputalo ked som nastupila je, timovost. Stale sa tam nasiel niekto, kto Vam pomohol a stale pomoze. Je to automotive prostredie, brutalna dynamika a s tym suvisiaci aj stres. Automotive nie je pre kazdeho, nie kazdy zvlada ten stres, tlak a tempo, ale niekomu presne tento dynamicky styl prace vyhovuje. Je pravda, ze vela veci si musi clovek dohliadat aj sam, ale o tom ten automotive je - o pruznosti a ako som spominala, dynamike. Viete, v ziadnej praci to nie je idealne, stale sa najde nieco, co niekomu nevyhovuje. Povedala by som, ze je to o postoji, ako clovek vnima svoju pracu a ci ho bavi. Za mna je Marelli firma, kde som zazila aj zazivam narocne chvile, ale je to firma, ktora ma v profesnom zivote posunula milovymi krokmi vpred.
Vysokoskolsky vzdelaný človek musí vediet pracovat samostatne. Firma dava priležitost absolventom a ziskavaju tu cenne skusenosti do buducnosti. Základom uspechu su tri veci. Pytat sa, pytat sa, pytat sa. Niekedy je dobre realne zhodnotit svoje schopnosti a uprimne povedat že to nie je pre mna a posunut sa dalej.
@viva987 mohla by si prosim povedat z akého si oddelenia?? len tak ma to zaujima...lebo myslim si, ze nejaky ten rozdiel skrz oddelenia asi bude, aj ked tam mal clovek naložené na plecia a robil za viacerých asi vsade 🤷 ale v tom mas pravdu, ze ludia su napomocni (ako som aj pisala vyssie), ale zasa zalezi od cloveka ako vsade.
Ano automotive je mozno dynamicky, ale sama som clovek, ktorý proste potrebuje zmeny, nevydrží nečinne sediet na zadku cele dni a rad si vzdy vymysli nieco aj kludne viac veci naraz co robit...ale takato dynamika v totalnom chaose (co by mi dalo za pravdu mnozstvo ludi co tam pracovalo aj pracuJE) proste nefunguje velmi dobre... a ked k tomu zaratame ze clovek nedostane adekvátne zaskolenie v priebehu prvych 3 mesiacov, množstvo veci si prave musi dohladavat, zisťovať vsetko od nuly, cim zabije množstvo casu ...ako moze potom zvládať takuto dynamiku a ako mozu od takeho cloveka ocakavat rovnake vysledky ako od dlhorocnych zamestnancov, kt. tam zacali pracovat mozno za čias kedy firma nebola az v takom chaose...
Ano v žiadnej praci to nie je ideálne, ale v marelli to uz duplom nie je ideálne, to ako tam funguje vsetko, ci uz vzájomná komunikacia ci procesy...ja osobne si viem predstavit, ze v inej automotive spolocnosti, aj na rovnakej pozícii by to rozhodne vyzeralo inak...si asi fakt prvá a jediná od koho vobec pocujem dobru odozvu na marelli popravde 🙈😅
Zaujimava recenzia. Kazdopadne, pre kazdeho moze byt prostredie rozne narocne. V Marelli som osobne nepracoval, ale poznam vela ludi, ktori ano a urcite na zaklade ich skusenosti mozem konstatovat, ze prostredie je to dynamicke, nie nenarocne, ale na druhu stranu poskytuje velmi vela prilezitosti na rozvoj a rast. to ze ti dali prilezitost ako absolventovi bola podla mna pekna sanca. Skoda, ze si ju zahodila. Zaciatky su stale tazke a narocne, ale casom vec, ktoru teraz robis strasne dlho zmaknes neskor za kratky cas - lebo budes vediet za kym ist, budes vediet kto ti pomoze a budes mat uz pripravene rozne riesenia. Tu skusenost mam osobne, v automobilke som robil ako absolvent. Osobne tiez poznam velmi vela absolventov z Marrelli, ktori tam ziskali krasne skusenosti a tiez sa karierne posunuli na leaderske a manazerske pozicie. Mozno si tomu mohla dat viacej casu. Uz len to, ze ako pises tam chodia autobusy, ktore plati firma neni bezna vec. neviem ci to este niekto ini robi v Kechneci.
Som byvaly zamestnanec a momentalne spokojnejší ako v Marelli som bol za 8r. Dodam zopar postrehov:
Vysokoškolsky vzdelaný človek áno mal by pracovať samostatne, ale to neznamená, že všetky procesy zistí hneď po vstupe dverami do výroby. Ak chce mať zamestnávateľ kvalitnú pracovnú silu tak by mu mal dať v prvom rade adekvátne zaškolenie vzhľadom k pozícii, samozrejme ak nastúpi operátor tak mesacne zaškolenie nepotrebuje nato ako sa vkladá kus/materiál do stroja, ale zas kvalita operátorov, ktorí tam nastupujú nieje bohviečo a 90% schopných ľudí už sa rozutekalo po okolitých firmách a čo robí stým Marelli? No predsa NIČ!!! Tej firme je to úplne ukradnuté ze posledne 4 roky odchádzajú tí najlepší ľudia a ich prácu len rozdeľujú na ostatných. Snaha udržať si ich? Ani nahodou, ešte im popraju veľa šťastia pripadne v tom najlepšom prípade skúsia pridať max 50e v hrubom. Sú oddelenia kde za 3 roky sa zmenil stav z 15 ľudí na 8 a práce pribudlo o 50%.
Pri každej komunikácii o plate musí padnúť veta, centrála nepusti aj keď my chceme 😀. Variabilná zložka mzdy je niekedy závislá od vašej schopnosti sa vopchat nadriedemu niekam, alebo nedajbože ochoriete na 3 dni, tak značná časť výplaty je preč. Taktiež o 13tom plate pripadne nejaký % bonus zo zisku firmu tiež nič. Ale na druhej strane pomer kancelárskych a výrobných pracovníkov je možno 1:1 a tým kancelárskym pracovníkom nestojí každú chvíľu nejaký premotivovany big boss za chrbtom.
Niekomu príspevok na dopravu patrí niekomu nie, no netreba závidieť ten príspevok nakoľko je cca do 30 ak ste do 30km cca, v okolitých firmách je to aj 3nasobne viac.
V podstate ako dobrodružstvo je to fajn ale ak rozmýšľa niekto nad stabilnou prácou a hlavne s férový postojom vedenia ku zamestnancom, tak lepšie by bolo sa popozerať po inej firme, nakoľko tu ste iba číslo v tabuľke a vedenie sa nepozerá koľko ste pre firmu urobili alebo či sa snažíte robiť si svoju prácu poctivo alebo ste každú hodinu na fajciarke.
@marelli_skusenost prepac, fakt som sa zasmiala…. Ako keby som citala svoje niekdajsie pocity za ery mojej prace v spolocnosti minebea pri letisku… snad moj niekdajsi manazer odtial nepresiel do marelli :D :D ako keby som ten prispevok ja pisala :D
ahoj, chcem podat cerstvu skusenost, uprimne...prijali ma ako absolventa na odd. kvality bez predoslych skusenosti s kvalitou, vedeli to a aj napriek tomu ma prijali. Firma je vsak uz dost biedne na tom, na kazdom oddeleni je podstav, ci uz white collarov pracujucich v kancelarii alebo ludi vo vyrobe, preto je viac roboty nalozenej jednemu na krk- robi aj za piatich, samozrejme nie je den kedy by si stihal vsetky ulohy. To ze je podstav vsade a nestihacky vsak zapricinuje, ze novemu zamestnancovi sa nema velmi kto venovat a vysvetlit mu chod procesov atd...lenze to je dost podstatny problem, ked ta zoberu ako absolventa, vedia ze nemas skusenosti s danym odborom, pocas skusobnej doby sa ti nema kto poriadne venovat, dostanes v podstate nedostatocne zaskolenie na prevaznu vacsinu veci, vela informacii ziskas len tak jedine nahodne za pochodu a aj to od uplne ineho kolegu z ineho oddelenia dokonca niekedy az davno po skusobnej dobe, co by malo byt zabezpecene pocas skusobnej doby. Myslim si ze to je zaklad.. prave adekvatne zaskolenie do procesov a chodu firmy v prvych 3 mesiacoch pocas skusobnej doby, kedy by tam mal byt niekto pre teba a mal cas sa ti venovat a ti vobec vysvetlit a podat dolezite info, a nie este ze sa clovek citi, ze ho otravuje, ked sa pyta....sice clovek ma zaujem pochopit vsetky procesy atd, ale bez vysvetlenia to asi nepojde. Sklamanie, hnev a demotivacia prichadza vsak vtedy, ked v priebehu dalsich mesiacov je takemu biedne zaskolenemu cloveku-absolventovi (kt. sa vsak snazi ako sa len da) vycitane ako nestiha vsetky ulohy, aky je neschopny a ako to, ze nieco nevie...Podotykam vedenie vedelo, ze prijima absolventa bez skusenosti v tomto odbore a zaskolenie bolo -10 bodov.
To nie je vsak vsetko, je na vas vyvijany tlak, ci uz na white collars alebo na vyrobu, na operatorov...ludia su tu necudo demotivovani, zaobchadza sa s nimi ako len s cislami, pokial ide o operatorov ti su vnimani len ako cisti idioti, vzdy sa najde nejaka hlupost, kvoli ktorej im stiahnu peniaze z vyplaty a najdu si dovod preco si na operatoroch honit vlastne ego. Problemy sa tu uz len hasia na poslednu chvilu a ked chce clovek definitivne vyriesit dlhodoby problem, kazdy mavne rukou neriesi to a potom sa nemozeme cudovat, ze to dospelo do takeho chaosu vo firme.
Co sa tyka vsak medziludskych vztahov bezni zamestnanci su naozaj vacsinou priatelski a napomocni, snazia si navzajom fakt poradit, pomoct. Co sa tyka vsak nadriadenych uz je to horsie. Su tu taki, ktori sa aj snazia pomoct, ale nemaju na to cas sa venovat cloveku, alebo taki pre ktorych si len cislo si im ukradnuty a v skutocnosti si nechcu ani len vypocut tvoj nazor ci pohlad na vec, ako sa to stalo aj mne osobne. Ked doslo na Face 2 Face meeting medzi 4 ocami, kt. sa ma konat raz za mesiac, kde by malo ist o vzajomne zhodnotenie, teda zamestnanca nadriadenym a opacne, si porozpraval iba nadriadeny a moju stranu ho ani nenapadlo riesit.
Ohladom jedalne sa da povedat iba to, ze ak clovek nema na vyber, nechce sa mu pripravovat si vlastne obedy/vecere tak sa to jedlo da nejak zniest, ale ziadna vyhra. Teraz posledne tyzdne, ked varila novsia kucharka boli celkom chutne obedy, ale inak sa pripravte na taku stravu lvl skolska jedalen.
Ak mam ohodnotit dopravu, tak su zabezpecene 2 firemne busy, kt. funguju skor pre white collars a idu 2x za den -> 1 rano a 1 poobede pre 2 trasy -> z Kosic a do KE. okrem toho ak clovek nema auto vie chodit iba SADkami, ktore nechodia uplne kazdu hodinu. Dost nevyhoda ak si clovek potrebuje nieco vybavit v meste v skorsich poobednych hodinach, a bez auta si taktiez nevie dobre prisposobit ten cas v robote-prichody a odchody.
A posledne co sa tyka platu, nie je tu o com hovorit, za tolko roboty co clovek robi, aj za piatich kvoli podstavu a chaosu ide o velmi slabe platove ohodnotenie, manazeri su na tom asi jedine lepsie, ale pokial si absolvent tak dostanes velmi biedny plat na zaciatok.
Toť moja skúsenosť a môj pohľad na túto veľmi zaujímavo fungujúcu firmu momentálne...
BYTOSTNE SILNO NEODPORÚČAM! MÁTE NA VIAC!