Mám problém si zobrať dovolenku

14. mar 2024

Ahoj, prišla som si k vám po radu.

Celý problém je, že keď si mám zobrať dovolenku z práce, cítim sa absolútne zle a takmer nikdy si ju nezoberiem.

Aby som povedala niečo o sebe, mám 25 rokov. Minulý rok som skončila vysokú školu a aktuálne pracujem ako programátor. V pracovnom živote som od mojich 16tich rokov. Moji rodičia mali takú politiku, že jedlo, bývanie atď. mi hradili. Keď som ale chcela niečo navyše (telefón, počítač, krúžky, ...) musela som si to platiť zo svojho. Na strednej som robila väčšinou brigády. Od druhého ročníka na VŠ robím v odbore. Vždy som mala aspoň polovičný úväzok aby som si peplatila telefón alebo kúpila veci, čo som potrebovala do školy. A zvyšok peňazí som si odkladala keď pôjdem do nájmu. Odišla som mesiac pred promóciami. Teraz bývam s partnerom a šetríme na hypo.
Tým, že som vždy bola naučená na to, že som ťahala školu a polovičný úväzok, tak to bolo ak som nebola v škole, bola som v práci. A ťahá sa to so mnou aj teraz. Keď prídem z práce, potrebujem niečo robiť, keď príde na dovolenku vždy si poviem, že nie, že musím robiť, lebo si chceme zobrať hypo. Aj keď sama seba nechápem, lebo dovolenku mám platenú. Partner sa ma snaží podporovať, stále mi opakuje, že na voľno mám nárok a je to to isté ako keby som normálne išla do práce. Že si ju mám zobrať a pôjdeme niekam spolu. Ja sa ale potom cítim proste zle. Neviem ako s tým prestať.

kitycat
14. mar 2024

Ak ti je prednejsie sediet stale v praci a partner ide na bocnu kolaj, tak mu casom moze dojst trpezlivost.

Dovolenka je normalny benefit, chodi sa na hory, ku moru, na koncert do inej krajiny ak tu inerpret nevystupuje. Mozes si spravit zo zaviatku len predlzeny vikend, 1 den a uvidis, ze kolegovia to preziju a praca sa dorobi tiez

egonsk
14. mar 2024

neboj, ked vyhoris, tak pocitac nebudes chciet ani vidiet, nieto nieco programovat. Staci, ze este zopar rokov budes v takom tempe ...

januska12323
14. mar 2024