Má niekto sro?

23. jan 2022

Mala som v minulosti živnost a založila by som si ju rada znovu, no situácia sa mi zmenila a z osobných dôvodov nemôžem, kvôli súčasnej práci. Možnosť založiť si sro však mám, no mám obavy z toho účtovníctva a z toho všetkého. Ak by bol môj príjem nepravidelný, alebo neviem vopred predpokladat koľko by ten príjem bol, nie je tam problem? Nemusím nič nejak extra platiť, riešiť, ak príjem nebude? Účtovníčku si plánujem platiť, no neviem čo to znamená jedna účtovná položka za 1e, to je napríklad suma, ktorú mám rátať na jednu faktúru? Alebo sa to bude účtovať napríklad skladové zásoby a kadečo na 5 rôznych miest, takže mám rátať na jednu FA náklad 5e za účtovníctvo? Potešilo by ma, keby ste ma tu niekto podporili alebo sa teda podelili o skusenost. Je to moj sen podnikať a mať popri práci ešte ďalší príjem, ale v prvom rade je to moja srdcová záležitosť predávať svoje produkty.

simonah73
23. jan 2022

jedna polozka je jeden riadok denniku. predpokladam ze nebudes platca dph, takze jedna vystavena fa bude jedna polozka. uhrada tejto fa v banke alebo v pokladni bude druha polozka. ak nakupis tovar a na prijatej fa bude rozpisany tovar, stale je to len tovar tak to bude tiez len jedna polozka, a uhrada tej fa zase dalsia polozka. dalsou polozkou bude napr poplatok za vedenie uctu na bankovom vypise.

simonah73
23. jan 2022

a teda urcite si plat uctovnicku, ak nebudes mat vela faktur, da sa to riesit aj polrocne alebo jej odnesies vsetko az na konci roku. plus este napr ja mam poplatok za spracovanie zavierky. ale napr si nepytam peniaze za konzultacie.

autor
23. jan 2022

@simonah73 ďakujem, takže si účtovníčka. A čo ak nákupim materiál, a potom z neho nieco vyrobím a to predám, čiže použijem napriklad 5 komponentov? Ako sa toto účtuje? Nebude to hneď 6 položiek? Netreba tie komponenty vždy odrátať zo skladových zásob? Alebo toto nemusím riešiť? Že proste nekúpim len tovar a kým mám čo predávať, tak je to ok?

ciernabrigita
23. jan 2022

a ja by som si (byt tebou) už hned nejakú našla a všetko toto sa jej opýtala, každá má iný systém, iný cenník, inak berie položku, inak sa rieši u každého sklad... ja mám niektoré konzultácie v cene, niektoré nie... nedá sa paušalizovať všetko na všetkých

simonah73
23. jan 2022

ja sklad neriesim ziadnemu klientovi, uctujem vsetko priamo do nakladov a na konci roku mi klient da inventuru a ja len tu hodnotu preuctujem z nakladov na sklad. v podstate je to sposob B uctovania zasob. sposob A je je taky, ze uctujes kazdu jednu prijemku, kazdu vydajku co sa v podstate robi pri velkych firmach.

simonah73
23. jan 2022

a ano som uctovnicka a zaroven aj spolumajitel sro.

autor
23. jan 2022

@simonah73 Dakujem 💙

autor
23. jan 2022

@simonah73 a ešte prosím, keď nejaky materiál už mám doma, skôr ako som založila sro, testovala som či viem niečo vyrobit. Môžem v budúcnosti aj z tohto predať a dá sa to zaúčtovať na tú firmu? Ten zisk, prípadne daju sa aj tieto faktúry tam zaúčtovať uz?

simonah73
23. jan 2022

v podstate sa to da, nejakou kupnou zmluvou by to mohlo ist, lebo neviem v akom casovom intervale sa da pred zalozenim nakupit tovar aby sa doklady od toho mohli zauctovat. nikdy som taky pripad neriesila a preto to ani nemam nastudovane.

autor
23. jan 2022

@simonah73 a si z Bratislavy?

simonah73
23. jan 2022

nie som tu kusok dalej - MA

autor
23. jan 2022

@simonah73 škoda, som myslela, že by si mi rovno uctovnictvo 🙂

autor
23. jan 2022

@simonah73 *robila

simonah73
23. jan 2022

tak v BA je mrte uctovnikov a teda mam klientov aj z BA 🙂

autor
23. jan 2022

@simonah73 hej ja viem, že ich je tu veľa, ale neviem kde koho nájdem 😁 A fungujes s nimi na diaľku, alebo sa aj stretnete niekedy?

simonah73
23. jan 2022

tak mam jednu co je v BA (teda okrem inych) co som sa s nou este nevidela oslovila ma v priebehu tusim roku 2020 kedy zacinala ale zacal covid tak jej to velmi neslo tak mi doklady len postou zaslala. tento rok zatial chysta doklady, uvidime kolko toho bude mat, ci sa niekde stretneme alebo posle postou. od septembra mi zacala chodit aj dcera na OA do Ba takze zacala som viacej jazdit do BA aj ked netvrdim ze to je nejako pravidelne, ale nemam problem jazdit po BA.

simonah73
23. jan 2022

a tiez mam jedneho, co obcas jeho zena doniesla doklady ked isla na nas smer, ale potom sa rozviedli, takze s nim len telefonujem, zatial sme sa za tie roky nestretli.

autor
23. jan 2022

@simonah73 Ok, tak uvidím ešte čo ako, ak to bude aktuálne, tak by som Ťa mohla osloviť?

simonah73
23. jan 2022

mozes

21oktober
23. jan 2022

@simonah73 ak nie si daňový poradca, nemala by si poskytovať žiadne konzultácie čo sa týka daní už vôbec si za to účtovať. To len tak okrajovo .

simonah73
23. jan 2022

@21oktober a? spomenula som niekde dane? ak sa nemylim, cely cas tu pisem o uctovnictve. to mozem?

21oktober
23. jan 2022

@simonah73 konzultácie sa týkajú hlavne daní , nikoho účtovníctvo nezaujíma z podnikateľov, zas nalejme si čistého vína. Ja v tejto brandži robím skoro 20 rokov.

21oktober
23. jan 2022

@simonah73 nechce sa mi ďalej rozvíjať debatu , prajem ti pekný večer.

simonah73
23. jan 2022

@21oktober akoze fakt nechapem co riesis. hovorila som o com poskytujem konzultacie a v akom mnozstve? ako mas pocit, ze mi navrhla spolupracu len kvoli tomu, nech sa paci, moze kontaktovat kludne teba, mam svojej prace dost. a teda nechapem naco si tuto debatu zacala rozvijat, ked sa ti v nej nechce pokracovat....... naposledy ma klient kontaktoval, ze chce kupit jazdenku z ciech ci z toho bude platit dph, co je na tom danoveho? boze radsej nepis ked nevies.

21oktober
23. jan 2022

@autor sú rôzne firmy s rôznymi cenovými reláciami . Položka u niektorých znamená faktúra a úhrada, u niektorých riadok vo faktúre. Cena sa tiež odvíja rôzne, od 0,80 centa do až 1,5 eura. Čím ďalej od Bratislavy tým lacnejšie. Teraz sa dá účtovníctvo viesť už aj formou digitalizácie, teda že naskenuješ doklady a zašleš firme a tá ich spracuje , bez toho aby si mala šanóny . Často sa už mnohé veci napúšťajú a automaticky a aj zúčtovávajú automaticky , len je to potrebné potom skontrolovať.
Ak chceš riešiť daňové problémy obráť sa na daňového poradcu , nie na účtovníčku , rovnako ak chceš riešiť rôzne smernice napr. transférovú . zas na daňového poradcu .Prajem ti veľa šťastia pri výbere, dnes je účtovníctvo voľnou živnosťou , verím že to tak ochvíľu skončí , lebo ročne naša firma rekonštruuje toľko účtovníctiev že až . Niektoré keď vidím chce sa mi plakať , rovnako tak daňové priznania.

simonah73
23. jan 2022

@21oktober a teda v roku 1991 som skoncila SES a odvtedy ak si odratam len materske dovolenky pretoze pocas rodicovskej som chodila na polovicny uvazok do prace stale uctujem. takze v tomto pripade si nenarazila na rychlokvasku, co ma spraveny trojtyzdnovy kurz po ktorych bordel sa aj mne dostava do ruk....