Prosim plusy a minusy zamestnanie Lidl alebo Billa
Lidl - robíš všetko, čo aktuálne treba, chvíľu dokladáš tovar a ťaháš ťažké palety, potom pečieš pečivo, potom blokuješ v kase. V Billa ak si pokladník, robíš len to, ak si v lahôdkach, robíš iba to.
Nemám priamu skúsenosť. No viem, že dosť záleží na vedení, nadriadenom, kolektíve. Môže sa teda ta spokojnosť líšiť od pobočky a je jedno či v Bille alebo Lidli. Lidl ma podľa informácii prepracovanejsi systém odmenovania, asi vyššie zárobky, na druhej strane, ako píše melanta, robíš tam všetko. Moja známa je v Bille spokojná.
@melanta už sa to snažia presadiť aj Bille robiť všetko. Aspoň u nás to bolo tak ze kolegyne ktoré prišli na lahôdky išli automaticky aj do kasy aj tovar vyložiť proste všetko
@mimuska328 z pohľadu hygieny ale nemôže ísť človek z kasy do lahôdok v tom istom oblečení. Tieto pokusy sú v Bille opakovane celé roky. Môže ísť človek z uličky do kasy a naspäť, z pohľadu hygieny. Ale nie človek z lahôdok, keďže pracuje s čerstvými odbalenými potravinami.
@melanta tak nám to bolo minule Vianoce prezentované ze síce nám zdvihnú plat o par eur hore ale budeme robiť všetci všetko. Tak oni to skôr myslia tak ze prídeš ráno do práce a vypadne človek v kasy tak lahodkarka ide do kasy na tu "zmenu" alebo opačne vieš. Ze nie ze ta prehadzuju počas dňa. Akože myšlienka to je pekná ze človek by mal realne vedieť všetko a aj ten z pokladne aj kancelárie by si mal prejsť každý úsek ako to je v tescu napr aby sa ľudia vedeli zastúpiť.. lebo ochorie ti človek z lahôdok a nemáš tam koho dat pretože nikto to tam neovláda. Koľko krát sa stane ze fakt sa veľa ľudí nakazí chrípkou alebo covidom a nechajú ťahať jedného človeka len za to ze tam nemajú koho dat
Robila som chvíľu v Lidli v Tescu cez 10 rokov a teraz som v Bille. Skúsila som aj Kaufland. Najlepšie sa cítim v Bille. Tesco sa dosť zhoršilo, Lidl tam si fakt dievča pre všetko.
V Bille nechodia ľudia z pekárne či pultov do pokladne to isté Tesco a kaufland.
Ide totiž o kontamináciu.
Riešia svoj tovar ktorý patrí na pulty či do pekárne.
Ono nie je podstatné o akú značku ide ale o veľkosť obchodu a tvojich nadriadených. To je alfa a omega. Čím menší obchod tým lepšie.
@mimuska328 v Bille ak robíš v lahôdkach, máš zmluvu ako pracovník lahôdok. Robiť iné môžeš ísť vtedy, keď súhlasíš. Billa je najhorší reťazec čo sa zamestnancov týka (myslím prístupu voči nim). Každú chvíľu niečo - raz výpadok zamestnancov riešia agentúrami, ktorým platia 18 eur na hodinu (agentúre, nie brigádnikom), potom zase brigádnikov nemôžu brať, potom môžu brať len brigádnikov, ktoré majú zmluvu len priamo s Billou, potom ani tých. U jedného regionálneho inšpektora niečo ide, u druhého nie. A keď má prísť kontrola z AT a IT, tak sa najme plná prdel brigádnikov, aby všetko vyzeralo tip top, hoci to tak nie je. Ale ako píše @bosorkabb všetko je o ľuďoch, všade bude človeku dobre, ak natrafí na normálneho vedúceho a pohodových kolegov. A áno, čím väčšia prevádzka, tým viac možných problémov.
@melanta ano presne toto máš pravdu ze ma prísť "vyssia" moc a zrazu milión ľudí sami brigádnici aby vyzeralo vsetko co najlepšie a potom samozrejme ze sa nevidí aké nedostatky ta dana predajna ma a to je dosť smutné. Ale tak úprimne v žiadnom obchode teda takomto veľkom zahraničnom není dobre a je tam len zdieranie takže si nenavyberas veľmi.
@melanta lenže toto takto funguje v každom reťazci keď má prísť vrchnosť. Zažila som to v každom. V Tescu nie len brigadnici prišli ale aj ľudia z inej prevádzky.
S tými brigadnikmi je to tak že obchody ich radi berú aspoň nemusia prijať nikoho na TPP. To že im koľko krát neprídu, neurobia skoro nič a musia za nich ťahať zamestnanci nikoho tam hore nezaujíma.
Najnovší trend je prijať agenturneho zamestnanca. Hlavne Tesco to dosť využíva.
Dalo by sa písať a písať. Mám skúsenosť s obchodom vyše 20 rokov a k lepšiemu to nejde skôr k horšiemu. Mám za sebou aj skúsenosť viesť ľudí čiže viem ako procesy prebiehajú.
Ale platí čo som napísala záleží od veľkosti obchodu a nadriadených.
@janicka2315 nerobila som ani v jednom z nich, ale čo pozorujem zamestnancov a manažérov tvária ich sa, že sú bohovia a nikto už viac od nich, tak mi je tých zamestnancov ľúto. Dúfam, že aspoň zarobia.