Inventúra v obchode, kde nemám zamestnancov

simonadasa
11. jan 2024

Dobrý deň všetkým,viete dakto poradiť? Poprosím len ľudí so skúsenosťami. Ďakujem.
Spravujem alebo teda vlastním obchod,kde aj sama predávam,zamestnancov nemám žiadnych,daňové priznanie mám vždy urobené načas...Obchod mám otvorený cez 3 roky, no inventúru som akosi ani raz neurobila, myslela som že to nie je povinné. Čo mám teraz robiť? Urobiť dodatočne za celé obdobie? Kontroly som už mala,no nikdy sa ma nik na toto nepýtal....ako to teda je? Ďakujem za odpoveď ak niekto bude vedieť poradiť

simonadasa
autor
11. jan 2024

Ešte doplním,nie som platca DPH

vulka
11. jan 2024

Vo firme si nevedieš účtovníctvo ale len daňovú evidenciu?

simonadasa
autor
11. jan 2024

@vulka no jasné, že si zapisujem výdaje a príjmy, no teraz ide všetko cez elektronickú kasu rovno na finančnú správu, denne uzávierky si odkladám do špeciálnej knihy, ...no a áno, každý rok daňové priznanie z príjmu obchodu a z mojich odvodov. Inak nič 😱

eeffka
11. jan 2024

@simonadasa bezohladu na povinnost , si necitila potrebu si raz za rok skontrolovat ci mas sklad naporiadku? ved to bude otazka par hodin ked si sama, isto nemas velkosklad

kiki68
11. jan 2024

Urcite mas doklad o nakupe tovaru, ten vstup, inventura je vlastne iba ten stav toho, co je na predajni k nejakemu datumu. Malo by to sediet s tym, co da nakupilo. Ale skor prides ako my na to, ze kolko tovaru sa odcudzilo. U nas sa to robi raz rocne, vzdy teraz v januari. Ale nemame ani zavrete, ani nic. Proste sa to iba nachysta a odpipa skenerom. Aspon tak je to u nas.

simonadasa
autor
11. jan 2024

@eeffka no veď práve som to akosi neriešila,vo veciach mám poriadok,až na tie inventúry. Veľkosklad veru nemám, no len radu by som potrebovala ako to napraviť

simonadasa
autor
11. jan 2024

@kiki68 ďakujem 😘....

simonadasa
autor
11. jan 2024

Len mňa by aj zaujímalo že je to vlastne povinnosť, či to vlastne tu inventúru robím len kvôli sebe? Chodí reálne nejaká kontrola a počíta veci?

kiki68
11. jan 2024

@simonadasa Ja by som nez si spravis novu objednavku tovaru dala vsetko dokopy, ako de vytiahnes veci v sklade, v obchode a rano privstala a pekne kontrolovala takto. Ak mas veci v compe elektronicky, tak to velmi lahko skontrolujes. Spises, ze sedia polozky ( co pripadne chyba), mozes spisat tie veci, co boli vyradene ako defektne. A hotovo. Inventura nema preco urady zaujimat, nakolko vedies uctovnu knihu, odovzdavas vsetko z toho, co sa tyka predaja a odvodu dani. Ci Tebe napr zmizli kozuchy za 500eur, ale nieco, to urady nema preco zaujimat. To by muselo zmiznut vela veci

ivana11155
11. jan 2024

Povinne ju maju firmy, ktorym zo zakona vyplyva kontrola uctovnej zavierky auditorom. Auditor je u takejto firmy aj pritomny na inventure. Taketo male predajnicky ako mas ty, sa priznam, ze ani neviem. Asi to povinne nebude. Ale ked si chces skontrolovat, namatkovo si vyber zopar poloziek, tie spocitaj a ked ti sedi s mnozstvom v pocitaci, je to ok a viac by som sa tomu nevenovala.

simca06022011
11. jan 2024

Zakon o uctovnictve hovori o inventarizaciach, zasoby sa robia raz rocne. Zvycajne k datumu uzavierky. Robi sa to , okrem toho aby si vedela, aj kvoli zostatkom v uctovnictve, aby stav majetku bol REALNY. Kontrola ti nepride pocitat veci, spatne to ani nevedia skontrolovat, ale mozes tam mat hluposti na papieri... a napr. mala som firmy, kde aj nabehli do skladu (nie je to taka hocijaka kontrola, co pocita celu inventuru, vacsinou su to danove kontroly, myslim, ze tebe nehrozi az takato kontrola :DDD)

V podstate v pripadoch ako tvojich, ti staci zoznam tovaru, so skladovou cenou, ku koncu uctovnaho obdobia. To ci si si to fyzicky ratala, alebo nie, je na tebe. Ak si uctovna jednota, skladovu evidenciu musis viest, tak to nie je ziadny problem vystavit stav ku dnu... a poratat tovar, odfajkas.

A ANO urad sa zaujima, ci ti zmizli 3 kozuchy, nie ako kiki68 pise, lebo ak zmizli, nie je to danovy naklad, pokym nemas nahradu. Tym padom ich nakup ti nejde do vydavkov ;) Manka a skody, ale aj prebytky sa potom riesia v uctovnictve, aby sa sumy "opravili". CIze polopate, ak by si kupila krabicu cokolady, dala doklad do nakladov, ale cokolady by sa nepredali ale by zmizli, tak to nie je danovy vydavok.

simonadasa
autor
11. jan 2024

Ďakujem vám všetkým, veď to, mám malý obchodík, mne to ani netreba, ja presne viem,čo mám, mám prehľad, ja len aby som nemala problémy s úradmi, mne osobne inventúru netreba...

simca06022011
11. jan 2024

@simonadasa na danove priznanie = stav majetku ti to treba. V EURach. Presne.

simonadasa
autor
11. jan 2024

@simca06022011 ano, to účtovníčka odpisuje z finančnej správy, výšku tržieb za 12 mesiacov, tam potom odratuva 60%vydaj....a samozrejme odvody a ZP...

simonadasa
autor
11. jan 2024

@simca06022011 ja mám všetko naporiadku, ani raz som nebola neplatičom, všetko mám ok, len tá inventúru ma trápila. Asi ju dako spisem tentokrát, nech spavam kľudne 🤣

simca06022011
11. jan 2024

@simonadasa nie TRZBU, ale zasoby ;) a teda ak mas uctovnicku, tak ona presne vie ci ti ju treba. Na zaklade toho ake uctovnictvo sa ti vedie napr.

eeffka
11. jan 2024

@simonadasa spis si zasoby napr zajtra rano, realne kusy pripocitaj co si predala 1.1-11.1.24 ,odpocitaj co si prijala a mas inventuru k 31.12.23

vulka
11. jan 2024

@simonadasa SZČO, ktorá vedie daňovú evidenciu, nemusí viesť účtovníctvo, takže nemusí napríklad zostavovať účtovnú závierku, vyhotovovať účtovné výkazy, zostavovať účtovný odpisový plán, vykonávať inventarizáciu a pod.

simca06022011
11. jan 2024

@vulka SZCO ktora vedie danovu evidenciu, eviduej pohladavky, zavazky a stav zasob a majetku.. atd atd... ;) sorry ... pozri si danove priznanie ak neveris, prave jedno dokoncujem
stav zasob urci ako? jedine inventurou, vedenim skladovej evidencie.. alebo nejakym obdobnym sposobom

simonadasa
autor
11. jan 2024

@vulka
@simca06022011 tak teraz som total zamotaná, baby, mne sa jedná len o to, či to musím mať urobené, ja reálne viem čo mám, ...len...ja mám v obchodíku milión drobností, predávam taký mix kadečoho...to nie je že spocitam 40kabatov a 50svetrov. . chápete. Mne osobne tu inventúru netreba,ja sa len bojím,že ju budú vyžadovať,aj keď za tie roky nik nič nepýtal

simonadasa
autor
11. jan 2024

@vulka toto sa mi celkom pozdáva,lebo mne za tie roky účtovníčka nič nespomenula ohľadom inventúry. Keď som jej prvý krát doniesla k daňovému priznaniu všetky ročné faktúry a výdaje, povedala že to nepotrebuje,že ja som ako paušál....a odvtedy som to neriešila

simca06022011
11. jan 2024

a tebe sa ako obchdou oplati pausal? sa mi nechce verit.. ja mam pausalistov jedine takych, co poskytuju sluzby a nemaju nakladov dost... ci mas take nizke trzby, ze je to jedno? Ale to len zo zvedavosti sa pytam....

simonadasa
autor
11. jan 2024

@simca06022011 mňa to živí pár rokov, veď ako nevravím, človek z toho nezbohatne, no normálne sa uživim v pohode, a robím so sortimentom,ktorý ma baví, sama sebe som si pánom....ja v tom mám veľa výhod.

simca06022011
11. jan 2024

a sice sa ti pozdava co vulka pise.. ale "počas uplatňovania paušálnych výdavkov je živnostník povinný viesť evidenciu o príjmoch v časovom slede v členení potrebnom na zistenie základu dane (čiastkového základu dane) vrátane prijatých dokladov, ktoré spĺňajú náležitosti účtovných dokladov, zásobách a o pohľadávkach.”
§ 6 ods. 10 zakon o dani z prijmov

simonadasa
autor
11. jan 2024

@simca06022011 ja to všetko mám, všetky faktúry a všetko mám uložené podľa dátumu od začiatku podnikania

renata1405
11. jan 2024

Nie nepotrebujes inventuru. Vacsinou ju robia zamestnavatelia kt.chcu zistit ci ich zamesntanci neokradaju ty ked si robis sama tak nie nepotrebujes ju k nicomu.

eeffka
12. jan 2024

@renata1405 neviem o aky sortiment ide ,ale ja by som si urobila aj sama za seba, ved clovek sa moze pomylit, vydat viac, zamenit, zabudnut vyfakturovat, moze byt nepodarok...

renata1405
12. jan 2024

@eeffka vsak urobit si moze ale nemusi je to na nej.