Prosím, je tu niekto, kto pracuje alebo pracoval na help desku vo firme v cudzom jazyku, napr. nemčina, angličtina, francúzština? Chcela by som sa len opýtať, čo sa týka práce a najmä jazyka, je to veľmi náročné v používaní a komunikovaní? A čo sa týka pohovoru, ako prebieha? Vopred ďakujem!
@nnnuuunnn pomoc zákazníkom s ich otázkami ohľadom zakúpených výrobkov, čiže nejaké el. spotrebiče, nemalo by ísť o IT sféru, a tiež vybavovanie reklamácií 🙂
Tak otázky sa budú opakovať, podľa mňa jednoduche otázky, dôležitý bude iba ten jazyk.
@nnnuuunnn Samozrejme to je mi jasné, že dôležitý je jazyk, ale či budú stačiť základ. frázy napr. "ako vám môžem pomôcť?" a pod., alebo musí človek ovládať úplne všetky slová 🙂
Tak všetky slová nevie nikto, ale určite by si mala byť schopná viesť bežný rozhovor. Špecifické slovíčka sa doucis za pochodu. A v akom jazyku by si pracovala?
@nnnuuunnn prevažne francúzština, to je hlavný jazyk, ale uvedená je aj angličtina. A čo sa týka pohovoru, nevieš mi náhodou povedať, akým spôsobom prebieha na takúto pozíciu?
Myslím si, že tak ako na kazdu pozíciu. Ak vieš dobre tieto jazyky, že sa dorozumies, si normálna, slušná, profesionálna, nemáš sa čoho báť, mala by si vyhovieť. 🙂 Ja síce pracujem s helpdeskom, ale odborným, takže tam jazyky nebola taká priorita, stačí mi písomný kontakt a tam som robila test z angličtiny. U Teba bude podľa mňa pohovor slovný.
Ahoj, no podľa mňa budeš musieť rozprávať... Nejaké frázy ti stačiť asi nebudú. Pohovor bude prebiehať predpokladám v oboch jazykoch, aby videli na akej úrovni máš jazyky skutočne. Nikto ťa neprijme len na základe toho, čo máš napísané v životopise. Ja čo som absolvovala pohovory, pri ústnej komunikácii (telefonáty) sa so mnou len porozprávali v anj a nej a ak šlo o pozíciu, kde bolo treba aj písomne, tak mi poslali dotazník s otázkami a ten som vyplnila a poslala späť. Na základe toho ma potom pozvali na druhé kolo.
V akej oblasti?