Brigáda - zdravotná poisťovňa

veve009
11. aug 2023

Ahojte od mája mám brigádu a zamestnávateľ ma od júna neprihlásil na zdravotnej poisťovni. Už 3 krát som to hovorila vedúcej ale ona sa o to veľmi nezaujíma, síce telefonovala zamestnávateľovi ale nejako to zahovorila lebo sama tomu nerozumie či mi majú zdravotku platiť oni alebo ja sama... mám sa teda prihlásiť na úrad práce aby za mňa platili zdravotnú? Zarábam iba okolo 220€ a myslim a keby som na úrade tak nemôžem prekročiť zárobok 218€? Lebo naozaj tomu nerozumiem

dante99
12. aug 2023

@veve009 na akú zmluvu pracujete? Ak Dohoda o brigádnickej práci študenta, tam za vás zamestnávateľ neplatí zdravotné poistenie, keďže ste študent a platí ho za vás štát.

Ak pracujete na Dohodu o vykonaní práce alebo Dohodu o pracovnej činnosti, zamestnávateľ je vás povinný nahlásiť od prvého dňa výkonu práce aj do zdravotnej poisťovne a uhrádzať za vás poistenie.

veve009
autor
12. aug 2023

@dante99 Tak ja už nie som študent takže mám to druhé asi dohodu o vykonaní práce a keď ma nezahlásil čo mám robiť?

dante99
12. aug 2023

@veve009 zamestnávateľ je povinný za vás platiť zdravotné poistenie. V aplikácii vašej zdravotnej poisťovne vám ukazuje že aktuálne za vás poistenie neplatí nikto?

veve009
autor
12. aug 2023

@dante99 no ja pracujem od 31.5. na dohodu a zamestnávateľ ma v júni prihlásil a potom v júli a v auguste už nie, mám to tak aj v aplikácii zdravotnej poisťovni. A tak som sa vedúcej na to spýtala prečo to a ona telefonovala na mzdové a oni že ma prihlásia ale na konci mesiaca pritom podľa zákona ma majú prihlásiť 8 dní po začať brigády. A takisto som čítala že keď brigádnik zarobí viac ako myslím že 218€ tak zamestnávateľ nie je povinný platiť mi aj zdravotné. A teraz neviem či ja som hlúpa (lebo naozaj sa v týchto veciach nevyznám) alebo či on ma chce nejako okašľať.

veve009
autor
12. aug 2023