Ahojte,
potrebovala by som napísať dobré rady + rady, čomu sa vyhnúť. O týždeň idem pracovať ako asistent na základnú školu. Jedno dieťa pridelené nemám, budem v triede podľa potreby na I aj II stupni. Potrebovala by som od Vás pedagógov nejaké rady ale hlavne aj rady od asistentiek, čo to už robíte. Idem len na zástup zrejme do konca apríla, mája.., kamoška musí ísť neočakávane na PN tak ju idem zastúpiť, vzdelanie na to mám, len som to nikdy nerobila. Robila som uplne odlišnú prácu, takže mám rešpekt aj strach. Nechcem byť asistent čo nepomôže ale beriem to svedomite a zodpovedne. Čo sa týka trpezlivosti na deti mám, rôzne diagnózy poznám,mám už o tom veľa načítaného ale zatiaľ len teoreticky. Čoho sa bojím, tak že nebudem ovládať učivo napríklad matematiky, chémie, jazykov, fyziky. Strednú školu mám ekonomickú, mám aj 3roky manažmentu ale keďže mám 40r učivo zo ZŠ si už nepamatám. Dcéra sa učila sama, takže nepochytila som ani tam 🙂
PS: komenty typu , že je to slabo platený sluha, tie si môžete odpustiť, po skúsenosti posúdim sama, či je to tak alebo nie je.
Ďakujem za Vaše rady
Záleží aké deti dostaneš, akú bude mať diagnózu. . Co dieťa to iný systém. Ak učiteľka vysvetľuje, dávaj pozor. Potom po vysvetlení učiva dovysvetľujes žiakovi ty, ak budete robiť rôzne cvičenia. Aj keď nevieš chémiu, fyziku ci iné predmety nevadí. Ty máš žiaka usmerniť, v prípade, že nebudeš vedieť zavoláš učiteľku k sebe a ona do vysvetľuje. Ona je tam na to, je vyštudovaná učiteľka daného predmetu.
Čo je najväčšou chybou asistentiek, že diktuju správne odpovede deťom. Ak chýba adistent majú 4 a ak tam je majú 1,2.. Potom sa rodičia sťažujú na učiteľku a myslia si, že asistentka na hovoriť správne odpovede deťom.
Sadnite si s kamoškou a "prejdite" všetky triedy, kam chodievala. Ideál, ak by si sa porozprávala aj s učiteľmi aspoň hlavných predmetov, s ktorými budeš v triedach. O vedomosti by som sa nebála, to zvládneš 🙂
@behulka no ona tam bola len december🙈🙈aj to je taky ze sa ucia len ledva 2t, potom rozne vystupenoa a pod,takze rady nedala lebo sama nevedela😀
@behulka dakujem,syrasne sa bojim aj tych vedomosti.momentalne po dlhej prestavke som isto na bode mrazu, matiku som neznasala, chcemiu a fyZiku na zs sme mali sialenu resp ziadnu,potom som prisla na strednu kde som mala co robit☹️Snad sa pri vyklade do toho dostanem
@bimbambom ano je mi jasne ze niekomu nemusim sadnit a niekomu tam budem vyslovene obtazovat, s tym pocitam,,,,nie som vsak kondliktny typ tak pevne verim,ze casom najdeme cestu,ak teda zistia ze ja tam nie som na ich kontrolu…
No snad udrzim pozornost taku dobu priznam sa ze to bude masaker pre mna🙈🙈
@slava76 dalujem za info, ano to som uz citala ze ja mam nasmerovat,nie diktovat odpovede..myslim ze zo zaciatku nech so mnou pri odpovediach ani nerataju.velmi sa bojim druhejo stupna,fakt si to uz nepamatam to ucivo asbolutne kedze to uz je 25-28 rokov..
Skôr som to myslela tak , že každý bude mať inú predstavu toho ako máš pracovať .
Čo sa týka toho radenia , ja mojim vždy čítam ( oni nevedia dobre) , ak nechápu vysvetlím.
No ja som mala údajne trojku z ľútosti z mat, fyz a pritom mi to ide veľmi dobre . Ale kúpila som si učiteľskú príručku so sprāvnymi odpoveďami , tā mi ušetrí veľmi veľa času .
ahoj, na zaciatku dostanes rozvrh, na ktore hodiny k akemu ziakovi pojdes. Na 2. stupni su to vacsionou predmety- mat, SJ, FYZ. Najlepsie je, ked sa dopredu porozpravas s ucitelmi, ktorym budes asistovat. Ja napriklad chcem od asistentov, aby skontrolovali ci ma ziak dopisane poznamky, a ci rozumie zadaniu ulohy, nic speci. Kolegyna zvykla dat asistentom opravovat jednoduchsie pisomky, samozrejme dala im spravne odpovede. Kazdy ucitel moze mat inu predstavu…. tolko co mi napadlo
Ono to nie je o vedomostiach ako takých, že by asistent nedal nejaké učivo. Ak by som bol asistent, dali ma k žiakovi čo je už v 8. ročníku a chodil by som k nemu na nemčinu, ale ja som sa predtým nemecky neučil, tak tiež by som mal problém. Ale toto rieši viac menej učiteľka.
Táto práca je viac o kompetenciách asistenta, jeho vedomostiach z oblasti rôznych porúch učenia, kombinovaných porúch a hlavne o prístupe a praxi.
A sú dokonca prípady, zažil som aj osobne, kedy asistent urobí viac škody ako osohu a tomu je najdôležitejšie sa vyhnúť. Ak nebudete vedieť pomôcť, uznajte si to a hlavne si treba povedať, že ak neviem pomôcť, tak nechcem dieťaťu uškodiť.
Známi majú dieťa so ŠVVP a asistentka ani nevedela čo má dieťa v správe, nepoznala jeho anamnézu a s rodičmi komunikovala tak, že si myslela že ona vie všetko lepšie ako všetci odborníci ktorých dieťa navštevuje.
@clovekoj no praveze,toto nechcem narobit viac skody preto sa pytam. To nastudovat spravu a odporucania je pre mna prve a samozrejme..vyzera to tak ze budem putovat z triedy do triedy detom,ktore nemaju ziadne spravy, ziadne odporucania len su slabsi a rodicia neriesia…
@nanka3 dakujem pekne,ano na to som myslela odkomunikovat s ucitelkou,toto co ty pises snad zvladnem😀aj pisomky opravit,to by mi nerobilo problem😀
Toto je ten lepší prípad na začiatok, byť asistentom pre deti zo sociálne znevýhodneného prostredia, kde sa jedná o pomoc deťom ktorým sa rodičia nevenujú a z toho dôvodu sú slabšie a nemajú potvrdené diagnózy či konkrétne odporúčania.
Náročnejšie by bolo, aspoň zo začiatku, ak by sa jednalo o deti čo majú pár dys, problémy s koncentráciou, pozornosťou, ADHD, oslabeným intelektom, problémom s autoritami a hlavne, ak by to boli deti čo majú viac týchto diagnóz naraz. To už je potom úplne iná práca a tam si to vyžaduje naozaj bohaté skúsenosti s týmito deťmi, ak sa chce tým deťom aj naozaj pomôcť, aby školu zvládli.
@clovekoj hm,skusenosti zatial nemam,snad nejakr nadobudnem,uz o par dni..
Jediné čo ti môžem poradiť je to , že každý učiteľ je iný .
Veľa sa pýtaj , veľa zisťuj , veľa konzultuj .
A bude dobre 🙂
Čo sa týka toho učiva , na hodinách len dávaj pozor 😂