Ahojte, môj muž je stavbár živnostník. Roboty si dohaduje sám s klientom. Ale obávam sa že to robí zle a nelogicky a potom má stále nejaké problémy pretože to nie je riadne poriadne odkomunikovane.Kedy a ako to bude vyplatené Aký systém majú vaši muži? Napríklad že robia na etapy? Urobia vyfakturuju, zase urobia časť nejakú a vyfakturuju. Ako dohadujú vyplácanie? Alebo vopred pred začatím? Po dokončení celej roboty? Ďakujem 🙏🏻
@milka1988 záleží od práce, či je ochotný pracovať bez zálohy za práce, ak kupuje aj materiál tam by som riešila určite zálohu. A vyplácanie treba určite dohodnúť hneď na začiatku, či bude vyplácaný bpo každej etape prác alebo až na konci. Či bude vystavovať čiastkové faktúry alebo iba jednu veľkú
ja nemam muza zivnostnika ale mozem ti povedat ako to fungovalo u nas ked sme prerabali dom... dohodli sme firmu... otvorili ucet na nas v stavebnictve odkial sme brali material a priebezne sme si to chodili platit a boli sme dohodnutí ze vyplacat budeme každý mesiac... napisali co urobili cenu prace samozrejme pre kontrolu sme si aj my pisali a k 30 sme vyplatili... a super to fungovalo my sme boli spokojní že nám to postupne ubuda a aj on ze vidia peniaze... ale samozrejme na zaciatku nam urobili rozpocet kolko co cca bude stat
@milka1988 v stavebníctve ak ide o dielo väčšieho rozsahu, riešiť zmluvou o dielo. Tam treba dohodnúť úplne všetky náležitosti.
nam zivnostnik-robotnik vzdy vypracoval cenovu ponuku, nasledne sa podpisala zmluva s datumami, aj datumom splatnosti, vzdy sa platila vopred zaloha (asi polovica) na material hlavne a na zaver po prevzati diela sme vyplatili zvysok.
Zákazník osloví muža s nejakou predstavou nábytku (je stolár) on nakresli v programe vizualizáciu s presnými mierami a materiálmi - za návrh zákazník platí. Keď zákazník dostane vizualizáciu dohodnú detaily vi je všetko ok, alebo treba niečo prerobiť/ prispôsobiť. Ak je už zákazník spokojný tak muž vyráta sumu za vyhotovenie nábytku a je mu vyplatená záloha, kedy je zároveň dohodnuté, že montáž prebehne 4tyzdne od jej zaplatenia. Po namontovaní zákazky zákazník dostane faktúru a doplatí zvysok zákazky. Samozrejme všetko je súčasťou zmluvy.
Môj muž má firmu a robia pre neho aj živnostníci. Dohodnú si cenu na hodinu alebo koľko dostanú za montáž konkrétnej zakázky. Na to im muž pošle objednávku. Na konci každého mesiaca dajú výkaz, koľko za mesiac urobili. To im on podpíše a pošlú faktúru s 30 dňovou splanosťou.