Ahojte Maminy, na začiatku januára som si na kamennej pobočke objednala a zaplatila kocik, s tým, že očakávaný a deklarovaný termin dodania je začiatkom marca, čo je aj na pokladnicnom bloku a možno aj skôr, čo nedodržali a ani má nijako nekontaktovali, že kde je problem. Mám právo ist na predajnú a odstúpiť od kúpy? Nemam záujem sa dohodnúť, rodim tento tyzden, takze sa odmietam stresovať nejakým kočíkom a radšej kupim taký, aký inde majú hneď k dispozícii. Dakujem za rady
@lula313 my sme toto riešili v Polsku, syn sa narodil o 2 týždne skor a náš kočík dovtedy neprišiel. Úplne v pohode nam vrátili peniaze a ešte tetuška vytelefonovala u konkurencie, kde ten náš kočík majú. Je to o ľuďoch, ja by som tam najskôr zašla a skúsila sa spýtať, možno problémy nebudú robiť. A ak by robili, normálne odstúp od zmluvy pre neskoré dodanie kočíka.
Inak, my sme oba kočíky kupovali, ked už boli deti na svete, prvé dva týždne ho ani nepotrebuješ, akurát vajíčko na cestu z porodnice.
Moja kamoska sa tak s kamennou predajnou natahovala este 5 mesiacov po porode a este ho museli aj reklamovat. Ja som kvoli tomu kupovala radsej taky co bol hned k dispozicii.
@viera keď sme zadávali objednavku, pán vpísal do počítača ten datum(bolo to 60 dni od toho dňa objednávky, ale vravel, že to môže byt aj skôr). Na blociku z pokladne je tiež očakávaný datum a tam uvedený ten marcový, aký zadal do počítača. A neracili mi nič oznámiť, ešte aj mail som pozerala a ani tam mi nič neposlali. Hlavne, jedna sa o 1200eur, tak by človek čakal iný prístup..
@pininka a ako dopadla kamoska?
@lula313 ani si im ty sama nepisala alebo nevolala? Lebo naozaj je to veľká suma. Ja som objednavala kočík z netu síce sa nejednalo o takú veľkú sumu ale keď presvihli dátum dodania v kuse som ich otravovala a v pohode ma informovali ze kedy im má dojst tovar. Platila som vopred takze mi to tiež nebolo jedno.
@kathy93 nie, nejavila som iniciatívu, nakoľko som to brala tak, že dodržia to, na com sme sa dohodli a záručná doba mala začať plynúť prevzatím, preto mi stačilo ho mat až na začiatku marca. posledné dva týždne mám chripku a z kašlu grcam niekoľkokrát denne, preto si aj tu pýtam radu, lebo fakt nemam síl sa s nimi tam hodinu naťahovať😕
@lula313 ak tam mas 60 dni tak si to presne vyrataj na den.
@natalienka12 vyrátala som si, už sú 11dni v omeskani😀
Mas pravo odstuoit od predaja....
Najvacsia blbost platit kocik na objednavku vopred...
Zavolaj tam, nech Ti pripravia peniaze na vrátenie, že po ne prídeš, nakoľko termín nedodržali... a kočík už potrebuješ...nemusíš tam zbytočne čakať...
@lula313 nečaká ťa kočík normálne na predajni? Prečo im normálne nezavoláš - paniku môžeš robiť potom 🙂
@katarinamarkova nečaká, kocik mal prist kuriérom, že oni ho nebudu preberať na predajnu, ale hneď poslu od dodávateľa. A ak by aj čakal, majú moje cislo, adresu, mail, tak hádam by má kontaktovali, aby im tam nezavadzal-jedna sa o dvojkombinaciu, čiže to nie je jedna mala škatuľa.
@jannyr nie, bolo to bez zmluvy, len pokladničný blok pripnutý o odporúčania, ako sa o kocik starat. Na stranke majú obchodné podmienky, ale tie sa tykajú len eshopu, kedy je možné odstúpiť od kúpy/vratit tovar.
@macik34 boli sme vo viacerych predajniach a všade chceli minimálne zálohu, lebo sa jedna o drahší kocik, ktorý by im tam potom mohol ostať trčať.. ja som ho zavazne chcela, preto sme ho cely vyplatili.
@bibadlo Ano, Dakujem. Len som chcela vediet, o co sa môžem v tom odstúpení oprieť, že kde porušili občiansky zákonník. Zajtra má stranku SOIka, tak si tam skusim zavolať, či mám na vrátenie penazi skutočne nárok, lebo na tom bloku je “očakávaný” termin dodania, nie “záväzný” termin dodania, takze nechcem skončiť s dvoma kočíkmi a ľahšia o 2400eur🙈
@lula313 čo presne okrem tvrdohlavosti ti bráni zdvihnúť telefon a zavolať do predajne, kedy kočík dodajú? To je fakt jednoduchšie riešiť teoretické, možno mi nedodajú zajtra, možno mi dodajú o mesiac, možno vôbec, možno je na predajni a teta jednoducho moje tel. číslo založila - tak mi teraz SOI-ka raď?
Myslíš, že obchodná inšpekcia zistí rýchlejšie čo je s tvojím kočíkom ako priamo predajca?
@macik34 ale keď vytvoris objednavku, tak s povinnosťou platiť, čo nerieši situáciu, lebo by som ten kocik bola povinná aj tak zaplatit.
@katarinamarkova idem tam teraz osobne, mne nepomoze volat s nejakou predavačkou, ktorá nemá kompetencie rozhodovat o týchto veciach.. Ako som písala, termin dodania nedodržali, tým pádom ten kocik od nich už nechcem a chcem, aby mi vratili peniaze, neviem, čo je na tom nepochopiteľne. Keď takto nedodržali termin dodania(iné predajne majú dodacie lehoty 2-3 týždne, nie 3 mesiace), nechcem si predstaviť ako by v budúcnosti vyzerali reklamácie podvozku a pod. Tento dotaz, ako aj volanie na SOI bolo o tom, že som chcela vediet, o čo sa mozem v odstupeni od kúpy oprieť. Ja chcem naspäť svoje peniaze, nechcem od nich už ten kocik, chápeme sa?
@lula313 Este takto, aby si nemusela hladat:
(2) Ak sa účastníci nedohodli inak, predávajúci je povinný dodať vec kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy. Ak predávajúci nesplní svoj záväzok dodať vec v lehote podľa prvej vety a nedodá vec ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej mu kupujúcim, má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť.
(3)
Ak je vzhľadom na všetky okolnosti zrejmé alebo ak pred uzavretím zmluvy kupujúci predávajúceho výslovne informoval o tom, že dodanie tovaru v určenej lehote alebo v určený deň je pre kupujúceho osobitne dôležité, a predávajúci tovar v tejto lehote nedodal, kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty na dodanie veci.
(4)
Ak kupujúci odstúpi od zmluvy podľa odseku 2 alebo odseku 3, predávajúci je povinný bezodkladne vrátiť kupujúcemu všetky plnenia prijaté na základe zmluvy.
my sme objednavali kocik, cakali sme na neho 3 mesiace (bolo uvedene v objednavke) a neplatili sme ho cely, len tusim nejake % z ceny - zvysok sme doplacali az pri preberani celeho kocika. tyzden meskala dodavka lebo jedna cast chybala, ale teda z obchodu volali co sa deje. kazdopadne keby som nemala v dohodnuty den dorucenia ziadne info, tak by som volala a pytala info.
Dakujem baby, išla som rovno za vedúcou a tak sme sa dohodli na vrátení peniazkov na ucet, lebo toľko hotovosti nemali.. nerobili ziaden problem a môj kocik do dnešného dňa nemajú ani na centrálnom sklade, takze tu by mi ani telefonáty nepomohli.
@lula313 ani nie 🙂
lebo mne fakt príde pohodlnejšie, rýchlejšie a hlavne menej stresujúce riešenie: hneď začiatkom marca zavolať na predajňu ( ak aj zdvihne predavačka a nie hneď vedúca - telefon si snáď vedia predať) prosím vás, kde je ten kočík čo som objednávala? Neprišiel? V nedohľadne? Viete mi vrátiť teda peniaze? Áno? Nachystajte mi to prosím po ceste na nákup vám to prídem podpísať. ďakujem.
hlavne rýchly a ľahký pôrod prajem.
Toto je take typicke SLOVENSKE...Podla mna je to pekne dlha doba nato, ze peniaze u seba maju...A druha vec...Odkial presne beries termin dodania?...Kde je to napisane?...A pokial ti neracili nic oznamit a ani ti sms, mailom a ani telefonicky nedali vediet, pytala by som spat peniaze...Ja by som to zrusila....