Ako prestať závidieť a porovnávať sa s ostatnými?

24. nov 2023

Na začiatok musím povedať že nie som človek čo by niekomu prial zle a nedokazal sa tešiť s ostatných úspechu ale v poslednej dobe ma to hrozne štve. S mojou kolegyňou sme boli ešte nedávno kamaratky hovorili sme si každú vec a kazdy plán co mame. Pracujem ako návrhár odevu a vždy sme sa zdôverovali jedna druhej radili si co a ako no raz som vytvorila jeden návrh všetci z toho boli hotový a ja som z toho mala radosť ukázala som to aj tej kolegyni ona ze super vyzerá to naozaj pekne chválila ma hrozne ale cítila som z nej ze nie je zo mňa naozaj nadšená. Potom po nejakom čase som si všimla ze tie jej návrhy sa podobajú dosť niektorým mojim nie je to úplne že kradnutie nápadu ale skratka pouziva podobnú techniku a ostatní jej to chvália. Ide o to ze uz ma to naozaj štve pretože predtým ju nič také nezaujímalo ani sa jej ten štýl nepáčil ale ako náhle počula ze mi to ostatní chvália začalo sa jej to páčiť. Ešte k tomu za mnou vždy príde ako male dieťa co sa potrebuje vkuse vychvalovat najskôr mi to nevadilo lebo veď sme si to navzájom robili, aj ja som za ňou prišla keď sa mi niečo podarilo a mala som z toho radosť ale už to robí tak velmi často a stale hovorí aká je šikovná a aká je najlepšia návrhárka aj ked to hovori "sarkasticky" naozaj mi to nerobí dobre a uplne ma demotivovala. Co teraz? Ako mam vypustiť tieto myšlienky? Rada by som sa toho zbavila

camelie12
24. nov 2023

Chapem, ze taketo jej spravanie je vam neprijemne, to je prirodzene.

No skuste si cvicit asertivitu a povedat jej, ze sa vam nepaci jej spravanie. A povedzte aj preco (ze sa vam zda, ze sa k vam sprava neuprimne).

Viem, ze to nie je lahke a trva to dost dlho, kym sa to clovek nauci.
Hlavne ked od detstva k tomu nebol vedeny rodicmi. Ale neda sa na to vyhovarat donekonecna. Pozitivne je, ze sa asertivnemu spravaniu da naucit aj v dospelosti.