ahojte, obraciam sa s prosbou o radu hlavne na vsetky ktore robite predavacky alebo mate skusenosti v obchode. hladam konkretne odpovede nie domnienky. podarilo sa mi zle zadat platbu do terminalu a tym padom mi od zakaznika stiahlo nizsiu sumu. prislo sa na to neskor. zakaznik je anglican a sanca ze sa vrati je miziva. rozdiel som vyplatila sefovi a nie som z toho stastna. hladam ine moznosti ako by sa dala situacia riesit. viete mi niekto poradit z vlastnej skusenosti alebo sa do toho rozumiete? da sa poslat banke nejaka prosba o spojenie so zakaznikom alebo nieco podobne ako by sa dala ta platba realizovat v plnom rozsahu? dakujem za odpovede
@asfodelka Takže ideš na nákup, vyberieš si tovar, zaplatíš a potom telefonát z banky, aby si sa dostavila do pobočky, pretože im volali z toho obchodu, že si menej zaplatila a máš doplatiť rozdiel.
Predpokladám, že sa budeš dožadovať dokladu, na základe čoho obchod vyzval banku, aby Ťa zháňali a žiadali doplatiť tovar.
Právnici toho Angličana by Ťa roztrhali v zuboch za snahu ho okradnúť. Pretože tak tá situácia vyznieva.
Iné je, ak vystavíš faktúru a na účet príde menej peňazí. Faktúra je daňový doklad a potvrdenie o tom, koľko sa má zaplatiť. A výpis z účtu potvrdzuje, koľko bolo reálne zaplatené.
@asfodelka A na základe čoho vieš spárovať bloček s lístkom z terminálu? Si predstav situáciu, prídeš do banky, vysvetlíš, čo sa stalo, ukážeš tie potvrdenia a oni .. nooo pani a ako máme vedieť, že toto nie je bloček za vaše oblečenie a ste si niekde našli papier z terminálu a chcete prísť k peňažnému rozdielu?
Postav sa do jeho pozície, že on príde za Tebou, chce doplatiť rozdiel, doplatíš .. či povieš, ako mám vedieť, že toto je môj bloček?
@asfodelka nie, nikto mu nesmie siahnuť na účet pokiaľ na to nie je súdny príkaz - napr. exekúcia. Ale v tomto prípade neexistuje. Za rozdiely zistené po vykonaní platby alebo po kontrolnej dennej uzávierke zodpovedá zamestnanec, ktorý má voči pokladni hmotnú zodpovednosť. Ja všetkým našim zamestnancom pracujúcim s hotovosťou odporúčam urobiť si poistenie zodpovednosti za škody spôsobené zamestnávateľovi (v priemere stojí 30-35€ na rok). V prípade, že sa stane niečo podobné ide to z poistky. V tomto konkrétnom prípade ti ale nezostáva nič iné len niesť následky v plnej miere.
@asfodelka neda sa to urobit nijak, banka nebude v tvoj prospech nikoho kontaktovat, dokonca ti neposkytne ani blizsie informacie o danej osobe. Ty na vypise uvidis pravdepodobne cislo platobnej karty, aj to iba posledne stvorcislie. Skusit mozes ale velmi pochybujem... nikto sa tym nebude zaoberat realne a ochrana osobnych udajov o banke ani nedovoli, pripadne naklady co by ste museli urcite zaplatit banke by neboli zanedbatelne.
Stava sa bohuzial... treba si to preto kontrolovat hned ako ti vylezie listok z terminalu :(
@lili_mia pises len dohad a nic co mi pomaha. sparovat sa to da velmi jednoducho. na kazdom blocku co vylezie je predsa datum a cas a na blocku z terminalu je datum a cas na sekundu zhodny tak o zamene je bezpredmetne hovorit.
@alenah31
@simca06022011 dakujem za odpovede. asi to uz nebudem dalej riesit ale dam si sakra pozor na terminal. uznavala som svoju chybu aj hned ked sa na to doslo. len som tajne dufala ze to nemusi byt take cierne.
pre buducnost by som dala na radu @alenah31 a pre buducnost sa skus poobzerat po poisteni
@asfodelka s týmto nič neurobíš, je to iné ako keď predávaš tovar na faktúru - tam musí byť uvedený odberateľ aj dodávateľ takže vymáhanie sumy je jednoduchšie - buď sa vystaví dobropis alebo dofakturuješ rozdiel. Ten zákazník nie je povinný si bloček odkladať. Nám sa stalo, že sme predali v hotovosti železo na stavbu jednému zákazníkovi a keďže to nebol podnikateľ či živnostník, ktorý si vie dať toto do nákladov, ale len chlapík čo staval rodinný dom tak sme mu len vydali bloček. Škoda vzniknutá na nedoplatku bola skoro 1.700€,ešte si pred platením vybral nejaké jokle, ale tie mu pokladník zabudol nahodiť. Bohužiaľ, znášal následky on - všetko išlo ale cez tú poistku.
@asfodelka Áno dohady, pretože spárovať platbu na základe dátumu a na sekundu presného času je .. nezmysel ... ked banky na párovanie používajú variabilný a konštatný symbol. Snažila som sa Ťa dostať do predstavy, že Ti zavolá banka, že si zaplatila nižšiu sumu a z obchodu urgujú, aby si ju doplatila. Určite by si žiadala doklad, že ten bloček je práve tvoj a nie zo susednej pokladne.
@asfodelka Ja teda nerobím v obchode, ale ako zákazník si vždy dávam sakra pozor, akú sumu potvrdzujem PIN kódom. Raz sa mi totiž stalo to, čo tebe, len v opačnom prevedení. Išla som platiť za tankovanie a namiesto 45 eur a nejaké drobné tam bolo 145 eur, predavačku som na to upozornila a fakt bolo len šťastie, že som si to všimla, lebo ešte pri mne poskakovala moja dcéra. Neviem, či to urobila úmyselne alebo omylom, ale odvtedy si odkladám vždy všetky bločky aj doklady z terminálu a vždy si dobre pozriem na displej akú sumu potvrdzujem. Podľa môjho názoru, bloček z terminálu sa dá jednoducho spárovať s pokladničným dokladom, v tom súhlasím, ale bohužiaľ nemáš absolútne žiadnu šancu sa k tomu rozdielu dostať. Zamestnanec má hmotnú zodpovednosť a tam sa všetko končí. Banka nemá žiadne právo zákazníka kontaktovať ani mu nič strhnúť. Na základe čoho? Bohužiaľ.
@lili_mia Len tak zo zaujímavosti, ak by sa stala situácia, ktorú som opísala ja, že by mi na terminál nahodili vyššiu sumu, ako mám zaplatiť, tak ako by sa to riešilo? Smola pre zákazníka?
@asfodelka, @natalienka12 - presne aj mne sa to takto stalo - mala som platiť v galanterke za nejake drobnosti. Suma bola nízka, dajme tomu okolo 3,38. Išla som zadať PIN a zrazu vidím - 338€. Skoro mi oči vyliezli. By sa muž inak radoval, keby mu došla SMS 🙂))))))))))))))))) Tá pani tam bola očividne nová, lebo nevedela ani, ako to vymazať a napraviť. Nuž....neviem či by sa to dalo u mňa vymáhať od obchodu, keby som im to potvrdila. 😒
A ešte jedna skúsenosť - raz nám prišli na účet peniaze - niečo okolo 100€. Nechápali sme, kto to poslal, nič sme nečakali. Šli sme do našej banky, aby to nejako vrátili. Najprv nechceli nič robiť, že nemajú právo hľadať od koho to je. Naveľa aspoň povedali, že platba prišla z inej banky. Tak sme zašli aj do tej, ale ani oni nič s tým neurobili. Boli sme prekvapení prístupom. Nakoniec sa to po nejakom čase vysvetlilo listom, ktorý prišiel oveľa neskôr ako platba. No ale čo keby sa ozaj niekto zmýlil?
@natalienka12 Začnem s iným príkladom a prejdem k odpovedi na to, čo sa pýtaš. V Tescu ak zaplatíš za niečo, čo si nemala v nákupe, teda nablokujú, čo si nekúpila, prídeš s bločkom na centrum pre zákazníka a rieši sa to aj kontrolou bločku, aj cez kamerový systém. Overujú si, čo si dala nablokovať. Ak je chyba na ich strane, riešia to. Vraj aj podľa času na bločku, po odkontrolovaní na kamere, potom vedia riešiť to vrátenie peňazí.
A teda k tomu terminálu. Ak si to všimneš hneď, rieši sa to stornom. Ak prídeš neskôr a je situácia, že máš bloček, aj doklad z terminálu. Ak je to na pumpe, tak tam si myslím, že to vedia riešiť. Pretože na každý stojan smeruje kamera. Takto aj polícia chytá ľudí, ktorí natankujú a nezaplatia. Podľa ŠPZ a záznamu na stojan. No neviem si to predstaviť v obchode, napr. s kabelkami. Podľa kamerového systému na predajni sa dá odkontrolovať čas nákupu/predaja. Lenže tam už nie je kamera sledujúca priamo monitor pokladne. Je pravda, že by sa mohol zapojiť záznam z kamerového systému a ak v tom čase nebolo veľa ľudí, tak by sa dalo dosvedčiť, že si platila viac. Trebárs aj tým, že na kabelke ponecháš visačku s cenovkou. Ale tiež neviem, či je to možné podľa zákona. Teda, že SBS povie, že nedá záznam, tak či si môžeš súdnou cestou požiadať povolenie. V tomto sa nevyznám, len hádam čo a ako by mohlo byť. Pretože dá logiku, že ak v obchode je najdrahšia kabelka za 120€ a Ty zaplatíš 145€ namiesto 45€, tak by sa vedúci mal ospravedlniť a po kontrole peniaze vrátiť. Lenže niektorí obchodníci sú takí zmrdi, že povedia Vaša chyba pani a basta. Ešte aj ked zapojíš právnika a políciu, bude sa Ti smiať do ksichtu, že Tvoja chyba. Rovno aj predavačka odkúri, že toto riešiť nebude a vedúceho si zháňaj ktovie kde.
@asfodelka tiež robím v obchode
mojej kolegyni sa stal opačný prípad..na bloku bola skutočná cena tovaru a na bloku z terminálu vyššia...vtedy sme podali žiadosť do banky na základe požiadavky zákazníčky a rozdiel sme jej vyplatili v hotovosti
to čo sa stalo teraz tebe sa stalo mojej známej pri nákupe v potravinách...na bloku reálna cena potravín a na terminálovom doklade oveľa-oveľa nižšia...predavačka musela rozdiel doplatiť hneď v ten deň, aby nevzniklo manko a známu pri najbližšom nákupe oslovila,všetko vysvetlila a keďže na všetko boli doklady(duplicitne vytlačené) známa jej sumu doplatila...ale toto sa v tvojom prípade urobiť bohužiaľ nedá keďže to bol cudzinec...držím palce, aby sa ti to už nikdy nestalo 🙂
@lili_mia no super, takže čo z toho vyplýva? že treba si dávať veľký pozor na to, čo idem potvrdzovať PIN kódom, aj maminu som varovala, že radšej ak nemá v obchode okuliare, nech platí hotovosťou. Kým to nepotvrdím PIN tak platba neprejde. No a ešte jedna vec, neviem, či to ešte tak funguje, ale asi pred 7 rokmi som mala kreditku z Tatrabanky (nikdy viac nechcem kreditku) že som transakciu neoverovala PINom ale podpisom. Dokelu, to je aké zneužiteľné! Mala som ju asi 3 mesiace, aj tak som ňou neplatila, lebo som sa ju bála aj v peňaženke nosiť a potom som ju zrušila a ešte pol roka sama sebe vyčítala, že ako som sa dala obalamutiť pracovníčkou banky, ktorá mi ju doslova vnútila. Neviem ako teraz fungujú kreditky, ale už sú tuším všetky na PIN kód.
Milé dámy. prečítala som si otázku a aj príspevky a som rada, že vačšinou platím v obchodoch hotovosťou - e. kartou platím jedine na benzínke, sem - tam v niektorom obchode, ale len keď je vyššia suma okolo 70 e. Myslela som, že v tom nie je taký chaos... človeka ošklbú raz dva.
@bodka13 no ale predpokladám, že to bola len dobrá vôľa a charakter tvojej známej, pekné gesto. Inak, ja ľutujem predavačky vo veľkých reťazcoch, ja som to donedávna nevedela, že vraj to tam funguje tak, že predavačka musí všetky drobné dať do kasy a keď robí uzávierku a je preplatok, tak nič si nesmie nechať. Kým som toto nevedela, občas som nechala napr. 5 -10 centov predavčke v Tescu, Lidli, Dm a pod. a ako som sa toto dozvedela, tak si beriem aj 1 vydaný cent. Strašné svinstvo voči tým babám, pretože zákazníci o tomto nevedia a často sa stáva, sama to vidím, že zákazníci nechávajú drobné, niektorí preto, lebo nechcú centy v peňaženke, niektorí preto, lebo bola predavačka ochotná. Neviem, na základe čoho si obchody ponechávajú peniaze, ktoré im nepatria.
@natalienka12 Neviem, ja som zrušila aj tú kartu, čo priložíš a platíš. Mám štandardtnú.
A áno, Tesco berie všetky tringelty, pretože to patrí im, nie predavačke.
@natalienka12 hej, bola to dobrá vôľa mojej známej ...a vlastne aj dobré vzťahy k predavačkám v daných potravinách, keďže tam nakupuje už dosť rokov
@lili_mia ,
@natalienka12
podľa nového zákona však v pokladni nesmie byť ani o cent viac, ak by náhodou prišli na kontrolu daňováci - bolo by to hodnotené ako obohacovanie sa ... preto by sa mali tringelty dávať mimo pokladňu, od Tesca je to čisté zdieranie ak trvá na odovzdaní aj tringeltov hoci kasa sedí na cent presne
@lili_mia tú bezkontaktnú mám aj ja, teraz ju už dávajú štandarne, ako ja sa nebojím ňou platiť, ale vždy pred priložením čipu pozriem na displej sumu. Prikladám si ju k terminálu sama, nedávam si ju z ruky. Ja platím kartou veľa, aj 20-30 platieb mesačne, mne to vyhovuje, lebo jednak v banke potom neplatím mesačný poplatok, ale hlavne kvôli tomu, že sa nemusím otravovať s peniazmi hlavne s drobnými. Ale kadejaké historky som čítala na internete, že vraj sú zariadenia, ktoré keď sa k tebe priblíži na určitú vzdialenosť a ty máš bezkontaktnú kartu v kabelke, tak odpíšu sumu. Čo viem, tie trinkeldy tak berie nie iba Tesco, ale aj iné reťazce.
@bodka13 No mne to absolútne nedáva logiku, predavačky sú vraj kontrolované kamerami a kontrolujú im aj vrecká, či tam nemajú peniaze. Všetko musia dať do kasy, aj to navyše. Ja preto nedávam ani cent navyše, ak náhodou platím hotovosťou.
@natalienka12 Ja som ju zrušila pre prípadnú krádež, zadať pin nie je až tak časovo zdlhavé 😀 A keďže mám internetovú banku, tak hotovosti mám až až. A neriešim, čo zvýši, ide do prasiatka a priebežne sa míňa.
@asfodelka ak sa mozem opytat ake manko si musela za neho zaplatit?
@natalienka12 takto verejne to nebudem pisat.
@asfodelka bohužiaľ, je to podobné ako keď ti zákazník platí v hotovosti a ty mu zle vydáš - v jeho prospech samozrejme. Za pokladňu máš hmotnú zodpovednosť, pred podaním terminálu zákazníkovi máš šancu si údaje (sumu) na displeji ešte prekontrolovať. Ak si tak neurobila znášaš následky. Banka ti v žiadnom prípade údaje, resp. kontakt na zákazníka neposkytne.