Ahojte kočky. Ja len či máte skúsenosti s vecami ,,zara,, z aliexpressu. Zháňam vec ktorá je u nas vypredaná a na aliexpresse sa dá objednat (len ju nebudem môcť vrátiť ak nesadne).
Velkosti/ merial sedí?
Kupovaú oblečenie a elektroniku,prípadne súčiastky na mobil je risk. Najprv si prečítaj všetky recenzie na predajcu,i tie negatívne,pozri si aké má hodnotenie. Na Ali sa oplatí kupovať len náradie.
Skor kukni SHEIN
@ms_green preco by nemala sancu dostat peniaze? este sa mi nestalo, ze by mi nevratili prachy, ak nieco nebolo, ako malo byt, a to som reklamovala inu dlzku, aj iny material, vzdy vratili 100% okrem otvorenia sporu cez Aliexpress, mozes podat reklamaciu aj cez banku prostrednictvom kartovej spolocnosti
@liz_lemon a vrátiš im to normálne poštou? Či kuriérom? 😱
@liz_lemon Riešila som 4x reklamáciu najprv s predajcom, ktorý sa neozýval a potom cez paypal. No keďže nie veci prišli ale nezodpovedali popisu tak z paypalu povedali, že tie veci musím poslať naspäť inak mi neschvália incident. Pošta do číny stála viac ako celý ten nákup dokopy, tak som sa na to vykašlala.
@ms_green a práve o to predajcom ide. Veľmy dobre vedia,že reklamovať sa neoplatí. Ja som niekoľkokrát otváral spor,peniaze mi vrátili len v prípade,íe mi neprišla objednávka. Inak úplná neochota niečo riešiť. Vrátenie peňazí len keď to pošlem späť. Z Ali už nekupujem,strašné šmejdy.
Tak som možno ja nemala šťastie. Každopádne to nie je také priamočiare, že tie peniaze človek určite dostane späť.
Ahoj. Ja som kúpila Zara šaty, materiál je iný, to je jasné. Ale šaty sú pekné a cítim sa v nich dobre. Nakupujem u predajcov, ktorí majú i reálne fotky zákazníkov. Vždy si objednávam veľkosť XL , je to také naše M. A ak sú trošku väčšie, krajčírka opraví. 😉 Azda som Ti pomohla.
Na ali ti cez otvoreny spor na 100% vratia peniaze ak mas padny dovod. Ak nieco neprislo, prislo zle, prislo pokazene, roztrhane, ect, tak to staci dobre nafotit a zrozumitelne popisat problem. Nic nemusis posielat naspat a peniaze vzdy vratia. ALE ak je problem v tom, ze strih ti nesedi, alebo si dufala v iny material, tak to mas smolu, za to ti urcite vracat peniaze nebudu, kedze produkt je ako na fotke a neposkodeny.
Ja som otvarala spor len s vecami ako ziarovka, ktora nefungovala, alebo rozbita soska. Vzdy bez problemov vratili peniaze a vec som poslala leda tak do kosa. Pri obleceni sa vzdy pozri na tabulku velkosti a 3x premeraj.
@henika001 ďakujem. A vieš aj poradiť konkrétneho predajcu na tie zara veci? Lebo som ich tam našla neúrekom 🙈
@ms_green ja som reklamoval OBD modul-diagnostika na autá. Absolútne nefunkčný,poslal som im fotky,videá,ukázal fotky falošnúch čipov,čo boli osadené na základnej doske. Predajca stále chcel späť tovar. Aleexpress to nechal tak,priklonil sa na stranu predajcu. Keď som našiel negatívne recenzie,vždy bol scenár rovnaký,Aliexptess stál na strane predajcu.
Raz som ešte otvoril spor ohľadne objednaného displeja na telefón,ktorý bol evidentne už raz osadený. Predajca sa ohradil,či vážne chcem začať spor,pri tak malej sume20€. Aliexpress vôbec nereagoval. Takže spor sa vlastne ani nezačal. Displej po mesiaci praskol,bol o polovicu tenší,než originál. To bol môj posledný nákup,pritom som bol už zlatým zákazníkom,ptetože som toho objednal dosť.
Neviem či je Zara značka,keď áno,tak zaručene z Ali ti príde falzifikát.
Pozri na instagrame Adiclook, máva porovnávačky Zara vs. Aliexpress, na telegrame má toho oveľa viac
@tayla ďakujem. Už pozerám 😝
@ms_green
@brembo
Tak potom neviem, lebo ja som sa tam snimi natahovala aj ked bolo nieco mierne skrknute alebo ohnute a boli to veci za doslova 1-2€. Nikdy som nemala problem 🙂 Predajca ma pravo sa ohradit voci mojmu dispute-u, ale ja mam pravo jeho ponuku/navrh odmietnut. V tom pripade sa Ali pridava na stranu kupujuceho.
Neviem ako sa moze "spor nezacat" ked ho zacinam ja, ako kupujuca. Kontaktovat predajcu je uplne zbytocne, ten ma bud okasle uplne, alebo zacne s nejakym smutnym pribehom ako im disputes kazia zle meno. Otvorim disputes, jednou, dvomi vetami popisem problem, pacnem fotky, pripadne video, a napisem aku sumu chcem naspat. Predajca sa bud nevyjadri, vtedy automaticky vyhravam. Ak mi navrhne ciastocnu kompenzaciu, tak to mozem odmietnut alebo dat counter ponuku. Ali nema moznost to "nechat tak" alebo sa "nevyjadrit". Neviem ci ste mali tak neuveritelnu smolu, ale hovorim... ja som problem nemala nikdy.
Jedine naco si treba dat pozor je casovy limit. Akonahle to vyprsi, tak uz nic otvarat nemozete a cenu postovneho vam tiez nevratia. Takze je lepsie kupit produkt za 5€ + free ship, nez 3€ produkt + 2€ ship.
Kazdpopadne, treba odhadnut naco je ali dobry. Kabel za 1€, nejaky kryt na telefon, filtrove tycinky do zvlhcovaca, ktore tu ani neviem zohnat a podobne cetky za par korun na ktorych sa neda moc co pokazit. Urcite by som tam nekupila nieco drahsie, alebo nieco, kde potrebujem kvalitu. Handry tiez skor nie ako ano.
@refly predajca bol ochotný sa dohodnúť jedine tak,že mu pošlem naspäť nepodarok a on mi vráti peniaze. Odmietol som. Videá obrázky o úplnej nefunčnosti mali. Aliexpress sa postavil na stranu predajcu,buď odošlem späť nepodarok a dostanem späť peniaze a ťým bol koniec. Napísal som negatívnu recenziu na vybavenie sporu a kontaktoval podporu Ali. Prišla odpoveď,len že to preveria a to je všetko. Už rok to preverujú. Čo som čítal recenzie na vybevenie sporov ohľadne tohto predajcu,tak Aliexpress sa zakaždým postavil na stranu predajcu,a akékoľvek iné možnosti kompenzácie alebo dohody odmietol. Takže predajca mal evidentne nadštandartné vzťahy s aliexpresom.
Čo sa displeja týka,tak som mohol zohnať na Slovensku jedine originál za 150€. Tam som tiež začal spor,predajca sa mi vysmial a Ali celú vec odmietol riešiť,lebo použitý tovar neovplivňuje funkčnosť výrobku. To že tam boli odtrhnuté vedenia nikoho nezaujímalo a musel som to celé lepiť dokopi.
Len 2x mi vrátili peniaze,keď sa balík stratil.
@refly Veľmi podobne, ako píše pán vyššie. Poslala som fotky, že veľkosť vôbec nezodpovedá tomu, čo píšu, prípadne, že výrobok je inej farby ako mal byť a pokiaľ to nebolo vyslovene, že mi balíček neprišiel, tak sa priklonili na stranu predajcu, ktorý trval na tom, že mi vrátia peniaze len ako to pošlem späť a inú dohodu odmietli.
Kupovať oblečenie na Aliexpresse je extrémny risk.
1. Vôbec by ma neprekvapilo, keby to nebolo zo Zary ale nejaká random napodobenina z úplne iného materiálu
2. Čo som si ešte dávno objednávala nejaké veci, všetko bol katastrofálny materiál, nikdy som to viac nemala
3. Veľkosti väčšinou vôbec nezodpovedajú našej veľkostnej tabuľke a reálne tabuľka väčšinou nebýva priložená
4. Nemáš šancu dostať peniaze späť ak ti to nesedí