Ahojte, stala sa mi velmi neprijemna situaci...omylom ..nezaplatili sme jeden mesiac elektrinu a prisla mi upomienka ktoru som mala v schranke, ja som vsak bola odcestovana pocas sviatkov prisla som az dnes domov a splatnost uz zaslanej upomienky bola vcera..2.januara 2018, kedze som sa hned vystrasila pretoze tam pisalo ze nas odpoja volala som do elektrarni ale vobec som sa nemohla dovolat vraj z dovodu extremneho pretazenia ..tak som pisala mail, nikto mi neodpovedal...co mam teraz robit...prosim vas chcem len nejaku radu, mozno podobnu skusenost nie ziadne narazky ze platit treba vzdy nacas ze si zato mozem sama...ano mozem...prosim ak.mozte ozaj iba poradfe co robit..nechcem.aby ma vypli
@kikales nabehni hneď ráno do banky, v ktorej má tvoj dodávateľ elektriny vedený účet, vlož tam potrebnú sumu a potvrdenie choď zaniesť osobne na pobočku. To je maximum, čo môžeš ešte urobiť. Ak už dali dnes pokyn na odpojenie, tak je možné, že ťa zajtra prídu odpojiť, potom budeš musieť okrem dlžnej sumy zaplatiť aj znovupripojenie, cca 60€. A daj si na účet trvalý príkaz na úhradu záloh alebo inkaso a máš po starostiach.
@kikales neda sa ti to zaplatit aj cez internetbanking? Nemusis ist do banky, cez netbanking by si zaplatila fakturu a vytlacila ju...
Inak tiez radim inkaso ci trvaly prikaz a nemusis sa bat do buducna, ze sa ti to znova prihodi...a ak by ta aj odpojili potom platis este nejaku sumu za znovupripojenie
@lilyianka prave som citala na internete ze prikaz na odpojenie sa vydava hned na druhy den po splatnosti upomienky co bolo uz vcera, cize 3.januara....neviem ci je to platne je to z roku 2003 ...ale strasne sa toho rana bojim...banking nemam co je hrozna smola pretoze by som to riesila presne takto uz dnes...resp.vcera...kedze uz je po polnoci
@kikales no do "elektrárne" zbytočne pôjdeš, musíš ísť k svojmu dodávateľovi elektrickej energie, im dlžíš peniaze, oni vydávajú príkaz na odpojenie distribučke, oni ho môžu stiahnuť. A áno, znovupripojenie môže trvať aj 3 pracovné dni.
A keď už budeš v meste, tak si zriaď aj internetbanking, to som úprimne prekvapená, že v dnešnej dobe niekto nevyužíva, pripojenie na internet očividne máš, účet v banke hádam tiež.
@lilyianka cez IB to trvá dlhšie, to by musela mať rovnakú banku ako príjemca. Takisto potvrdenie keď zašla na email, tak pár hodín, možno aj viac potrvá, kým sa dostane k správnej osobe. Už keď má problém, tak je lepšie to riešiť síce menej pohodlne, ale rýchlejšie a osobne.
@sissy27 ano jasne, ze je lepsie ist to riesit osobne, hlavne ked sa jedna o taku dolezitu vec...
Myslim si vsak, ze ak by to zaplatila aj cez IB a priniesla vypis, tak by to postacovalo....viem, ze aj ja som niekedy platila veci " na hrane" tym myslim posl.den splatnosti a bolo to ok, lebo sa bralo do uvahy kedy som peniaze poslala, nie kedy sa pripisali na ucet...kedze ako pises ty, ak nie je rovnaka banka, transakcia trva den, dva
Základ je to čo najrýchlejšie zaplatiť aby tam nenaskakovali nejaké ďalšie penále a snaž sa tam dovolať, keď to nevýde dnes tak zajtra znova až kým sa to nevyrieši
Vsetko je chvalabohu vybavene zaplatene poriesene....boli fakt ustretovi dokonca mi este dakovali nakoniec ze som prisla....tak som bola prekvapena asi videli ze som sa fakt snazila to od toho druheho riesit pisala som im asi 3 maily 🙂 dakujem kocky za pomoc velmi
neviem, ale môjmu otcovi sa to stáva pomerne často. má ročný rozpis od elektrárni ako má platiť a on niekedy zabudne zaplatiť za daný mesiac, tak potom zaplatí 2 krát v ďalšom mesiaci...a na konci roka mu príde vyučtovanie....ale keď nezaplatil mesiac, tak ešte ho nikdy neprišli odpojiť....
Nikto vás neodpojí. Po uplynutí lehoty na upomienku ešte čakajú 14 dní.
Ja som mala podobný problém, akurát s rozdielom, že sme nevedeli uhradiť včas nedoplatok a povedala mi to pani na zákazníckom centre.
U mňa sa jednalo o VSE, každý dodávateľ má iné podmienky.
@deti95060810 No to ako kde. Mne sa tiez roky dozadu stavalo,ze sme nestihli zaplatiť jeden mesiac v roku-nic sa nestalo, zuctovali to v rocnom zúčtovaní. No a jedenkrat pekne krásne žiadne upozornenie-hned na druhý den od posledneho mozneho dna zaplatenia (t.j. u nas k 1.v mesiaci) niekto zaklopal a ani som nestihla otvorit uz sme boli odpojeni -ja doma na PN s teplotami tak dávaj najskôr som musela ist na postu zaplatit neuhradenu zalohu a potom na SSE odpojenie a znovu pripojenie. A este sa tam so mnou veduca oddelenia hadala,ze to je takto uz roky-co nebola pravda.
@evittam tak teraz dám nato pozor....
@deti95060810 Mi hovor. Keby sme vedeli,ze nas odpoja tak to zaplatim. No boli sme v tom,ze ved v pohode ako aj minule roky. Keby tak odpajali chronických neplatičov....🤐
@evittam
@deti95060810 Ľudí, ktorí patria medzi chránených odberateľov odpojiť nemôžu.
@evittam To áno. My sme boli na tom podobne. Vždy preplatky, všetko načas platené a raz sme sa dostali do problémov (nenabehli peniaze včas a čo sme mali odišlo na synčeka) a po 4 dňovom strese a vyhrážkach sa mi podarilo natrafiť na ochotnú pani, ktorá bola ochotná aj pomôcť.
Vieš, najlepšie na tom je, že mnohí ZŤP ani nie sú skutočne ZŤP. Ja poznám jednu rodinu s 2 ročným autistom a boli odpojení 2 mesiace, popritom aj kúria elektrinou.
@kikales elektrinu zaplat a zajtra volaj cely den...sice som nebola v podobnej situacii, ale nemyslim, ze hned na druhy den od splatnosti upomienky by vas odpojili...