Pozdravujem,
v ostatných dňoch mi prišla listom upomienka, že mám údajne voči operátorovi nedoplatok 7,- €, a to za číslo, ktoré nepoužívam už veky a za ostatných 5 rokov neviem ani kde je SIM karta. Tak som zavolala na call centrum za účelom zistiť, čo to má znamenať.
Tam mi zamestnankyňa oznámila, že operátor Orange sa rozhodol zrušiť paušál, kde nebol mesačný poplatok a jednostranne ho nahradiť paušálom, kde je mesačný poplatok 1,- €. Vraj som o tom bola informovaná mailom (na adresu, ktorú som im dala pre 15 rokmi a dávno k nej nemá nikto prístup). A že ak teda nesúhlasím s týmto postupom mám napísať reklamáciu.
Ešte stále nahnevaná, že čo toto má znamenať, že operátor sa jednostranne rozhodne zmeniť mi zmluvu. A mimochodom je u nás v rozpore s právom, aby bola zmluva uzavretá mlčky, tzn. ak nevyjadrím nesúhlas, tak sa zmluva považuje za uzavretú, som napísala reklamáciu.
Nasledujúci pracovný deň mi volali z Orange, že teda bol vystavený dobropis a číslo rušia.
Vzhľadom na uvedené by som týmto len chcela odporučiť všetkým, komu prídu obdobné upomienky, síce na nie veľmi vysokú sumu, ale predsa, aby tieto neplatili a obrátili sa minimálne na reklamačné oddelenie operátora Orange, nakoľko toto je vrcholne protispotrebiteľský postup, protiprávne konanie zo strany operátora a osobne to považujem za hyenizmus zo strany tohto operátora. Nie že by ma 7,- € zruinovalo, ale určite ich viem minúť aj príjemnejšie.
Neviem či vzhľadom na aktuálnu situáciu je operátor Orange v tak zlej ekonomickej situácii, že musí takto získavať peniaze alebo len skúšajú, čo si môžu voči ľuďom dovoliť....
@nekalepraktiky
1) zmluvu či dohodu si už podpísala pri kúpe sim
2) ak menis údaje máš s tým druhú stranu oboznámiť
3) ak sim nepouzivas mala si ju zrušiť
@nekalepraktiky no mne dnes prislo oznamenie o docasnom preruseni poskytovanych sluzieb a upomienka na 7 eur.Orange nemam uz 9 rokov a cislo je neexistujuce a urcite som nikdy nemala ziadne nedoplatky
@sissy27 ale ja som to pochopila tak, ze ona uz nepouziva mailovu adresu ani telefonne cislo, na ktorej by jej tu sms mohli poslat... mne sa zda neseriozne menit podmienky a hlavne - musia vidiet, ze to cislos avlastne uz roky nepouziva. Ale inak suhlasim, treba vediet, co clovek podpisal a drzat to v hlave aj roky.
@simsalabim nepoužíva. Ale keby nahlásila zmenu e-mailu a hlavne keby zrušila nepoužívajú simku, toto by sa nestalo. Aj užívateľ má nejaké povinnosti. Toto je jednoznačne chyba autorky otázky.
@ivkazba ano, ved ja rozumiem a suhlasim... ale na druhej strane si oni bleskurychlo vedia overit, ci sa to cislo vobec este pouziva.
@simsalabim ale ak ho nezrušila, tak je aktívne, bez ohľadu či ho využíva.
@simsalabim ak simkartu / číslo nezrušil a stále je aktívne, pričom ju užívateľ stratil, ale stratu nijako neriešil, nenahlásil, číslo nezablokoval, tak naozaj je to problém operátora? 🙂 nemyslím si. To isté email - naozaj je problém operátora, že užívateľ sa rozhodne prestať využívať alebo zmeniť jeden zo svojich kontaktov a nedá vedieť? 🙂 tiež nie.
A pre operátora nie je podstatné, či sa číslo reálne používa, teda či sa z neho telefonuje, smskuje, čokoľvek, pre nich je to aktívny užívateľ a vzniká nejaký náklad. Ja mám tiež číslo, ktoré nevyužívam, ale viem o tom, a bola by som veľmi nahnevaná, keby mi ho zrušili len preto, že z neho netelefonujem.
@simsalabim ja nie. Môže byť nahnevaná akurát tak na svoj bordel.
Aj mne sa to stalo, s nym operatorom. Mam jedno cislo v zalohe, kedysi som ho pouzivala, potom som presla na sluzobne, ale to povodne som si nechala keby nahodou. Mobil je vypnuty, SIMka sa teda nevyuziva, ale to cislo mi stale plati. A ano, prisla mi tam smska s infom, ze sa meni produkt ktory vyuzivam (kedze ja ho mam uz nejkych 15 rokov, tak je logicke ze podmienky aj ceny sa casom upravuju, aj banky to robia pravidelne). Ja som si sms neprecitala a potom mi prisla na mail faktura - tiez som bola prekvapena, volala som na infolinku a vyriesili sme to. Bola to cisto moja chyba, odkial mali oni vediet ze ja som si smsku neprecitala. Fungovalo to ako s bankou - od datumu xzy menime cennik, ak nesuhlasite, mozete zmluvu vypovedat. Ja som ju nevypovedala, takze som suhlasila.
Ale mohla som sa hnevat jedine na seba, nie obvinovat operatora.
@nekalepraktiky ahoj.
Takze si volala iba na infolinku?
Tiež som si včera nasla v schránke nedoplatok 7 eur., tiež som nevedela, odkiaľ taka suma, keď kartu nepoužívam. Prosím napíš mi ako si to vyriešila, keďže na nete som sa iba dočítala, že treba vypovedať zmluvu.... Ďakujem.
@miskahrncarikova aj mne prišlo to isté
@yvkay my sme podali reklamaciu a hned ju uznali
@miskahrncarikova a môžte mi prosím napísať do správy bližšie info? Keďže tiež chcem to čím skôr riešiť. Ďakujem ❤️
@miskahrncarikova už som to vybavila cez telefón 🙂 včera som poslala cez kontaktný formulár správu a dnes mi volali z orange a všetko vynulovali spätne, číslo zrušili, takže som rada, že je to už v poriadku.
@yvkay super,ja som to tiez tak riesila.🙂
@nekalepraktiky aj nám prišlo zavolala som a hneď to zrušili ! Nič neplat !
@nekalepraktiky no mne hlavne príde ako totálna lajdáckosť a nezodpovednosť nevedieť kde akú zmluvu som podpísala, pri zmene kontaktných údajov ich neposkytnúť dodávateľom a potom sa čudovať, že mi príde nejaká upomienka.
Ty máš bordel vo svojich veciach, Orange nemôže za to, že ty "už ani nevieš". A s najväčšou pravdepodobnosťou ťa o zmenách podmienok informovali smskou alebo emailom, kde určite bola možnosť vyjadriť sa a opäť nie je ich problém, že ty po strate simkarty nedáš číslo zablokovať, ani to, že ty prestaneš používať email a nedáš im vedieť.
A nie, nie sú odkázaní na tvojich 7€, preto ti ich aj vrátili a zrušili zmluvu, lebo ich čas je drahší ako sa naťahovať s nejakým lajdákom.