Dobry vecer,
chcela by som trochu poradit...potrebovala by som ale uz rovno tak ze ake paragrafy sa daju pouzit.....pred mesiacom a pol sme kupili v znackovej predajni adidas tenisky....priatelovi sa po necelom mesiaci spravila vzduchova bublina na lavej spicke....topanky vzali do reklamacie a po troch dnoch dnoch nam volali, tak sme sa tam zastavili, povedali ze reklamacia je uznana...tovar za tovar..lenze uz ubehlo 11 dni a stale tam nemaju priatelove tenisky(jeho velkost) ked sa chceme nakontaktovat na majitela obchodu a dohodnut sa na vrateni penazi, predavacky stale vravia ze tam nechodi, nedviha telefon a podobne....chcela by osm vediet ake mame pravo a ako mozeme postupovat..pretoze neoplati sa nam kupovat nejake oblecenie, kedze priatel potrebuje tenisky...obaja sme studujuci, nemozeme si len tak dovolit kupit si dalsie tenisky niekde inde a u nich si vybrat iny tovar...ja som si tenisky nove kupila pred dvoma mesiacmi cize nepotrebujem ziadne...a z tych par kusov co tam maju tenisky na vyber bud nemaju jeho velkost alebo ione sa mu nepacia....skusali sme uz aj tak ze jeho otec si chcel vybra tnamiesto neho tenisky a tiez nemali zase jeho velkost...tak ja uz som bezradna a neviem co mame robit....podla mna tovarza tovar znamena ze by mu mali zabezpecit jeho velkost a druh tenisiek ktore si vybral a u nich predtym zakupil nie?tak ako inak mozeme postupovat?.....mesiac od reklamacie ubehne 4.7. vtedy to bude 30 dni......mame dovted vydrzat a potom povedat ze sa k tomu nevvyjadrili?lebo nikde na reklamacnom listku od nich nemame napúisane ze ponukli tovar za tovar, cize my sme este kryti akoby tym ze ked uplynie 30 dnova lehota tak ked sa nevyjadria tak sme v prave na vratenie penazi ci? dakujem velmi pekne za radu, dufam, ze mi tu niekto poradi....velmi by osm bola rada...pekny vecer
@lodgermaniacka no, len to je ten problem..s n imi sa neda dohodnut..preto som rozmyslala, ze by som si normalne napisala nejaky list, s paragrafmi a vsetko okolo toho, a skusila ich nejako "postrasit", ze by som tam prisla s tym, ze nech mi nadiktuju udaje, ze to idem kdesi poslat.....inak neviem co mam robit....ved to sa neda, priatel beha v starych teniskach, lebo nove nechce kupovat bo nema teraz ani robotu popri skole a tak....chapete nie?
@teuflerin a ked im povieš, že si už telefonovala so SOI? a vlastne prečo nezavolaš? Daš im udaje na obchod a myslím že by ti mali povedať na čo maš narok 😉
@lodgermaniacka akoze noprmalne ze by som im povedala co je vo veci a spytala sa rovno na to?ze co a ako a oni by mi povedali na co mame od zakona narok?hmmm...to je celkom dobry napad.....
@teuflerin mozu vam ponuknut tovar za tovar, ale ak je reklamacia uznana ( je jedno ci do doby 30 dni, alebo hned na druhy den), tak je len na vasej dobrej vole, ci si ten tovar znova zoberiete, podla zakona, pri uznanej reklamacii sa zakaznikovi vracaju peniaze,,,Predajca vsak neporusuje zakon ak ponukne nahradu za uznanu reklamaciu a kupujuci s tym suhlasi,,,,,,,,,,,,cize v skratke, ak vam bola reklamacia uznana, nemusis zobrat znova tovar, ale ziadat spat svoje peniaze. Ak zavolas na nich SOI, tak v pripade uznanej reklamacie( na to musis mat doklad) tak vam tie peniaze vratia a ono budu mat pokutu
@merikac no presne toto je ten problem.....oni nam povedali ze len tovar za tovar, ja im stale tvrdim ze my nemname problem vziat ten tovar za tovar, ale nech nam zabezpecia tie iste tenisky v jeho velkosti,....a ked nei tak nech nam daju paniaze alee oni nechcu tie peniaze vratit :-/
§ 623 OZ
Pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má spotrebiteľ právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí).Podľa výkladu OZ záleží len na kupujúcom, či si uplatní právo na výmenu alebo vrátenie peňazí. Ak si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť,
Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie v závislosti od charakteru vady ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie.
@teuflerin ja už by som o ich tovar zaujem nemala, ani keby tie tenisky zohnali, to je fakt sila taketo jednanie! pekne ich udaj soi-ke
@teuflerin a potom nam prosim napíš ako to dopadlo 😉
@tenty
@sisaha
@lodgermaniacka boze baby ste zlate.....tymto paragrafom ste mi moc pomohli....nejako to dam dokopy a pojdem tam, ak sa budu chovat nejako odmietavo tak zavolam na tu soi-ku.......
ked sme sa tam podvecer este vratili s tym priatelovym otcom, mali ste vidiet tu odutu predavacku, prekrutila ocami ze co tam vlastne este chceme dnes druhykrat....chapete to?tak vy na nu pekne, nijako sme ju slovne nenapadli ani nic, snazime sa este akoby v ich prospech a ona je este takato naduta?tak preto osm si povedlaa a dost...a uz tovar nechcem..len peniaze a nikto odomna dobru vec na ten obchod nebude pocut....ako ja toto nepochopim.....a jasne ze dam hned vediet ze ako to dopadlo......
a za kazdu dalsiu radu budem este velmi povdacna
@merikac
@lodgermaniacka
@tenty ahoj tebaby...tak si predstavte, stale to nemame vybavene, odvtedy sme tam boli dalsie dva razy, a stale nic....ked sme tam boli, tak sa predavacky stale vyhovaraju, vobec ich nezaujima na co mame ako kupujuci pravo, volala som majitelovi, dvihla mi to jeho manzelka, tvrdila mi ze je odcestovany, ale zaujimave ze jeho mobil este k otmu firemny mala ona, to je sranda co?tak zajtra, ak mi to nedvihne, tak idem rovno na SOI..mam zistenu adresu tu v ziline, tak uz na to nemam nervy.l..no povedzte mi co mame este robit????
@teuflerin ja si myslím, že mate narok na vratenie penazi