Švajčiarsko - za a proti

monikaken
6. aug 2014

chcela by som vedieť názor ľudí, ktorí sú/nie sú v zahraničí...stále zvažujem pre a proti..priamo k téme
Máme 3 deti, vo veku 4,3 a 1 rok. Ja doma na rodičovskej,260 Eur aj s prídavkami= splácanie úveru, manžel pracuje ako hasič. Prednedávnom som sa dozvedela, že bývalý spolužiak pracuje vo Švajčiarsku a zarobí pekné peniaze. Bývame v rodinnom dome, postavený svojpomocne, ale s úverom, a síce 43 000 Eur. úver sme brali 3 roky dozadu, skončila fixácia, dvíha sa to, máme ho na 30 rokov...bez neho by sme nebývali...viem, že bola hlúposť ho len brať, ale chcem sa z neho vymaniť...nechcem, aby ešte moje deti splácali..čas už nevrátim..
zvažujeme s manželom, že by to skúsil, ísť preč. Ja by som chcela, aby sme, ak sa mu bude dariť, prišli za ním, kým najstaršia nie je školopovinná, viem, že prvé 3 mesiace sa nič neplatí, potom tam je už dáka poistka, neviem, ako je to s ubytovaním, koľko môže stáť...muž by dostával možno 4000 frankov za mesiac, stále musím uvažovať pozitívne, čiže možno za rok a pol splatená hypotéka, juchu🙂 nie sme nároční, takže vyžiť dokážem aj z mála, ale ako deti budú rásť, asi toho bude viac...
a otázka: ísť do toho, keď manžel má prácu istú, peniaze na čas, áno hasičina je istota, zatiaľ, istých 650 Eur/mesiac, ak sú výjazdy, tak sa pridáva,ale ešte jeho výplata nepresiahla 750 Eur a to tam robí 4 roky, alebo risknúť a strpieť jeho odchod od rodiny, s tým, že možno za ním prídeme, ak to vyjde, keďže nemám poňatia o krajine Švajčiarsko, ako to tam chodí...späť by ho už nevzali...muž sa nebojí pracovať, bojí sa, čo bude potom, viem, že ešte nič nie je,ani životopis podaný, ale musíme o tom uvažovať, jeho hasičina baví...rozhodnutie je ťažké a nevieme sa z toho dáko vymotať...čo a ako , áno, či nie?