Ahojte prosím vás stala sa vam už táto situácia??
Kúpila som od jednej mamičky balík vecí v hodnote 25€ .
Peniaze som pani poslala ma účet 25€ plus pošta.
Pani ho poslala ako balík ma adresu -kurierom.
V sledovaní zásielky je napísané ,ze je balík doručený a ja ho nemam.na pošte mi poradili zavolať kuriérovi čo chodí k nam. Volala som mu a opýtala som sa ho ze ako je možné , že balík mi píše ze je doručený a ja som dnes nic neprevzala.
On mi povedal ze dnes u nas v dedine ani nebol.
Bola som to riešiť na pošte a ze bla bla bal je tam a tam a ze mi budú volať. Nakoniec nik nevolal ,pani co mi posielala balík podala reklamaciu.
Bola podaná do 30dni. Balík nebol poistený.
Podarilo sa vam yo vyriešiť? Vrátili vam peniaze?
@sonik231 Ak sa zásielka naozaj stratila, odosielateľovi by mala pošta uhradiť plnú sumu + poštovné a ona by Ti to mala poslať. Zásielka nemusí byť poistená. "Za nedodanie, stratu, zničenie, odcudzenie, poškodenie obsahu alebo za úbytok obsahu expres zásielky je POSKYTOVANÁ NÁHRADA VO VÝŠKE SKUTOČNEJ ŠKODY, najviac však do výšky poistenia (ak bola vyznačená), inak do výšky 1000 EUR."
Vieš asi aká ťažká tá zásielka bola? Prečo si to chcela poslať ako balík na adresu kuriérom? Či to bolo len z iniciatívy predávajúcej? Jeden deň hore-dole a poštovné zbytočne predražené cca o 3€🙄
@sovica zásielka bola ťažká 2,08kg. Ja si takéto balíky davam posielať na poštu kôli lacnému postovnemu. v správe som sa jej aj pýtala na váhu balíka , ci sa to zmestí do 2kg ci to bude viac , povedala mi ze sa to zmestí do 2kg, tak som jej posala ze stačí poslať obyčajne. Nakoniec balík odoslala a pisala mi že mam doplatiť poštovné ,ze to bolo viac ,islo to ako balík na adresu - kuriér.. čo som bola nahnevaná, preto som sa jej jasné pýtala koľko balík vazi a dala by som si ho poslať ako balík na poštu. Druha vec je ze som sa hned opýtala ze ake tel číslo uvidela ked ja som jej moje nedávala preto lebo mi tvrdia ze to ma do 2kg ze to pojde ako list.
Povedala ze tel číslo nedávala žiadne. Bola som nahnevaná ze ako ma bude kuriér kontaktovať teraz..
Hádam sa to vyrieši a vrátia mi peniaze.
Ešte sa chcem spýtať ako vydokladuju to ze aka.bola cena zásielky ,ja som jej peniaze posielala na účet. 25€ plus poštovné .
Do reklamácky napísala 25€ a 17ks oblečenia a balík nedodany.
@sonik231 Takže Ty si pôvode dala poslať zásielku obyčajne (nie doporučene, ani ako balík na poštu)? To by teda do 2kg bolo 1,90€. Ako balík na poštu, či už do 2kg alebo nad 2kg (až do 5) je cena 2,70€. Ona Ti to sama poslala ako balík na adresu kuriérom, čo je 6,90€. To je riadny rozdiel😨. Ak by som si to takto sama nevyžiadala poslať, poštovné nedoplatím. Prečo si jej to doplatila? To, že sa to ona tak rozhodla poslať, nie je predsa Tvoja chyba. Ak už teda chcela poslať na adresu, tak stačilo bez toho kuriéra, čo by bolo o 3€ lacnejšie. Chybu spravila ona. A Ty v tom, ak si chcela poslať obyčajne. Je Ti jasné, že ak by sa obyčajná zásielka stratila, o peniaze prídeš.
Mimochodom, ja keď určím cenu poštovného (idem podľa taríf SP), tak ak neodhadnem váhu, neskôr od kupujúcej dodatočne poštovné nepýtam. Ak som náhodou na hrane a nie som si istá, či sa "zmestím" do hmotnosti, vypýtam si vyššie poštovné s tým, že ak na pošte navážia zásielku, ako ľahšiu, vždy rozdiel kupujúcej pošlem späť na účet. Tak sa mi to zdá fér pre obe strany.
Čo sa týka toho tel. čísla, je nutné ho dávať len pri doručení balík na POŠTU, pri doručení balík na ADRESU to vraj nutné nie je.
A čo sa týka reklamácie, tam mala predávajúca uviesť 25€ + výšku poštovného, veď to poštovné si jej tiež poslala. Vidno, že je táto pani nejaký "nováčik", lebo mohla kľudne uviesť vyššiu sumu, keďže v cene balík na adresu kuriérom (teda expres zásielka) je poistenie do 1 000 €, opakované doručenie na žiadosť adresáta atď. V každom prípade, ak sa balík stratil, pošta jej vyplatí tých 25€, neviem, či aj výšku poštovného (ale myslím, že áno). Z toho vyplýva, že predávajúca by Ti mala uhradiť plnú sumu + poštovné. Neboj sa, dobre to dopadne.
Ak Ti v pondelok balík nepríde, spýtaj sa predávajúcej, ako je balík zabalený (krabica, plastová obálka, aká farba atď.). Potom choď na poštu a popros ich, aby sa pozreli, či tam balík nie je uložený (zapatrošený). Opíš im, čo majú hľadať. Veľakrát sa stane, že na pošte balík je, ale nikomu sa sa to nechce medzi toľkými zásielkami hľadať. Držím palce, verím, že sa balík nájde🙏. Ak nie, o peniaze určite neprídeš. Priprav sa však na to, že najskôr o 30 dní.
@sovica nie . Pani povedala že balík bude mať do 2kg tak som jej povedala ze nech to pošle obyčajne ako list. .. kedze balík mal 2,08kg tak to poslala balik na adresu..
Preto som sa jej pýtala kolko kg ma balík ak by mal viac ako 2kg nechala by s si ho poslať ako balík na poštu... Ale keďže ma uisťovala ze ma balík odvážny že isto ma do 2kg . bohužiaľ asi ho mala zle odvážny keďže pani poštárka na pošte zarátal 2,08kg.
Chápeme sa ? 🙂
@sonik231 Neviem, či si Ty pochopila, čo som napísala.
Ja totiž veľmi nechápem, čo píšeš Ty, lebo všade píšeš niečo iné. Tak išlo to ako balík na adresu alebo ako balík na adresu kuriérom? Lebo tam je rozdiel v poštovnom 3€.
A ak si rozmýšľala to poslať ako obyčajný list do 2kg, tak poštovné je tam 2,60€ a ako balík na poštu 2,70€. Rozdiel smiešnych 10 cnt, ale pri prvom (obyčajnom liste) nemáš žiadne potvrdenie a teda ani nárok na vrátenie peňazí, ak sa zásielka stratí a pri druhom (balík na poštu) máš podací lístok, takže nárok na reklamáciu a vrátenie peňazí.
A keď si kupovala cez FB, overila si si predávajúcu?
@sonik231 tak 0,08kg je nic.. moze sa stat hocicim aj rozdielom vo vahe... nic sa nedeje. A urcite to nie je dovod na nejake dramy ani hnevanie sa. Poda sa reklamacia a najde sa. Bohuzail veci na poste sa stracaju, a ak je to cerstva vec, nepises tam datumy, tak sa ten balik kludne moze este objavit. Alebo aj nie. urcite ale predavajuca ma listok o odoslani, neslo to obycajne, cize si to musi reklamovat ona a ak sa nenajde podla mna by ti mala vratit peniaze. Podaci listok si daj odfotit nech vidis, ze naozaj to islo tebe a sedi to s cislom ktore mas (to len pre pripad, ze by boli pochybnosti, ci to vobec poslala)
@simca06022011 no ved práve koli tomu nič ,trampoty. Hádam vyreklamiju alebo sa najde .
Len keby som vedela ze ma viac ako 2kg dam si to poslať ako balíky na poštu dam.na seba kontakt a o nic nejde..na pani sa ja nehnevám .
@sovica ja ta chápem 🙂...
Ja stale pisem dookola to isté 🙂.. stale pisem ze pani mi to zaslala ako balík na adresu.
Boli sme dohodnuté ze mi to zasle obyčajne , pretože si bola istá ze balik ma do 2kil 🙂... Tak sme sa dohodli aby to poslala úplne obyčajné ako listovú zásielku 🙂....
Ja osobné keby som vedela že balík ma viac ako 2 kila si to dam zaslať ako balík na poštu .kolo postovnemu je vychádza to lacnejšie 2,70€
Ako balík na adresu za 3,90€ .
Neviem ako mi ma.byt doručený balík ma adresu, či kuriérom 🤷🏼♀️.
Vychádzam len s toho co mi bolo povedau na pošte aby som kontaktovala kuriéra co ma nastarosti našu dedinu.
O deň neskôr som sa.bola znovu informovať ma pošte a vedúca pošty tiež volalal kuriérivy čo chodí knam🤷🏼♀️.. tak preto píšem ze mi ho mal kúrier doviesť . Neviem v tomto chodiť , takúto situáciu som ešte neriešila...
Co aj balík mal .vaha balíka vazila 2.08kg . Na.co dotyčná pani prišla aj na pošte 🙂. Tak asi schaosila a poslalla to ako balík ma adresu .
@sonik231 Uf, neviem, či to nebola strata času, čo som Ti písala. V úvodnom príspevku si napísala, že predávajúca Ti poslala zásielku, citujem: "Pani ho poslala ako balík ma adresu -kurierom." Nakoniec píšeš, že to išlo ako balík na adresu. Takže nie kuriérom. Lebo sa dá poslať balík na adresu a kuriér na adresu a tam je rozdiel v poštovnom 3€. Pri balíku na adresu je náhrada škody za nedodanie, stratu, zničenie, odcudzenie, poškodenie obsahu alebo za úbytok obsahu balíka je poskytovaná náhrada vo výške skutočnej škody, najviac však do výšky poistenia (ak bola vyznačená), inak do výšky dvojnásobku najnižšej ceny za Balík na poštu za každých aj začatých 500 g obsahu.
Ten pán, čo chodí autom a roznáša doručené zásielky a balíky na adresu nie je kuriér v pravom slova zmysle, je to poštovný doručovateľ. A je dosť pravdepodobné, že balík je uložený na pošte. Na poštu choď hneď ráno, kým tam nie je kopa ľudí, alebo pred záverečnou a popros pracovníčku, ktorá tam bude, aby sa pokúsila pozrieť, či tam balík nie je "zapatrošený". Ako som Ti písala vyššie, opýtaj sa predávajúcej, ako bol balík zabalený (farba, tvar - krabica, plastová obálka, papier...) a opísať to tej pracovníčke pošty, aby vedela, čo má hľadať.
Ináč, nakoniec buď rada, že pani to poslala ako balík na adresu a nešlo to ako obyčajná zásielka, lebo ak by sa stratila tá, tak neuvidíš ani cent. Nabudúce ak budeš chcieť poslať do 2kg, tak sa určite oplatí ako balík na poštu za 2,70€ (máš tam podací lístok), keďže obyčajná listová zásielka stojí 2,60€ a máš to bez dokladu (v prípade straty nemôžeš reklamovať a nedostaneš nič). Rozdiel 10 centov. Veď si naklikaj na stránke SP ako sa Ti to oplatí viac a aj si to trošku preštuduj. Nabudúce sa vyhneš nepríjemnostiam.
https://cennik.posta.sk/
ja som bola v podobnej situacii, ale ako predavajuca. reklamovala som, ale kedze nebol poisteny, vratili mi len necelych 20€. (pocita sa to ako nejaky nasobok postovneho ci co.) tolko by teda mali vratit tvojej predavajucej a nasledne ona tebe.