Stratená zásielka na pošte

1lilly7
5. dec 2023

Dobrý deň,
chce sa len opýtať či sa už niekomu stratil balíček na pošte a poprípade ako to riešil..
Minule sa mi stala menšia nepríjemná situácia. Predávam vlastnú výrobu na internete a akurát pred Vianocami som mala viac objednávok. Asi po 3 týždňoch mi napísala jedna pani s tým, že balíček jej zatiaľ neprišiel. Veľmi som sa čudovala a hrozne ma to mrzelo. Len neviem prečo po tak dlhom čase, mohli sme to riešiť skôr. Keď odosielam vždy všetko kontrolujem viackrát, meno, adresa.. Úprimne, neviem čo si o tom mám myslieť. Keď sa to nevyrieši, som ochotná peniaze vrátiť aj keď na tom budem stratová. Mali ste už niekto podobnú situáciu? Ako by ste to riešili vy?

zuzkaa1991
5. dec 2023

@1lilly7 ak ste poslali obycajnu zasielku tazko sa po nej patra ale mate narok na spisanie reklamacii ale mala sanca
Preto treba posielat doporucene tie zásielky sa scenuju pri podani pri preprave pri doruceni ;)

1lilly7
autor
5. dec 2023

@zuzkaa1991 ďakujem 🙂 Viem, že to už nebude jednoduché zistiť. Skúsim teda aspoň tú reklamáciu. Ale nemali by na pošte vedieť či bol balíček prebratý alebo nie?

maranco
5. dec 2023

@1lilly7 zásielku podávaj cez https://eph.posta.sk/ poštovné na doporučenú zásielku je lacnejšie o 0.40€ a na balík o 0.70€.

Mali sme jednu zásielku, v sledovaní na stránke pošty zobrazovalo prevzatá a príjemca ju vôbec nedostal. Potom vedúci depa oznámil, že zásielka zmizla u kuriéra. Pošta vyplatila hodnotu zásielky, bola poslaná ako poistená.

vanilkovazmrzka
5. dec 2023

Verim, ze podavas elektronicky, takze si skus pozriet v historii alebo vyhladat podla podacieho cisla.

Ja vzdy, ked nieco posielam, hned po odoslani pisem adresatovi podacie cislo, kde si to moze aj sam sledovat. Ak to tsk nerobis, zacni, v buducnosti sa takymto neprijemnostiam mozno vdaka tomu vyhnes 🙂

zuzuliennka1
5. dec 2023

@1lilly7 a ta pani to od teba brala ako obycajnu alebo doporucenu zasielku?
obycajna je na jej vlastnu zodpovednost, doporucena je drahsia ale da sa odsledovat podla podacieho cisla.
ak to ona od teba brala na vlastne riziko obycajne, nevracala by som peniaze, preco by si ty mala este byt stratova?

zuzkaa1991
6. dec 2023

@1lilly7 obycajna zasielka nie nie kazda posta eviduje si obyčajne zasielky to bolo 10r dozadu ;) neviem ako je teraz uz 7r nie som na poste preto ja posielam aj obyčajný list doporucene len ;)

maris5
6. dec 2023

@1lilly7 ak si posielala obycajne bez podacieho listku, nevyriesis nic. Musi sa ist opytat kupujuca na svoju postu, ci to tam niekde nemaju. Ak si posielala doporucene, mas podacie cislo a podla toho sa vie balik pohladat.

didush27
6. dec 2023

@1lilly7 ja som vždy dala na výber, buď obyčajne alebo doporučene. Ak si vybrali obyčajne, ja som zásielku po podaní na pošte cez sklo odfotila 🙂
Ani raz s tým zamestnankyne nemali problém

maranco
6. dec 2023

@didush27 ja som chcel odfotiť tak robila scény, a to som jej vysvetľoval že ona na fotke nebude chcem len zásielku že som ju dal.

simca06022011
6. dec 2023

@maranco tiež tak a majú pravdu, fotím si to pred okienkom.

simca06022011
6. dec 2023

Ak je to väčšie ako obálka do schránky, už dávno mala sa ozvať, treba sa spýtať na poste osobne. Tieto zásielku často poštár ani nedorucuje!! Obyčajne väčšinou sa ani nesnažia napr u nás. Rovno dávajú lístok, ako nadrozmer. Stačí ze zabudla a trci to niekde na poste. Zase v zv poštárka veselo nechala takúto zásielku na podlahe v paneláku, alebo vylozenu na schránkami.... čiže možnosť je ze ktokoľvek si vezme okoloidúci.
Pri obyčajných zásielka ch väčších je veľká možnosť straty... krádeže. Určite to posielaj doporucene.

maranco
6. dec 2023

@simca06022011 mal som predtým poštárku ktorá riadne nosila bublinkové čínske obálky, potom prišla nová poštárka a tá všetko hrubšie ako 0,5 cm necháva na pošte lebo je to nadrozmerná zásielka.

lukbe
6. dec 2023

@1lilly7 hmm, ja napr.ak posielam balíček, dávam poistovat, aj ked si priplatim, aj ked väčšinou sú to používané knihy, v budúcnosti to urob radšej tak.

simca06022011
6. dec 2023

@maranco my sme to aj riešili sťažnosťou a nepochodili sme. Lebo máji na všetko svoje interné pravidlá. O ktorých zákazník netuší:D kedze kazdy den lietat po obalky bol nonsense. Ked povedala ze krabicka vo veľkosti maleho mobilu a vahe par gramov je neskutocne velka na dorucenie mi uz rupli nervy...takže my sme spoluprácu s poštou ukončili. Sem tam sa stane ze niečo príde ale nešťastie ľudia v 99%posielajú veci doporučené.
Nemajú prijímať nadrozmer ako.obycajnu zásielku keď to nevedia doručiť. My platíme za doručenie na adresu.

merrysa
6. dec 2023

@1lilly7 skúsila tá pani zavolať na poštu? Mne tak raz nehodili lístok do schránky a keď uz prešlo asi 5 dní od odoslania, zavolala som k nám na poštu a pani to tam našla..🤷

maranco
6. dec 2023

@simca06022011 ráno mi posiela mail
list doručujú len taký čo strčia do schránky a balíky vozí poštový kuriér, ten že nemôže zobrať "nadrozmerné" listy lebo listy rieši doručovateľka, tak ich nechávajú na pošte.

1lilly7
autor
6. dec 2023

@vanilkovazmrzka neposielam, ale určite začnem. Nikdy som zatiaľ problémy s poštou nemala, tak som to nejak neriešila. Ale určite sa oplatí si priplatiť, aby potom nevznikali takéto hlúpe problémy :(

1lilly7
autor
6. dec 2023

@zuzuliennka1 ako obyčajnú. Máš pravdu, tie peniaze ma nemrzia, nechcem jej byť nič dlžná. Skôr ma mrzí, že to bola ručná výroba a venovala som tomu určitý čas a teraz to je niekde zapatrošené. No nevadí, nedá sa už s tým nič robiť..

1lilly7
autor
6. dec 2023

@merrysa vraj sa bola pýtať, aké nič pre ňu nemali. Ja som sa bola tiež pýtať na pošte odkiaľ som to posielala, ale poštárka vravela že to je celkom zvláštne, pretože takéto väčšie zásielky sa nezvyknú strácať. Neviem čo si o tom mám myslieť..

zuzuliennka1
6. dec 2023

@1lilly7 ano tomu rozumiem, to zamrzi najviac.
kazdopadne doplatila pani, mala to brat doporucene, najma ked islo o takyto specificky, rucne vyrabany tovar.
a bolo vidiet aj ten zabaleny tovar ze co to bolo? bolo to nejak specificke?
ci si to nejaka “dobra dusa” na poste u teba alebo u adresatky nemohla proste nechat.

zuzuliennka1
6. dec 2023

@simca06022011 aj u nas vacsia zasielka - to postarka uz z posty odchadza proste s vypisanym listkom zltym a rovno hodi listok, nebude velke baliky vlacit cez cele mesto a “hrat loteriu”, kolko adresatov bude doma a kolko nie

vanilkovazmrzka
6. dec 2023

@1lilly7 za to si praveze nemusis priplacat nic, podanie online je lacnejsie, aj ked o par centov, a vsetko to mas pekne prehladne vo svojom ucte 🙂

lilitela
6. dec 2023

https://www.posta.sk/kontakty/postova-ohlasovna... skus tu, ja som tak vyriesila. doteraz mi to vrta v hlave, pretoze najprv mi odpisali, ze nie, nie je tam zasielka a zazrakom behom tyzdna prisla (po niekolkych mesiacoch)

simca06022011
6. dec 2023

@zuzuliennka1 no lenže tak to nema fungovať... tak nech ich nosí balíkov kuriér. Plus mesto =v meste si firmy, napr nám firemne zásielky nechava na pošte. Celý deň je to otvorene, dokonca postu nám nehadzu do schránky, ale dávajú na recepciu... ale aj tak reči o nadrozmeroch... Maju šoférov, kurierov (balikovy chodi autom), u nás na dedine chodí poštárka autom.. vedia sj to zariadiť. To je ako výhovorky, ktoré sme teraz riešili... každoročne... kuriér nestiha. Tak platíme vianočné príplatky (ešte arogantne vraj to je príplatok ako v zimnej sezóne na hoteloch:D skoro som odpadla), a aj tak nezabezpečí dostatok kuriérovi na rozvoz. Balíky nie sú na čas. Je to len neschopní manažment bohužiaľ.

zuzuliennka1
6. dec 2023

@simca06022011 no ja viem, len taka je bohuzial realita a asi nie len u nas🤷🏼‍♀️ uz som niekolkokrat videla postarku s poloprazdnym bicyklom, zato zospinkovane vypisane zlte listky🫣

simca06022011
6. dec 2023

@zuzuliennka1 no je taka realita, ked to nik neriesi, ver ze keby nas boli nie kusy, ale stovky, co sa stazujeme tak by s tym nieco robili... lebo plaits za to, aby ti to prislo. A nie aby si ty po to chodila.

simca06022011
6. dec 2023

@maranco ved ja viem co posielaju :D alebo nechavaju v schranke... pripadne len sms pride... a

1lilly7
autor
6. dec 2023

@zuzuliennka1 čo v tom bolo konkrétne nebolo vidieť, ale balím to do hnedých otvárateľných krabíc, takže pozrieť si to asi mohla. Tiež mi to napadlo, ale stále verím, že niekto by taký nebol..

1lilly7
autor
6. dec 2023

@lilitela to znie skvelo. Skúšala si im napísať na nejaký mail alebo telefónne číslo? Lebo žiadnu mailovú adresu som tam nenašla..

1lilly7
autor
6. dec 2023

@lilitela prepáč, už som našla 🙂 Ďakujem za radu, snáď sa ozvú späť