Storno - vrátenie peňazí cez kartu zákazníkovi

opium29
28. máj 2021

Ahojte damy, neporadite mi niektora dobra duša ako urobiť cez terminal storno resp navrat penazi cez kartu zakaznikovi... ďakujem za rozne rady popripade odkazy a linky na postup...

nafka0483
28. máj 2021

@opium29 Kontaktuj svoju banku alebo vyrobcu/predajcu terminalu, na to nemusia existovat jednotne postupy.

katkamatka7
28. máj 2021

@opium29 Ak zaplatil kartou a robíš storno, vrátiš v hotovosti. Zdokladuješ bločkom o kúpe,(mala by tam byť uvedená platba kartou), storno bloček a ak zákazník má doklad o platbe kartou, čo vypľuje terminál, priložiť aj ten.

Kamenná predajňa väčšinou nemá možnosti vrátenia platby elektronicky. Ale to sa môže časom meniť. Overiť u nadriadeného pracovný postup.

nafka0483
28. máj 2021

@katkamatka7 Nemusi, napr. NewYorker robi storno presne tak, ze vratis tovar a ak si platila v hotovosti, tak ti vratia hotovost. Ak si platila kartou, tak vratia platbu na kartu.

katkamatka7
28. máj 2021

@nafka0483 Ok, v tom prípade má daná predajňa pracovný postup, manuál.

nafka0483
28. máj 2021

@katkamatka7 Presne tak, preto som jej pisala podobne ako ty - bud nadriadeny, alebo sa pytat svojej banky, alebo dodavatela terminalu, ze ako postupovat 🙂

katkamatka7
28. máj 2021

@nafka0483 🙂 Jasné. Ovládacie prvky terminálu môžu byť iné v rôznych pobočkách, predajniach toho istého obchodného názvu. Ak daný postup nie je schválený od nadriadeného, nepoužívať ho. Ten, kto daný pracovný postup vytvoril, alebo je ešte v procese schvaľovania, vie zistiť, koho sa pýtať a kde.

nafka0483
28. máj 2021

@katkamatka7 Mne sa skor zda, ze autorka bude mat nejaku svoju predajnu, kde robi len ona, pripadne ma zamestnanca, ale ona je majitelka, veduca atd. a nevie urobit vratku zakaznikovi na kartu, tak zistuje.

katkamatka7
28. máj 2021

@nafka0483 Áno 🙂 Mám podobný dojem.

Prezrieť zmluvu a obchodné podmienky s poskytovateľom služieb terminálu. Či je v nich jasne spomenuté, či sa môže/nemôže vrátiť elektronická platba a za akých podmienok. Čo nie je jasné, prekonzultovať. Ak terminál umožňuje pracovať v demo verzii, preklikať jeho možnosti, pomôcť si manuálom ku nemu.

Ešte otázka: je možné vrátiť platbu prevodom z účtu? Ak ide o firemný účet majiteľa. A zákazník trvá ( z jeho osobných dôvodov) na vrátení elektronicky.

kitycat
28. máj 2021

A ty si zamestnanec co toto nevie alebo zakaznik?

Pretoze na terminaly (dufam ze mam spravne y) sa to da spravit, potrebujes kod zo toho listka niekedy, zalezi ako je to nastavene alebo pri online platbavh je na to system.
No a storno objednavkyk tomu.

nafka0483
28. máj 2021

@kitycat V lokali nikdy nie je y, cize na terminali (na stroji) 🙂 dokonca si nie som ista ci to nie je ako mail - ze by malo byt a terminale :D

vroni
28. máj 2021

@nafka0483, mail je dvojtvar, správne je v maili aj v maile 😉

nafka0483
29. máj 2021

@vroni Faaakt? :D

vroni
29. máj 2021

@nafka0483, no.... Strašne k téme, ale neodolala som 🤣🤣🤣

nafka0483
29. máj 2021

@vroni Tak budem vediet, vdaka 🙂

opium29
autor
29. máj 2021

Dakujem baby ano otvaram firmu predajnu tak
Preto