Soľ bez jódu

nikaleo17
16. dec 2022

Dobrý deň milé žienky,

Potrebujem radu.
Svokra ide na nejaký zákrok a predtým nesmie viacero veci a medzi nich patrí aj soľ s obsahom jódu.

Ja som v tom laik.
Píše sa napr. Himalájska soľ BIO 100% bez pridania jódu.

Jód sa nachádza v soli len oni ho viac nepridali alebo soľ neobsahuje jód iba ho pridávajú???
Prosím o pomoc nevyznám sa v Tom 🤔🙈🙉🙊

viestta
16. dec 2022

Áno, jód sa do soli pridáva. Musí byť označená ako jodidovana.
Maldonska soľ je tiež bez jódu.

iramka
16. dec 2022

@nikaleo17 tak neviem nakolko sol samotna obsahuje jod, predpokladam, ze ak ano, tak malo, Lebo sa umelo obohacuje o jod prave preto, ze ho mame v potrave nedostatok. Vidis to aj na obale ze jedla sol jodovana, cize ta himalajska pokial nema napisane, ze je jodovana, tak do nej nebol pridany umelo jod

roja01
16. dec 2022

Vraj v 2 lekarnach v Bratislave predavaju sol bez jodu. Je to sol, ktora je jodu zbavena.

nikpa
16. dec 2022

@nikaleo17 jod je do soli pridávany, už od minulosti. Zistilo sa, ze obyvateľstvo na Slovensku, bolo postihnuté jódovým deficitom. Preto sa uzákonilo, že soľ sa bude v Československu jódovať. Musíš to mať na soli uvedené, myslím že Himalajska, ružová soľ nie je jodovana.

roja01
16. dec 2022

@nikpa na ucel.na ktory je potrebna sol bez jodu sa neda pouzit ani himalajska ani ina bezne kupena, jednoznacne treba specialnu sol zbavenu jodu z lekarne.

jabadabadu
Odpoveď bola odstránená
Zobraz
nikpa
16. dec 2022

@roja01 to neviem ale keď som pýtala v zdravej výžive bez jódu, dala mi himalajsku. Nepreverovala som si to, nebolo to súrne.

gypsomilka
16. dec 2022

Ja mam teraz doma himalajsku a pisu ze je s jodom. Tak kukni obal radsej

mamamasama
16. dec 2022

Klasicka himalajska je bez jodu. Ak je s pridavkom, tak je to uvedene na obale. Kym som nemala deti, kupovala som tu bez. Teraz kupujem s jodom.

roja01
16. dec 2022