Dobry den, poprosim o info, ak sa tu nachadza pani, ktora pracuje na poste. Stratila mi posta balik, ktory bol poslany ako doporuceny list bez poistenia, ci sa mi oplati vobec podat reklamaciu na nahradu skody? Dakujem
ked nebol poisteny, tak podla mna ziadna nahrada skody....
áno oplatí, vždy keď sme podali reklamáciu sa balík zázračne našiel a keby aj nie tak ti vrátia nejaké peniažky
riešila som už 2x - vrátili mi sumu zaplatené poštovného.
@lucka_ke To by som bola rada, keby sa balik po podani reklamacie zazracne nasiel.🙂
hej a ešte vtipálkovia napísali, že reklamácia nebola opodstatnená
podavala som staznost u posty a vies co? Balik sa zazracne druhy den nasiel!!!
Mne sa to uz stalo niekolkokrat, balik sa vacsinou po podani reklamacie zahadne nasiel, ale raz nie a vtedy mi vratili tusim 10nasobok postovneho.
Bez poistenia ziadne zazraky necakaj
mne vratili aj hodnotu balicku, nielen postovne- neviem to presne, ale maju to niekde uvedene, ze vracaju hodnotu nejakeho 10-nasobku postovneho
@autorka Áno, ak si podala doporučene, tak máš nárok podať reklamáciu a žiadať náhradu škody. Vôbec nemusí byť zásielka poistená.
Za nedodanie, stratu, poškodenie, odcudzenie alebo zničenie obsahu doporučeného listu je poskytovaná náhrada škody vo výške dvadsaťnásobku ceny za službu Doporučene v zmysle Tarify.
Uvediem príklad. Ak si platila napr. za doporučený list do 500g - 2,70 a za obyčajnú zásielku v tejto gramáži sa platí 1,40, tak si vypočítaš rozdiel, čo je 1,30 x 20 (vyššie uvedený dvadsaťnásobok) - max sumu, ktorú Ti môžu vrátiť je teda 26 Eur.
Do reklamačného hárku sa píše aj cena veci, ktorú si v zásielke posiela. Čiže uveď sumu za vec, ktorú si posielala + poštovné. Ak vec stála do 23,30 + 2,70 pošt., tak dostaneš 26 Eur. Ak vec stála viac, nič neurobíš, viac nedostaneš. Dúfam, že som to napísala zrozumiteľne.
Čiže odpoveď na Tvoju otázku, áno, oplatí sa podať reklamáciu.
@sovica Dakujem za rozsiahlu odpoved 🙂, podam teda reklamaciu.
Rado sa stalo🙂 Držím palce. Potom sa obrň trpezlivosťou, lebo odpoveď Ti môžu dať do 30 dní. Ak je to menšia pošta, tak možno budeš mať šťastie a odpoveď dostaneš do 2 týždňov.
Ak si bola odosieľateľ môžeš podať reklamáciu, vrátia 12násobok poštovného, ktoré si zaplatili, ak sa zásielka nenájde.
Tiež mám skúsenosť, že po podaní reklamácie sa lisť našiel
Tak ako aj ine baby pisali, po podani reklamacie sa balik druhy den zazracne nasiek, tak vcera som podala reklamaciu, a dnes balik dorucili 😃😃😃
Tak to je výborná správa👍 Ešte sa opýtam, ako dlho meškal, keď si podávala reklamáciu? To, že balík dnes doručili Ti napísal adresát, ktorému si to posielala, či Ti to oznámila pošta?
@sovica Vcera bol 8 den od kedy som balik podala. Cez podacie cislo balik vobec nebol v pohybe. Mam appku posty, cez nu som podala vcera reklamaciu. A dnes v appke uz balik ukazuje ze bol doruceny. A aj mi to kupujuca potvdila, ze jej balik dnes dorucili.
Hmm, to bude tým dovolenkovým obdobím, keď pravá ruka nevie, čo robí ľavá a asi aj veľa brigádnikov... Hlavne, že sa balík "zázračne" našiel😉
Nie som poštárka ale mám skúsenosť - vrátia len cenu čo si zaplatila za prepravu, teda postovne