Ahojte, už som zúfalá, tak by som sa rada poradila, resp. vypočula si iné skúsenosti. Minulý týždeň som posielala 7 balíkov (posielala som ich všetky naraz), z toho mi 2 kupujúce napísali, že im balík neprišiel. Vždy som doteraz balíky posielala obyčajne (hlavne kvôli tomu nehorázne vysokému poštovnému) a nikdy za tie roky, čo cez internet predávam a kupujem, som nemala problém. Jedine, ak si to kupujúca želala, tak som ho poslala doporučene, prípadne aj dala poistiť. Na pošte mi nechcú pomôcť, vraj sa s tým nič nedá robiť, keď to bolo poslané obyčajne. Máte niekto podobnú skúsenosť ? Čo ste robili v takom prípade ? Príde mi čestné vrátiť peniažky, ale zase na druhej strane, túto situáciu som nezavinila a nakoniec ostanem bez tovaru aj bez peňazí 😒
ty zasa nepreukazes ze si to naozaj posielala .... takze ja by som peniaze vratila a odteraz posielala len doporucene .... iba na vyslovnu ziadost kupujúcej obycajne a vtedy ona preberie riziko nedodania na poste nevyriesis nic...
@minnie55 prepac nechapem o akom postovnom to hovoris nakupujem cez net xy veci a postovne si vzdy hradim ja ako kupujuca ( je to sice nefer pretoze je aj v zaujme predavajucej aby tovar predala ) a tak ja ako kupujuca si urcim ako to mas poslat ci obycajne alebo doporucene ak si dala na vyber aj ty kupujucim a oni sa rozhodli pte obyc.postovne tak nemusis vratit peniaze bo to islo na ich riziko
Ja som si tiež objednala a zaplatila tovar no balík nikdy nedorazil, nemám ani peniaze ani tovar 😠 podľa mňa keď už k takejto situácii príde je nespravodlivé aby jedna strana zhrabla peniaze a druhá pozerala cez prsty...... a poštovné som si taktiež doteraz platila ja, uprednostňujem doporučene, no komunikácia s predávajúcou bola zdĺhavá tak sa to nejako zamotalo a balík šiel obyčajne 😖 ja nepredávam, ale ak by som predávala posielam doporučene aby sa dal balík v prípade problémov vystopovať...... dovtedy sa chodí s džbánom po vodu kým sa nerozbije a bohužiaľ pri platbe vopred ťahá za kratší koniec kupujúca ktorá je automaticky upodozrievaná že balík prišiel, ale ho zatajuje 😠 veď ak som nedôverčivá je to ešte o dôvod viac posielať všetko doporučene..... 🙄
@minnie55 no nechápem... ak niečo kupujem, tak automaticky rátam s tým, že mi to predávajúca pošle doporučene ! veď poštovné si platím ja ako kupujúca... a rovnako keď niečo predávam ja - automaticky posielam doporučenou zásielkou, iba na výslovnú žiadosť kupujúcej ide balíček obyčajne a aj to ju upozorním na to, že prípadné nedoručenie zásielky riešiť nebudem, lebo nemám ako...
a vieš prečo? presne pre toto, čo sa stalo teraz tebe... ty tvrdíš, že si poslala, ona tvrdí, že nedostala, pošta dáva od toho ruky preč, pretože nemáš od toho žiadny doklad... no a babo raď... celá zodpovednosť je na tebe, pretože ty si vybrala spôsob doručenia aj keď si poznala riziká, takže žiadne také "ja som túto situáciu nezavinila" ...
ešte je možné, že prídu s oneskorením, pred vianocami má pošta vždy viac práce, ale nespoliehala by som sa na to...
@sissy27
@sabina1975
@maznacik007 ďakujem za všetky odpovede, mrzí ma, že ste sa do mňa teraz pustili, ja som skôr chcela vedieť, či niekto má konkrétnu skúsenosť s niečím podobným. Ja už tiež po týchto skúsenositach nikdy nepošlem nič obyčajne, aj keď naozaj za celé roky sa mi nikdy nestalo, že by zásielka nedošla. Väčšinou predávam drobné veci za nízke sumy, samozrejme, pri drahších alebo veľkých veciach to posielam ako balík. Iste, že poštovné platí kupujúca, ale o to poštovné sa zvýši cena tovaru a pri bunde za 8€ je rozdiel zaplatiť poštovné 0,80€ alebo 2,05€.
@minnie55 ja veci nepredavam ale povacsinou darujem .... vsetko aj tak posielam len ako balik alebo doporucene ... mam zle skusenosti so slovenskou postou .... ak neico kupim z netu tak tiez len doporucene ci na dobierku a pod... postovne platim ja a vzhladom na skusenosti s postou inak si poslat nedam ani neposlem ...
neviem aku chces radu ... ak je to obycajna zasielka tak tam ti na poste nepomozu ... lebo nemas k nej nic ziaden doklad .. a kupujuca zaplatila za tovar a postovne a nema tiez nic.... ja som ti napisala len svoj nazor ja by som peniaze vratila ... ale vlastne by som vôbec obycajne neposielala ...
@minnie55 inak skusenosti najdes pomerne dost staci dat do vhladavaca ze posta mi stratila obycajnu zasielku ... ja som ich mala tiez pomerne dost teda co som posielalla veci a pod darovane .. ze obycajne zásielky sa stracali preto posielam len ako balik alebo doporucene ....
@minnie55 nikto sa do teba nepustil, ale realita je taká, že ty si vybrala spôsob doručenia, kupujúcej si na výber nedala... takže žiaľ, celá zodpovednosť je na tebe... a ako som spomínala - ak niečo kupujem, tak automaticky rátam s tým, že predávajúca pošle doporučene už len kvôli tomu, aby som ju nemohla ja obviniť, že neposlala a myslím, že je to tak u 99% kupujúcich... žiadny eshop ti neumožní nechať si niečo zaslať obyčajne, vždy len kuriér, dobierka alebo doporučene - prečo asi? možno niektoré tie balíčky sa skutočne stratili, možno niektoré len meškajú, možno poštárka zabudla hodiť oznámenie do schránky, možno tie baby aj balíčky majú ale sú to špekulantky, možno... nedozvieš sa... ale peniaze by si vrátiť mala... a máš ponaučenie do budúcna...
@minnie55 moja osobná skúsenosť je, že keď som pracovala v eshope a posielala som týždenne aj vyše 70 doporučených a niekedy aj poistených balíkov, musela som z nich každý týždeň reklamovať aspoň 3-4, čo sa stratili napriek dokladu. Samozrejme nič nikdy neposielam bez dokladu. Ani neumožňujem, aby si kupujúca zvolila obyčajne. Bolo by to na síce na jej zodpovednosť, ale mne osobne by to bolo ľúto, ak by sa to stratilo. A tiež nemám záujem o nejaké obviňovanie.
@minnie55 zle si ma pochopila ja som sa do teba nenavazala len mi je nejasne preco si poslala obyc.ci to chcela kupujuca alebo ty ja ked nieco predavam tak polovicu postovneho hradim ja lebo som rada ze sa veci zbavim
Skusili sa opytat kupujuce na ich poste? Mne sa tak pred casom ozvala kupujuca, ze ci som ozaj balicek poslala kedy som mala, lebo jej este nic neprislo. Mala som stresy, tiez to bolo obycajne na zelanie mamicky, bolo mi to luto, uz som rozmyslala, ze ci jej vratit nieco... Ale isla ona na je postu a tam to bolo. Postarka asi zabudla hodit listok...
@minnie55 ja nemam dobre skusenosti s nasou postou, nech je balik akykolvek. uplne bezne sa stava, ze postarka nehodi do schranky oznam o zasielke, alebo ked hodi, tak aj o tri dni neskor (s datumom spred troch dni!) a uz sa mi aj stalo, ze z posty odoslali balik naspat odosielatelovi o tyzden skor.
Takze navrhla by som, nech sa tie mamicky pekne popytaju na svojej poste, ci tam nemaju balik. A ked nie, tak mas poucenie do buducna.
@minnie55 Mne sa stalo pred dvoma mesiacmi ze som objednala u jednej pani lego pre malu pod stromcek no v ten den ako to malo prist tak to neprislo a ani nasledujuci. Pockali sme par dni a nic. Boli sme sa opytat na poste ci tam nahodou balicek nieje a oni to tam vraj vsetko prehladali a nenasli. Pisala som predavajucej a ona podala nejaku staznost na poste (aj ked sme to posieli obycajne), mala nejakeho znameho co robil na poste vo vyssej funkcii a ten jej povedal ze sa balicek mohol niekde zabudnut a to sa stava hlavne pocas a pred sviatkami. Uz sme ale boli s legom rozluceni a ta pani mi navrhla ze mi vrati peniaze...ja som to ale odmietla pretoze mi prislo blbe od nej pytat plnu sumu kedze som obycajne postovne pytala ja sama a ona predsa za postu nezodpoveda. Dohodli sme sa ze ak do par dni balicek nepride tak mi posle polovicu zo sumy lega. No na nase prekvapenie sa lego po skoro troch tyzdnoch zahadne objavilo na poste a tam tvrdili ze bolo zabudnute v nejakej skrinke. Bolo ale podozrive ze do schranky hodili papierik so starym datumom a balicek vyzeral akoby bol prebalovany. So spominanou postou (nemenovana posta v na jednom Kosickom sidlisku) sme uz niekolko krat mali negativne skusenosti ked nam do schranky bezne hadzu listky so starym datumom alebo nam vydali jeden balicek namiesto dvoch. Kazdopadne....za obycajne postovne predavajuci nezodpoveda takze plnu sumu by som urcite nevracala. Skusila by som sa dohodnut na polovici a dobuducna by som si do obchodnych podmienok napisala ze nezodpovedam za balicky poslane obycajnym postovnym v pripade straty.
mne sa stalo že kupujúca nedostala balíček.a zrazu o 2 týždne mi píše že mala ho na pošte,len teta poštárka jej nedala vedieť.nech sa opýtajú na pošte
obycajne postovne na ziadost kupujucej je podla mna aj na zodpovednost kupujucej,ak sa obe strany nedohnu inak-aj ja ked si objednam a vyberiem si postovne obycajne,nesiem riziko ,ze ked sa zasielka strati,je to moja chyba a strata,pre istotu je asi dobre uviest si to v podmienkach
a ked je obycajne postovne, dostane adresat echo, ze ma balik na poste?
@minnie55 Tak posta s tym nic nema ak si to poslala obycajne,ide o to ci kupujuce boli aj seriozne a vazne nic nedostali...je vela tykych co tvrdia,ze nedostali aj ked dostali a potom ziadaju peniaze spat,posielaj vzdy vsetko doporucene 🙂